Kleur inderdaad! Maar los daarvan vind ik het ook allemaal heel hoekig (van wat je nu laat zien dan), ik zou het proberen wat ronder en/of zachter te zoeken. Ik vind heel hoekig vaak ook voor een beetje een kille sfeer zorgen. Wel echt een super mooie bank dus die zou ik zeker niet laten staan!
Ik heb zelf een vloer met soortgelijke kleur zoals op je foto, een grijze bank, maar verder spelen donkergroen, okergeel en roze ook een rol. Niet te overdreven: een (korte) muur groen en de rest lichtgrijs, en een donkergroene fauteuil. Verder 2 oudroze eettafel stoelen (en de andere 2 grijs! Dus combineren) en een rond roze kleed komt eraan en geel komt terug in m’n bloempotten, kussens en een plaid op de bank. Dit gecombineerd dus met grijs, wit en walnoot kleurig hout (veel tweedehands, maar daar moet je van houden). Verder heb ik een ronde eet- en salontafel en rond komt ook terug in m’n verlichting. Met betrekking tot verlichting vind ik het niet zien van de lichtbron veel sfeer geven. Je ziet nu veel de stijl waarbij het peertje direct zichtbaar is, maar daar ben ik geen fan van.
Hele opsomming van wat IK leuk vind haha, maar bedoel hiermee te zeggen dat er meer is dan kleur. Sowieso zou ik proberen beetje onderscheid te maken tussen je woon- en eetkamer, juist door niet dingen uit dezelfde serie te kiezen. Ik vind de kleur van de serie in je voorbeeld ook een lastige, wat voor kleur vloer hebben jullie?
Met betrekking tot de inrichting zou ik de eettafel een kwartslag draaien en ik denk de bank met de rug naar de ingang (wellicht ook los van de muur links als dat past), en dan kan je bij de ramen en in de hoek rechtsonder nog een fauteuil (of 2?) kwijt, lekker naar buiten kijken, zon hoekje
Maakt het denk ik ook makkelijk het woon- en eetdeel bij elkaar te betrekken, mocht de situatie ernaar zijn
Heel verhaal en misschien denk je “wat een onzin” haha maar wie weet zitten er ook dingen tussen waaraan je nog niet had gedacht? Ik denk graag over dit soort dingen na, het ziet eruit als een hele mooie, grote ruimte inderdaad!