Interieurtopic

En met een lichte white wash? Dan bescherm je, maar maak je hem iets lichter dan hij is. Misschien vind je dat mooier dan hem ietsje donkerder maken.

1 like

Ga het even navragen bij de bouwmarkt sowieso ja! En we hebben nog een groot stuk over (het was een plank van 4.20) dus kunnen mooi eerst testen. Whitewash is mn laatste optie, krijg daar altijd dat steigerhout vibe van ofzo haha. Alleen een laagje kan natuurlijk ook (als dat voldoende is om het hout te beschermen).

Dacht ik inderdaad ook! Mijn man heeft jaren geleden ook zo’n hanger met magneten zelf gemaakt, en die is niet eens meeega handig. Was ook nog eens veel goedkoper dan kant en klaar kopen

Krijg je ook steigerhoutvibes als het zoiets als dit wordt?

1 like

Mooi! Mooie deuren ook echt.

1 like

Ik zag dit kastje op gratis af te halen… is in Amsterdam. Op een of andere manier heb ik het idee dat hier misschien wel mensen zitten die zoiets waarderen of zelfs naar op zoek zijn

Link https://www.gratisaftehalen.nl/a/ladenkastje-in-amsterdam/150205

Het is niet van mezelf dus. Maar ik wilde het toch even tippen.

15 likes

Wij hebben van traelex de ultra mat meubelmaker, ik zie echt geen kleurverschil en beschermt (tot nu toe 1,5 maand :joy:) echt heel goed! Droogt snel en is kleurloos en echt mat! Kan morgen wel even een goede foto van de tafel maken als je wil?

Wij hebben ook de houtvariant van traelyx door de meubelmaker op ons badkamermeubel laten smeren (en de muurvariant op de achterwand van onze keuken, daar zie je wel een heel klein verschil in glimmendheid tussen het bewerkte en het niet bewerkte deel), er staat ergens in dit topic al een foto van mijn badkamer, daar zie je echt niks van op het hout!

Nee zeker niet, mooi idd! En @Taksi en @Merel ga even googlen. Ben benieuwd naar de tafel dus als je een foto hebt graag!

Ik hoop dat dit zo duidelijk is haha!

Dit is trouwens de lak die wij gebruikt hebben:

7 likes

Super dankjewel, ziet er goed uit!

1 like

Ooh ik hoop dat je hier dan ook het proces en resultaat wilt laten zien want ik vind jullie bouwsels zo tof!!

Wij zijn op zoek naar een nieuwe hoekbank, best groot 280x230, en budget vriendelijk…
Weet iemand goeie online shops (die bij voorkeur in België thuis leveren)?

Ik zou zelf nooit kiezen voor opbergruimte onder mijn bed dus dat heb ik gestemd, maar als ik jou zo hoor heb jij daar wel behoefte aan.

2 likes

Met opbergruimte! Ik heb echt bijna al mijn spullen in de lades onder mijn (Ikea) bed echt top.

1 like

Die lades hebben wel een open verbinding naar je matras, dat wordt best stoffig en muf, ik weet niet wat je erin zou willen leggen, maar voor je gewone kleren zou ik het niet geschikt vinden. Je winterdekbed of je skikleding in een vacuumzak bijvoorbeeld gaat prima.

3 likes

Ja, dit dus. Het is echt lastig schoon te houden. Dan liever een open ruimte waar je de stofzuiger zo onderdoor haalt. Bovendien heb ik ook niet de behoefte om bovenop mijn rotzooi te slapen. :joy:

Hoe ruim is je slaapkamer? Als die al aan de kleine kant is zou ik het bed zonder opbergruimte kiezen, dan lijkt het ruimtelijker!

1 like

Ik vind die zonder opruimruimte echt heel erg mooi! :heart:

1 like

Dit is heel praktisch gedacht inderdaad, zou ik zelf niet over hebben nagedacht. Misschien kan je er 2 planken bijmaken die je boven op de lades legt, om ze toch af te sluiten? Of zou dat voor de ventilatie van je matras weer niet goed zijn?

Wij hebben zelf van die grote witte IKEA-zakken/bakken onder het bed. Met een bed dat dicht is aan het voeteneinde zie je daar weinig van maar het levert wel heel veel extra opbergruimte op. En is nog goedkoper ook