Wij hebben ook hout op hout, vind het helemaal niet storend. Wij hebben er inmiddels wel een vloerkleed onder liggen en vind het heel erg meevallen met vlekken. We hebben ook geen kinderen maar eten regelmatig kinderen mee en zitten nog geen vlekken in.
Hout op hout kan prima (vind ik) maar ik heb nog net geen houten blokhut binnen.
Wij hebben ook hout in de keuken. Denk dat het erg ligt aan de afwerking of dit een goede optie is. Olie moet je bijv een stuk vaker bijwerken dan lak (maar is wel erg mooi). Wij hebben gekozen voor een matte lak die ook in gymzalen/overheidsgebouwen gebruikt wordt. Bij ons valt er regelmatig het een en ander op de grond -zelfs een keer een plasje bietensap dat we de dag erna pas zagen- en dat is met die lak geen probleem. Het was wel aan de prijs, maar we zouden nu 10-15 jaar niks meer aan de vloer hoeven te doen
Oh, net gekeken, super leuk eigenlijk zo’n bankje met metalen onderstel.
In mijn woonkamer heb ik een bakstenen muurtje, ongeveer 1/1,5 m breed. Deze zou ik een beetje ‘oud’ willen maken d.m.v. verf oid. Sommige stenen wat donkerder maken, voegen wat lichter en vlekken hier en daar. Heeft iemand ervaring met iets vergelijkbaars?
Ik heb er zelf geen, maar Ikea had er lange tijd een staan in verschillende showrooms. Zwarte kungsbacka met eiken blad. Was een erg mooie!
Wow vet mooi!
Ik vind zo ook wel een aantal mooie foto’s: https://www.google.nl/search?q=black+kitchen+wooden+worktop&client=safari&hl=nl-nl&prmd=isvn&sxsrf=ACYBGNQdTUeeaFPpzbr16Ghc3h3D5TmKdg:1573572375659&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwiNzurz_eTlAhXkwAIHHf_5AIwQ_AUoAXoECAoQAQ&biw=375&bih=635
Barkaboda van ikea vind ik er tof uit zien! Mooie foto’s daarbij
Haha “kitchen black wood”
Houtlook tegels! Kan het niet vaak genoeg zeggen hier. Perfect voor vloerverwarming en super makkelijk en fijn in onderhoud.
Hoi! Ik weet niet of dit het goede topic is maar ik ga verhuizen, dus ik zal hier nog vaker komen. Voor nu heb ik een snelle keukenvraag! Ik heb een kleine keuken met een koelkast en fornuis uiteraard, verder niks. Wat is de beste optie qua prijs, mooiheid en stank?
Oh en waarom? Haha
- Airfryer
- Combi magnetron/oventje
0 stemmers
Is het praktische niet belangrijk voor je? Altijd een oven natuurlijk! Lekker pizza’s afbakken, en ovenschotels, en broodjes, en hmmmmmmnggg
Ja klopt ik dacht ook sowieso een oven! Maar hier op het forum zijn zoveel airfryer lovers die zeggen dat je er álles in klaar kan maken, dat dat me ook wel een optie leek
Combi magnetron zou ik doen.
Ik gebruik mijn magnetron functie vaker dan dat ik verwacht had van ten voren.
Ik had in mijn vorige huis alle 3 (los), en nu alleen een combimagnetron, helemaal prima
Ik heb zelf een airfryer en geen oven maar vind het lastig een antwoord te geven. In principe kan je alles wel klaar maken in de airfryer (afbakbroodjes, ontbijttaartjes, cakes, muffins, patat, krokante aardapelschijfjes, ovenschotels etc). Maar er zijn twee nadelen: als je eens een keer pizza wilt eten is dat best lastig want veel past er niet in, dan moet je voor picolinis gaan of voor van die mini pizza’s van dr oeter die per vier verpakt zijn. En ik vind het best lastig om passende ovenschalen te vinden. Veel past net niet. Ik heb overigens de Philips airfryer xl. (Hiervoor een neppe van inventum gehad en en kan het echt niet aanraden zo een neppe, niks werd echt lekker). Maar zo een Philips airfryer is best duur en van dat geld kan je ook best een chille combi magnetron/oven kopen. Ik had daar alleen echt geen plaats voor en de airfryer kan ik veel makkelijker in m’n opslag opbergen. Dus denk dat mijn conclusie is: als je ruimte hebt zou ik voor een combi ding gaan. (Maar ik zou echt de airfryer niet willen missen, alleen al voor hoe snel broodjes klaar zijn of voor hoeveel lekkerder aardappels daaruit zijn dan uit een oven).
Oh thanks voor deze tip. Nooit aan gedacht maar als ik weer eens zin heb in een pizza kan ik nu wel uit meer varianten kiezen
Hoe zouden jullie deze woonkamer inrichten? Van links naar rechts is de woonkamer 5,55 meter. Het raam bovenin de plattegrond is een schuifpui die rechts opengaat. Rechtsonder is een kleine openhaard.
Ik wil mijn bank met chaise longue, kast of tv meubel, eettafel en liefst krabpaal in de woonkamer plaatsen. Is een ronde eettafel handig of juist een rechthoekige tafel met bv bankje?
Sowieso een combi en als je een beetje lang bent kan je hem op je koelkast plaatsen (als je een hoge hebt) dan neemt het ook niet zoveel ruimte in.