Interieurtopic

Dit combineert wel heel mooi met licht eikenhout vind ik! Heel stoer.
Of is een lichte kleur metaal salontafel niks voor je? Of glas!

Zou het met hout combineren. Vetste lijkt me als je zo’n zwarte kast met een houten achterplaat kan vinden en vervolgens in datzelfde hout een salontafel hebt (maar dat is mijn smaak). Zou wel kijken of je een ronde salontafel kan vinden. Anders heb je zoveel hoekige meubels in huis.

Ja ik denk dat die combinatie met licht eikenhout ook wel mooi is. Maar mijn vriend is bang dat het niet mooi wordt.

En metaal vind ik dan weer niet zo.

@Shaaar dat heb ik nog nergens gezien!

Deze vind ik ook mooi. Die combinatie lichthout met zwart. Maar is echt megaduur. En goedkoper is het moeilijk te vinden of dan weer net niet

1 like

Waar is deze kast van?

https://www.misterdesign.nl/blackbird-opbergkast-ethnicraft.html

1 like

Mijn vrienden hebben precies die kast en een zwart tv meubel! Ik vind het echt niet te donker; ze hebben een mooi lichte houten vloer, donkergrijze bank en een licht kleed. Ik vind het prachtig staan bij hun!

1 like

Oh! Deze schiet me ineens te binnen:

Heb ik ook over getwijfeld, vond deze erg mooi en betaalbaar. Uiteindelijk voor een zwarte stalen kast gegaan, maar misschien dat deze nog in ons kantoor / 2e slaapkamer komt.

1 like

Goede tip, de meeste kasten daar vind ik wel meer echte eyecatchers. Mooi (en duur)!

1 like

De poster beschadigd als hij uitsteekt. Zou dus voor 60 gaan.

Jij bent hartstikke handig, dus ik zou eigenlijk zelf zo’n posterhanger maken en dan in de juiste maat! :blush:

5 likes

Kan je die stukjes niet afzagen ofzo?

3 likes

Of zelf maken van latjes?

1 like

Ik denk dat hij op termijn dan wel ezelsoren krijgt. Maar weet het niet zeker, heb het nooit geprobeerd.

1 like

Ik snap je probleem niet. De latjes horen vrijwel altijd iets uit te steken. Vind je dat niet mooi?

Enige waar je wel rekening mee moet houden is dat je op zwarte/heel donkere meubels echt ieder stofje ziet liggen. Ik heb zelf een soortgelijk tv meubel en moet het eigenlijk iedere dag afstoffen. Op zich geen drama natuurlijk maar misschien wel iets om over na te denken. Een zwart bijzettafeltje heb ik mede om die reden de deur uit gedaan.

Haha ja dat is ook nog zo :(. Maar ik vind het zo mooi. Mijn vriend en ik zijn ook al 100 meubelzaken af gegaan en ik heb nergens iets anders gezien wat ik mooi vind. Of het is te duur.

wij hebben hoogglans besta in zwart en stoffen m nooit af… valt wel mee hoor!

Weet iemand of blanke matte lak ook echt blank én mat is? We hebben nu een hele mooie licht houten eiken tafel en die wil ik het liefst zo laten qua kleur. Alleen niet handig met vlekken dus moet wel iets op. Met een olie wordt het naar mijn ervaring altijd wat donkerder en de nerf ook en dat wil ik dus niet

Mijn ervaring is dat het toch altijd iets donkerder of geler/warmer van kleur wordt. Wel gewoon mat. Vond ik ook altijd jammer.

Maar misschien dat het per merk verschilt, ik heb nooit echt duurdere lak geprobeerd.

1 like

We hebben op onze houten tafel een soort parketvernis van traelix gebruikt. Zie je echt niks van als het opdroogde en is helemaal mat zoals de tafel was. We hebben ook een geverfde spatwand achter het fornuis gebruikt en daar kan je de muur nu netjes afwassen. Verder is de verf ook niet van kleur gewijzigd… weet enkel niet precies meer welke pot het net was… mss even navragen in de bouwhandel? Of testen?

1 like