Oh, ik dacht dat die van jouw plaatje van Thonet was. Die zijn namelijk meer dan €800. Dus dit leek me een meevaller
Hahaha nee, zijn denk ik al een knock off, maar vond 313 per 2 al te duur. Vind max 100 ps wel zat.
Eleonora is prima kwaliteit over het algemeen. Mijn eettafel komt er ook vandaan en heel erg blij mee. Over specifiek deze tafel durf ik alleen geen uitspraken te doen want ben al even niet in de showroom geweest. Waar woon je ongeveer? Anders zou ik gewoon bij de showroom langsgaan om hem te bekijken(je kan hem alleen niet kopen daar).
Als jullie dat gewoon de perfecte stoelen vinden zou ik gewoon nog even sparen en ze kopen!
Ik heb het geld wel, vind het alleen niet nodig dat uit te geven aan eetkamerstoelen. Sommige dingen vind ik gewoon het geld niet waard. Ik ken mezelf, weet ook dat ik hier over 4 jaar weer op uitgekeken ben en weer wat nieuws wil.
Oké ik hoop dat ik dit goed uit kan leggen, maar need help.
Ik wil mijn rolgordijnen vervangen.
Ze zitten tussen mijn kozijnen, en er zitten al gaatjes in de muur waar dat stuk moet worden geschroefd waar de metalen buis waar het rolgordijn om wordt gewikkeld tussen geklemd wordt. De afstand tussen deze twee plekken waar het gemonteerd moet worden in het kozijn is 92.5 cm. Zie foto. Er staat ‘hier’ boven die geboorde gaatjes. De buis die bij deze rolgordijnen zit is ook 92.5 cm. Van muur tot muur is het 97 cm.
Waf moet ik nu bestellen?? Er staat bij op internet dat ze zelf rekening houden met montagemateriaal e.d.
Maar moet ik nu aanhouden tussen de twee muren? Hoe weten zij dan dat die buis 92.5 cm moet zijn. Of moet ik 97 cm aangeven. Aaahh ik snap dit allemaal niet.
Ik had 90 cm besteld en die buis was te kort, evenals het rolgordijn te smal. Dus 90 is het duidelijk niet haha.
Vragen ze niet of je ‘m op of in het kozijn wil bevestigen? Want dan weet je denkik automatisch welke maat je moet doorgeven. Dat vragen ze bij Karwei en LB wel geloof ik. Of denk ik nu verkeerd…
Ja ze vragen of je het wil plaatsen binnen het kozijn, of er buiten! Mijn vader zei dat ik hem misschien beter aan de buitenkant kan plaatsen, zodat ook het lelijke koord van de rolluiken bedekt is.
Ik denk dat je 92,5 moet aangeven. Maar straks heb ik het gedaan
Ik snap hier ook geen reet van, zit momenteel met hetzelfde vraagstuk haha. Maaaar ik zou een rolgordijn niet op het kozijn schroeven maar op het muur gedeelte. Dat als je ze dicht hebt je dus muur - rolgordijn - muur ziet, en niet muur - inham - stukje kozijn - rolgordijn - stukje kozijn- inham - muur. Hoop dat dit een duidelijke omschrijving is
Wij hebben kiepramen dus moeten waarschijnlijk zo’n schuif rolgordijn dat vast zit en niet hangt en dan dus in het kozijn monteren terwijl ik dat dus niet mooi vind
Zou die rol dus vast boren waar de rode rondjes zitten, dat meet denk ik ook makkelijker. En stel dat dat 97 cm is, dan geef je dat door en houden ze met maken rekening met ophang systeem. Dus bijv 92 cm gordijn en dan aan beide kanten een ophang systeem van 2,5cm breed.
Dan is het inderdaad wel zonde van het geld ja. Waar had je deze gezien?
Ik kom even binnenvallen voor tips, want vind al jullie huizen altijd zo mooi en ik heb totaal geen gevoel voor interieur. Als het goed is heb ik binnenkort een appartement met een vrij grote woonkamer dus wel ruimte om dingen te scheiden en zat te denken aan zo een indeling:
De blauwe strepen zijn ramen die van het plafond tot de vloer lopen. De rode rechthoek met de rondjes wordt de eettafel met stoelen en onderin zie je een L blok als hoekbank, salontafel en een tv. Maar nu zit ik in dubio qua kleuren van de bank en eettafel stoelen. De eethoek staat dus best ver van de zithoek.
We vinden deze bank heel mooi:
En willen zo een tafel met bij passende salon tafel:
Wat voor kleur eettafelstoelen zouden hier mooi bij staan? Zwart? Ben een beetje bang dat het niet mooi wordt als de stoelen een andere kleur hebben dan de bank, maar deze bank heeft geen bijpassende stoelen.
En zou het mooi zijn als het tv meubel uit dezelfde serie komt a la dit:
Of zou een witte hoogglans besta kastje van de ikea ook kunnen? De keuken heeft witte hoogglans kasten met een zwart blad dus mijn gevoel zegt dat een wit tv meubel misschien ook kan maar heb er echt geen verstand van haha. want ben bang dat het too much wordt een eettafel/salontafel/tv meubel in dezelfde uitvoering.
Je plaatjes zijn allemaal hele neutrale kleuren dus ik zou juist voor kleur kiezen bij de eetkamer stoelen. Maar alles kan in feite! Ik hou zelf niet van bij elkaar passende eettafel/salontafel/tv-meubel. Ik vind je bank heel mooi, zou daar luchtige salontafel(s) bijzetten zoals op het plaatje. De salontafel die bij de eettafel past, lijkt mij wat log.
Maar goed dit is allemaal heel erg smaak natuurlijk! Je indeling van de woonkamer lijkt me in elk geval heel fijn met echt een apart eet- en zitgedeelte.
Eens met @Rebus, ik zou ook geen bijpassende meubels uit eenzelfde serie doen… ik vind dat zelf nooit zo inspirerend en maakt het vaak wat saai vind ik zelf. En zou de stoelen bij de tafel ook kleur geven, in ieder geval geen grijs zoals de bank (hele mooie bank btw!). Het lijkt een heel ruim appartement dus dan kan dat juist ook!
& @Rebus dankjulliewel voor de tips. Ik ga even orrienteren op een andere salontafel dan haha. De woonkamer is inderdaad vrij groot dus we kunnen het mooi gescheiden houden.
Zouden zwarte stoelen too much worden bij de eettafel? Of zouden jullie echt meer gaan voor een kleurkleur, zoja welke dan? Ben hier zoooo slecht in. In mn studio nu is alles zwart wit en dat is ook weer niet zo fijn.
Ja kleur kleur! Groen, geel, roze, blauw… net wat je mooi vindt! Misschien is het onderstel wel vrij massief en donker voor hele felle kleuren erbij. Ik zou zelf voor een tafel gaan met wat smallere poten (zoals bij de bank). Dat geeft ook iets meer lucht in de ruimte.
O en witte tv kast uit de besta serie lijkt me juist heel mooi bij de bank.
ik vind je bank erg mooi, maar zou hem zelf wel een kwartslag draaien, of zelf met het hoekgedeelte bij de schuine gevel. ik heb zelf ook een appartement met zoveel ramen, en vergis je niet maar dat geeft veel licht. Ik vind dat heel prettig maar het geeft je ook veel ruimte voor kleur. Ik zou met deze meubels een wand wel een kleurtje geven, misschien licht terracota of groen.
En waar zou je de tv dan doen? Realiseer me nu dat ik ben vergeten het balkon erbij te tekenen dus ga even de plattegrond aanpassen!
Waar is je lamp van?
Action!