ik zou de tv dan schuin in de linker onderhoek plaatsen maar ik weet niet wat voor tv jullie hebben, dus dan heb je of een arm of een kastje nodig waarop hij kan staan. Ik moet wel eerlijk bekennen dat ik mijn woonkamer niet ingericht heb op tv kijken, als je dat wel veel doet is dit misschien minder praktisch.
En misschien je tafel in de lengte langs de ramen, in plaats van haaks erop. Ik denk dat je wel een mooi uitzicht hebt, als je zoveel ramen hebt? Dan kan goed naar buiten kijken en dat staat ook speelser met die schuine wand. En voorkomt rare hoeken.
Ook kun je denken om de open keuken iets af te sluiten, zodat je iets minder op je aanrecht kijkt. Vind ik zelf altijd fijn. Bijvoorbeeld om een kast, of een roomdivider op de korte kant van je keuken te plaatsen. Geeft net wat minder inkijk.
Kleur kan overigens ook grijs, taupe, bruin, donkerblauwtinten zijn. Of een combinatie van. Denk dat dat wel meer past bij de meubels waarvan je nu aangeeft dat je ze mooi vindt.
Ik heb een vraagje voor iedereen die net een nieuwe keuken heeft gekocht. Mijn moeder heeft net een nieuwbouwappartement gekocht en we zijn naar de keukenboer van het project geweest. Super fancy gebeuren (Tielemans in Middelharnis) en nu ligt er een offerte van ruim 30.000 euro. Oeps.
Het is ook wel een flinke keuken, met een eiland en een wand met hoge kasten. Nu wil ze kijken of ze ergens anders een even grote, maar goedkopere keuken kan krijgen. Met welke keukenzaken hebben jullie goede ervaringen? En naar Duitsland, scheelt dat? Iemand daar goede ervaringen?
Ligt eraan wat ze wil. Ik heb een hele fijne ervaring met Kvik Amersfoort (keuken gekocht, voordeel is dat de prijs minder gegoochel is) en Bruynzeel (maar daar niet geslaagd) maar denk wel dat het van andere kwaliteit is dan een chique meubelzaak.
Voordeel van kvik vond ik dat je daar echt met een eindbedrag heen kan omdat er een prijs achter elk deurtje, kastje, plintje en apparaat staat. Wij hebben eerst een droomkeuken getekend en toen zaken afgestreept tot we op ons budget zaten.
Jeetje wat een geld. Wij hebben ook best een grote keuken (een kant 4 meter, andere kant 2,70 met 2 hoge kasten) met alles erop en eraan: koelkast, vaatwasser, quooker, stoomoven, combioven. En waren iets van 16.500 euro kwijt met plaatsing.
Wij hebben hem overigens ook bij kvik gekocht. Duitsland is wat goedkoper dan de keukenzaken in Nederland (ouders hebben dat gedaan), maar met kvik scheelde het amper wat. Zij hebben een soort vaste prijs dus niet de gangbare ruimte om af te dingen.
Ik heb mijn keuken van keukenkampioen, daarbij heb ik flink kunnen onderhandelen over de prijs. Ik was voor een flinke keuken en apparatuur 15000 kwijt.
Begon dacht ik in het begin bij 20000.
Wij hebben bijna dezelfde tafel en hebben bewust voor een kleur gekozen, omdat de rest van ons interieur hout/zwart/grijs is. Kleur vd stoelen komt ook terug in accessoires, bv de kussens op de bank en een vaas. Op de foto is lijkt het erg blauw, in het echt is het iets meer petrol.
Moet wel zeggen dat ons interieur nu wat te koel is, ik wil wat meer gezelligheid dus zat te denken aan okergele accessoires erbij. Nu nog mân vriend overtuigen hahah
Overigens hadden wij hiervoor een ikeakeuken. Ik vind kvik echt wel een stuk kwalitatiever. Wij hebben alle apparatuur van siemens. Dus betwijfel of het qua uitstraling âminderâ is dan zon mega dure keukenzaak.
âŹ30.000 is een bak geld, maar als je daarvoor het duurste blad, 2 ovens, 2 vaatwassers en een koffiemachine van Gaggenau hebt valt het wel weer mee.
Kun je kijken wat er op deze offerte nou precies staat dat het duur maakt? Bij ons was bijvoorbeeld een bepaald type blad van meer dan 3 meter zonder naad vreselijk duur, omdat dat spul alleen in platen van 2.70m gemaakt wordt, als we daar aan vast hadden gehouden was elke offerte gigantisch hoog geweest. Als alles op de offerte een klein beetje duur is waardoor de totaalprijs zo hoog wordt loont het denk ik wel om te onderhandelen of rond te shoppen.
Wij hebben een samengestelde keuken met Ikea-basis, losse fronten, los blad, losse apparatuur etc. Dat was wel heel veel uitzoeken en organiseren en regelen en zelf de kastjes aanpassen etc, maar anders hadden we niet alles kunnen betalen dat ik per se wel wilde hebben.
Wij zijn ook nog wel in Duitsland wezen kijken, een aantal dingen zijn daar goedkoper (natuursteen voor je blad bijvoorbeeld, sommige apparatuur), en ze zijn doorzichtiger met hun prijzen, maar op het grote geheel maakt het niet zoveel meer uit als vroeger.
Held!
Ik vind het tv meubel wel leuk! Misschien dat matchen met de eettafel? Vind tv meubel matchen met de keuken wat minder denk ik!
Dank voor alle antwoorden, @Shaaar, @Salmiak, @Nox, @Frambozentaartje en @Merel
We hebben net voor begin jan. een afspraak gemaakt bij Kvik, gewoon eens kijken. En we hebben een kleine keukenzaak, hier in de stad, gevraagd eens mee te kijken.
En @Merel, inderdaad, hoewel we hadden gevraagd het niet te duur te maken, hadden ze een keramiek blad, de allerduurste apparatuur enzo gegeven. Maar het is moeilijk onderhandelen met een project keukenboer. Samenstellen is iets wat ik zou doen, maar mijn moeder is wat ouder en wil alles in 1 hand, want dadelijk het oude huis na 35 jaar verlaten is al een groot ding.
Enfin, we gaan weer verder zoeken, en als ik weer vragen heb, kom ik gewoon weer even in lucht. En zodra ze een keuze heeft gemaakt, laat ik het hier wel even zien!
Kleur inderdaad! Maar los daarvan vind ik het ook allemaal heel hoekig (van wat je nu laat zien dan), ik zou het proberen wat ronder en/of zachter te zoeken. Ik vind heel hoekig vaak ook voor een beetje een kille sfeer zorgen. Wel echt een super mooie bank dus die zou ik zeker niet laten staan!
Ik heb zelf een vloer met soortgelijke kleur zoals op je foto, een grijze bank, maar verder spelen donkergroen, okergeel en roze ook een rol. Niet te overdreven: een (korte) muur groen en de rest lichtgrijs, en een donkergroene fauteuil. Verder 2 oudroze eettafel stoelen (en de andere 2 grijs! Dus combineren) en een rond roze kleed komt eraan en geel komt terug in mân bloempotten, kussens en een plaid op de bank. Dit gecombineerd dus met grijs, wit en walnoot kleurig hout (veel tweedehands, maar daar moet je van houden). Verder heb ik een ronde eet- en salontafel en rond komt ook terug in mân verlichting. Met betrekking tot verlichting vind ik het niet zien van de lichtbron veel sfeer geven. Je ziet nu veel de stijl waarbij het peertje direct zichtbaar is, maar daar ben ik geen fan van.
Hele opsomming van wat IK leuk vind haha, maar bedoel hiermee te zeggen dat er meer is dan kleur. Sowieso zou ik proberen beetje onderscheid te maken tussen je woon- en eetkamer, juist door niet dingen uit dezelfde serie te kiezen. Ik vind de kleur van de serie in je voorbeeld ook een lastige, wat voor kleur vloer hebben jullie?
Met betrekking tot de inrichting zou ik de eettafel een kwartslag draaien en ik denk de bank met de rug naar de ingang (wellicht ook los van de muur links als dat past), en dan kan je bij de ramen en in de hoek rechtsonder nog een fauteuil (of 2?) kwijt, lekker naar buiten kijken, zon hoekje
Maakt het denk ik ook makkelijk het woon- en eetdeel bij elkaar te betrekken, mocht de situatie ernaar zijn
Heel verhaal en misschien denk je âwat een onzinâ haha maar wie weet zitten er ook dingen tussen waaraan je nog niet had gedacht? Ik denk graag over dit soort dingen na, het ziet eruit als een hele mooie, grote ruimte inderdaad!
Hier een keuken voor 1500 euro inclusief oven, kookplaat, spoelbak en kraan. Ikea. Alle soorten en maten. Ik zou het iedereen aanraden. Eventueel kun je een âduurderâ keukenblad gebruiken als je kwaliteit wilt. Maar ik zou echt niet zo snel zoveel geld uitgeven aan een keuken als het ook makkelijk goedkoper kan. Zijn bij keukenkampioen en keukenconcurrent geweest en alles kwam boven de 7000 euro uit en uiteindelijk vond ik die van ikea (voxtorp heet het, mooi strak en greeploos) nog het mooist ook.
Wat zijn jullie winkels/webshop aanraders? Ik ben op zoek naar een tv meubel en dressoir, maar alles is zo vlak en saai.
Ben dol op Loods5! Heel veel stijlen bij elkaar.
Oh natuurlijk!