Interieurtopic

Ik heb die rechter en als je er veel op wil zetten zou ik hem niet nemen. Hij is niet zo stevig helaas.

1 like

Ik heb die ook en ervaar hem juist wel als stevig. Staan bij mij 5 kookboeken, een theepot en theepotjes op. Dat houdt ie al dik een halfjaar.

2 likes

Wij hebben ook zon plank van Woood aan de muur hangen. Ik vind hem wel stevig. Maar vind de afwerking niet zo mooi. De naden zijn niet strak afgewerkt. Hier en daar zit iets net niet recht etc. Al zie je dit van een afstand niet

2 likes

Ik heb nu die Myrthe besteld, ben benieuwd, die ziet er net wat steviger en degelijker uit. Zou vandaag al binnen moeten komen geloof ik.

1 like

Dan heb ik waarschijnlijk gewoon pech! Fijn dat die bij jou/jullie wel stevig is.

Volgende week komt de installateur ons gas, water en elektra aanleggen, dat is voor o&n klaar :tada: daarna nog maar een paar grotere klussen (nieuwe muur isoleren, bak met alle leidingen betimmeren, betonvloer oliën en houtkachel aansluiten) en dan is het bewoonbaar :hugs: dan volgt er vooral heel veel afwerken maar dan staat de eettafel (2.50 m) er en is de keuken aangesloten :ok_hand:t3:

10 likes

Bij ons ook de laatste loodjes van een grote verbouwing! We gaan morgen als het goed is beginnen met schilderen en dan tussen kerst en o&n de vloer leggen, kijk er zo naar uit om weer een ‘echt’ huis te hebben :scream_cat:

Nu zijn we nog op zoek naar iets om onze giga collectie kookboeken op te zetten. Moet dus stevig zijn, maar liefst niet te lomp. Onze keuken is lichtgrijs met wit blad, ik houd van Scandinavisch en strak, beetje minimalistisch. Liefst niet te industrieel. Iemand een idee voor wandrekken, kasten, iets anders?

1 like

Ik ben op zoek naar donkere, verduisterende gordijnen voor de slaapkamer. Nu kijk ik naar donkergroen velours, maar ik ben bang dat daar veel stof op / in blijft hangen. Ik heb een oud huis waar alles sowieso snel stoffig wordt. Heeft iemand ervaring hiermee en wordt het idd heel stoffig of valt dat mee?

Ik heb velours gordijnen in de woonkamer (zie profielfoto) . Het is absoluut prachtig! En ik heb nog niet gemerkt dat er stof aan blijft plakken. Ja waar de kat er onderdoor loopt hangt er wat haar, maar dat is met elke stof zo. Volgens mij is velours juist ideaal hiermee. Heb ook een stoel met velours stof, 1 keer stofzuigen en klaar. Er blijft niks in ‘haken’ zoals dat met andere stof soorten wel is

1 like

Vind je dit mooi? Als je het niks vindt kan ik juist hele andere dingen zoeken hoor. Of heb je andere voorbeeldjes ?

Ah lief van je! Nee, dit vind ik wat te industrieel. Zoek eigenlijk iets lichters (qua kleur en stijl) maar heb het idee dat Scandinavisch ‘uit’ is dus vind het moeilijk om dat enigszins betaalbaar te vinden. Ik vind bijvoorbeeld kasten van muuto en hay vaak mooi, alleen qua budget gaat dat niet lukken

Mijn ervaring met velours is dat het erg kleurgevoelig is, dat het in licht gaat verkleuren. Daarom zou ik in nooit investeren in dure objecten van deze stof. Als je dit doet voor gordijnen zou ik kiezen voor verduisterende voering, om verkleuring zoveel mogelijk te voorkomen. En niet op het zuiden hangen.

2 likes

https://www.lumz.nl/kasten/design-wandrekken/eleonora-oxford-boekenkast-van-mangohout en dit?
ik probeer nog een beeld te vormen van je smaak haha

Dit hangt wel af van het materiaal waar de stof van is gemaakt. Als het van polyester is gemaakt is dat veel kleurvaster dan katoen.

1 like

Wij hebben okergele velours gordijnen in de woonkamer en ik merk niet dat daar meer stof aan blijft hangen. Enkel kattenharen inderdaad zoals ook @Fredje aangeeft, maar daar heb ik in de slaapkamer (met ander type gordijnen) net zoveel last van. Denk niet dat je het daarvoor zou moeten laten.

1 like

Wij gaan waarschijnlijk voor velours in de slaapkamer, totaaaal niet wat ik had bedacht maar ik vind het echt heel erg mooi. Zwart velours, beneden donkergrijs met linnen structuurtje.

Nog één keer pijnlijk betalen… maar dan hebben we wel alles in één keer haha!

1 like

Oke ik pas mijn vraag aan want het was erg vaag.
Ik wil de muren van deze kamer een kleur geven, dacht aan lichtgrijs, maar wil het misschien combineren met 1 muur in een andere kleur.
Hebben jullie tips (ook voor een andere kleur dan lichtgrijs)?

Summary

Aantekening%202019-12-20%20195003
Aantekening%202019-12-20%20195059

Ik dacht aan cornforth white van Farrow & Ball, deze:

Summary

https://i.pinimg.com/originals/7d/4d/7c/7d4d7ca52a452af0ef83a2c30bcebd64.jpg

2 likes

Ik heb ook velours gordijnen met enkel kattenharen in een oud huis :rofl: Kleurverschil heb ik niet opgemerkt want we doen ze eigenlijk zelden dicht.

2 likes

Ohh dit zijn heele mooie kleuren! Ik heb nu een witte tafel en stoelen en heb een donkergrijze bank maar daar ga ik een lichtere hoes voor kopen.

1 like

Misschien Ammonite en dan 1 muur Light Blue? Mijn moeder heeft deze combi en het is heel erg mooi! Kleuren zijn van F&B trouwens.

1 like