Interieurtopic

Meine gute, huis gekocht en daar moeten nieuwe meubels in. Maar we komen al niet uit de vloer :joy: We gaan van donker naar licht naar donker en licht en donker en en en
 Uiteindelijk willen we een modern / landelijke stijl. Beneden is vrij groot dus wat grote meubels erin, liefst beetje industrieel. Bij voorkeur laminaat vloer, maar qua kleur? Shooot me.

Just like your name :yum:

2 likes

Quickstep impressive klassieke eik natuur/lichte eik natuur/klassieke eik beige al eens gezien? Is echt prachtig laminaat, heel realistisch qua nerven en denk dat het vet is in een landelijke stijl (wij kochten begin dit jaar een vloer, heb ook ellenlang getwijfeld). In kampen zit een vloerenzaak waar hij schappelijk verkocht wordt.

1 like

Top, ik ga ze vandaag eens googlen! Is gewoon zo moeilijk, want we vinden erg veel uiteenlopende dingen mooi. Maarja, er kan er maar 1’tje in en die ligt er wel voor lange tijd.

:sob::sob::sob: berust op de waarheid die naam ja :joy:

Snap precies wat je bedoelt! Hier hebben we een maand voor oplevering alsnog de kleur gewijzigd. Was wel een goede gok want ben nog elke dag tevreden. Je kan bij veel vloerzaken ook de samples mee naar huis nemen en neerleggen. Dat is ook een aanrader.

1 like

Ik ben van plan mijn woonkamer te gaan veranderen, andere kleur de muren (mooi donkergroen) en een ander bankstel. Maar daarvoor moet ik eerst ons huidige bankstel en fauteuil verkopen en dat duurt allemaal zo lang! Ik wil het gewoon nĂș anders hebben.

1 like

Haha het is ook ZO lastig. Wij hebben nu een combi van hout en gietvloer (nog altijd heel blij mee), maar in ons eerste huis lag de vloer er al in, dit was best een donkere, warme laminaatvloer. Heel lang getwijfeld om deze er nog uit te halen omdat ik dacht dat ik lichtere, neutrale, koele laminaatvloeren mooier vond. Echter hadden wij een hele wand van glas, waardoor we genoeg licht in de woonkamer kregen en was het met een licht vloerkleed ZO’N mooi contrast. Heb er echt elke dag van genoten en echt nooit gesnapt waarom ik toen die vloer zo graag wilde veranderen.

Maarja, licht er dus een beetje aan hoe veel licht je ook binnen krijgt. Anders zou ik zeker voor een iets donkerdere gaan :slight_smile: En dan in combinatie met een lichter vloerkleed en witte 9010 wanden ofzo en dan 1 wand een ander kleurtje.

Oke je moet het ook zelf weten, ben verliefd op mijn huidige huis maar ook zeker nog op mijn oude huis haha

1 like

Heb je een overgang tussen het hout en de gietvloer? Ik zou onder graag beide willen maar weet niet hoe die overgang er uit zou moeten zien omdat er nergens een drempel oid tussen zit.

1 like

Dit is geen eigen foto, doe ik liever niet. Maar wij hebben het gewoon zo (al hebben wij geen visgraatvloer, maar gewoon normaal). Moet wel zeggen dat de overgang niet helemaal netjes is gemaakt naar mijn zin, dus waarschijnlijk komt er 1 nieuwe plank. In principe ziet het er voor de rest wel gewoon mooi uit!

4 likes

Dankjewel!! Blijf het een mooie combi vinden

Hebben jullie tips voor / foto’s van de eettafel met accessoires? (Of is die echt helemaal leeg) Of naast tv op tvmeubel?

Ben echt inspiratieloos. Ga zaterdag woonshoppen, dus wil beetje ideeën op doen!

Haha leuk zo enthousiast! We hebben echt ziljoenen plaatjes bekeken en komen steeds bij 1 vloer uit, bij iemands foto op Funda
 hahaha. Anyway, die gaan we gewoon meenemen naar vloerenzaken en daar checken of ze ons kunnen helpen aan de kleur.

Ik heb echt een cliche huis volgens mij hoor haha maar dit is mijn tv meubel

Aan de andere kant van de tv heb ik nog een klein kandelaartje staan en een vaasje met 3 gedroogde craspedia’s. Voor de winter/kerst staat daar nu zo’n notenkraker bij. Op de eettafel heb ik meestal ook iets seizoensgerelateerd. In de herfst had ik een houten plankje met herfst spulletjes, en nu zal er wel iets met kerstballen en kleine lampjes komen

1 like

Ik heb een kleur uit de lijn van karwei. Maar weet niet hoe ik kan op zoeken welke kleur dat is eigenlijk. Ik ga even googelen!

1 like

Ben zelf ook een wandelend cliché, haha! Ik heb dé grijze hoekbank :nerd_face: Thanks voor je foto, leuk!

1 like

Wat hebben jullie voor soort bank? Wij zijn net verhuisd en hebben een woon/eetkamer van 5x6. Daar moet dus een zithoek en eethoek in en we hadden een bank besteld maar die was veel te groot, een hoekbank van 2,87 breed. Nu zijn we op zoek naar een nieuwe maar vinden het echt heel lastig, qua kleur het liefst beetje een lichte warme kleur (crĂšme/beige?) en we denken nu na over een 2,5/3 zits met een grote bijpassende poef zodat we wel lekker samen kunnen liggen. Maar willen ook niet meer dan 1100 ongeveer besteden? En ook niet 3 maanden wachten want we hebben dus 0 zithoek :sweat_smile:

Ik wil een hoekbank, maar ik heb echt teveel eisen. Ik heb echt al zooooveel dingen bekeken

Als jullie iets weten, hoor ik het graag. Mijn eisen:

-Geen leer
-Geen cognackleur (heb ik nu al gehad en is ongeveer de kleur van m’n vloer)
-Geen grijs
-Niet te kwetsbare stof voor hondennagels
-Kussens moeten af te ritsen zijn om te wassen ivm zelfde hond
-Niet te hard
-Niet te zacht, want dan zakt alles weer zo snel in
-Niet te licht ivm vuil
-Moet passen bij m’n olijfgroene muren en nieuwe tealkleurige fluwelen loveseat
Edit: -Niet te lage armleuningen

Ik weet niet of deze bank bestaat.

2 likes

Ik heb een ronde plank van de action van mangohout?? met drie plantjes en een geurkaarsje haha heel cliche

1 like

Misschien een stoffen bank (wel een wat lichtere kleur) met een licht printje? Valt vuil (van hond bv) minder op. Zoals deze van kivik bank van ikea (volgens mij is hoes wasbaar en niet al te duur ivm hond). Ik weet dat deze goddelijk zit iig :heart_eyes:

Waarom geen leren bank eigenlijk? Want als dat punt weg zou zijn zou het makkelijk zijn :joy: wij hebben een (vintage) leren bank met hond en kat en moet zeggen dat bevalt zooo goed. Nooit meer een half uur de bank stofzuigen met half resultaat.

Mijn naam is Kieskeurig, maar ik vind de armleuningen te laag. Ik hang altijd op de zijkant in een hoekje en vond dat bij deze dus helemaal niet lekker zitten.
Misschien moet ik dat ook nog in m’n eisenlijstje zetten.