Interieurtopic

Wat voor kleerkast hebben jullie? Wij gaan in een oud huis wonen (visgraatvloer, marmeren schouwtjes, hoge plafonds) en ik wil graag iets dat hierbij past en niet iets zoals de pax van ikea. Tweedehands zoek ik ook maar daar moet je maar net geluk mee hebben :slight_smile: leuke webshops zijn altijd welkom!

Mooie details, het liefst zou ik wel met een witte marker de spelfout op dat bordje corrigeren :joy:

6 likes

Pax kan je ook maken met redelijk klassieke deurtjes en grepen, hoeft niet perse heel strak te zijn.

1 like

Hahaha dat vind ik dus extra grappig :joy:

Wellicht een oude linnenkast kopen en opknappen?

1 like

Wat hebben jullie in de badkamer? Volgens mijn vader zuigt goedkoop ikeaspul zich vol, maar ik weet ff niet wat anders chill, ruim en goedkoop is

Wij hebben in het vorige huis 10 jaar lang ikea in de badkamer gehad, en afgezien wat gebruikssporen was het nog ok. Wel van de badkamer selectie, weet niet of dat verschil maakt.

Nu hebben we net 2 maanden iets hangen van een speciaalzaak omdat vriend dat zo mooi vond

Heb een ikea badkamerkastje. Geef hem geen tien jaar, maar staat er aardig bij en zie na een halfjaar nergens sporen van vocht (het is ook iets degelijker materiaal dan bijvoorbeeld de kledingkasten).

In het huis hiervoor hadden we het hele goedkope ikea kastje en die zoog zich inderdaad in rap tempo vol vocht. Zag er na een halfjaar niet meer uit.

Ik heb 3 jaar lang zo’n ikea vakkenkast in mn badkamer gehad en daar heb ik nooit wat aan gezien, ging prima! (wel op rubberen nopjes gezet zodat de onderkant kon luchten).

Ben heel benieuwd naar wat jullie huis eerst was?!

Super tof!!! Echt leuk die originele details.

1 like

Ik wil in m’n slaapkamer overgordijnen en vitrage ophangen. Ik heb een raam met een vensterbank. Wat vinden jullie mooier?

1. gordijn en vitrage tot de grond
  2. gordijn tot de grond vitrage tot de vensterbank
  3. andere optie?

Beide tot de grond vind ik het mooiste.
Komt de verwarming dan achter de gordijnen te hangen als ze dicht zijn? Dat zou dan voor slechtere warmteverdeling kunnen zorgen.

Maar zelf heb ik de verwarming in de slaapkamer nooit aan

Ja dat wel! Maar we hebben aan de andere kant van de kamer ook een radiator dus dat maakt niet zoveel uit.

Tot de grond, zo’n gordijn wat is afgeknipt boven de verwarming is in mijn ogen echt de grootste interieurfout die je kunt maken. En liefst ook vanaf het plafond ophangen en niet aan de bovenkant van het raam. Staat zoveel ruimtelijker.

6 likes

Dat ga ik doen! Van plafond tot de grond. :+1:

1 like

Yes! Ga je geen spijt van krijgen!

1 like

En perfect opmeten/laten meten als je voor plafond tot grond gaat. Ik kom 2/3cm tekort in de lengte van het gordijn en baal daar achteraf flink van. Perfect aansluitend is zó mooi.

1 like

Zeker. Bij mij is het door een bedrijf gedaan, maar aan één kant ergens net te lang, scheelt een paar mm maar toch

Ik weet niet of dit bij jou van belang is. Maar wij hebben gekozen voor gordijnen tot de grond omdat dit dan ook zorgt voor minder licht in de slaapkamer. Daarnaast vinden we het ook mooier. Maar het is nu wel erg fijn dat het meer licht tegenhoud smorgens (vooral in de zomer dan)