Interieurtopic

Ik ben net verhuisd naar een nieuwe kamer waar een donkergrijze vloer in zit. Er is een muurtje dat ik in een andere kleur dan wit wil hebben, maar weet niet zo goed welke en dan met name icm die vloer. Ik heb een voorkeur voor groen- of blauwtinten, de wat donkerdere kleuren. Ik heb al heel lang geen kleur gehad op een muur, dus weet ook niet zo goed meer hoe het uitpakt in het echt.

Is er iemand hier met een donkere vloer die sowieso wat tips heeft om het lekker licht te houden? Ik heb gelukkig wel heel veel daglicht dus het is sowieso geen donker hol, maar ik heb bijvoorbeeld ook een donkergrijze bank dus ik wil niet dat het een soort van donkergrijze massa wordt :’)

Ik kan eindelijk weer schaamteloos tv kijken zonder dat de hele buurt meekijkt, eindelijk hangen de overgordijnen :raised_hands:t2:

Ook het Woood wandrek hangt inmiddels @Clarity, Thanks voor de tip!

2 likes

Ik weet niet of je er van houdt maar ik denk dat dat heel mooi is met dit en lichthouten meubels:

Foto's

Kleur muur:

Accenten om het lichter/luchtiger/frisser te maken:

Voorbeeld “licht” meubel:

Dit is een plantenbak op pootjes btw haha

4 likes

Wij hebben lekker veel plantjes neergezet

In het echt lijkt op de een of andere manier meer. Echt blij mee

20 likes

Wat leuk jouw bankje! Zelf gemaakt?

Nee gekocht van marktplaats. Het is een bank uit een Pools klooster. We hebben m wel geverfd maar twijfelen of we het zo laten of wit maken
 we hebben ook een blauwe muur en het staat niet niet leuk bij elkaar eigenlijk

2 likes

Oh nee dit is qua kleur wel het laatste dat ik zou kiezen haha. Ik zou me helemaal Marie Schrader uit Breaking Bad voelen.
Vind de tweede tafel wel heel leuk, thanks!

2 likes

Oh dat zegt me niks haha, wij hebben de bank dus in zo’n donker mauve kleurtje en ik vind het donker maar toch fris!

1 like

Heeft er iemand een Emma matras? En zo ja, bevalt het?

Ik heb al heel lang een Tempur matras waardoor ik geweldig slaap maar hij is maar 140x200 terwijl m’n vriend bijna de 2 meter aantikt, het is dus tijd voor een groter bed. M’n vriend slaapt echt slecht door het te kleine bed maar op het moment hebben we geen slordige €2.500 over voor een nieuwe Tempur, laat staan de extra weetikhoeveel voor een bed erbij. Die Emma matrassen zijn wel binnen budget.
Ben dus heel benieuwd naar de ervaringen!

1 like

Leuk hù! Misschien verven we het nog wel
 als het meer “af” is en we echt weten welke kleur het moet zijn

1 like

Ik ben zaterdag tegen deze vintage Pastoe koffietafel aangelopen, van ongeveer eind jaren '60. Of meer m’n moeder eigenlijk, want zij zag 'm en liep er gelijk op af, omdat het precies de tafel is waar ze is mee opgegroeid bij haar ouders. Dus nu heb ik exact dezelfde koffietafel als mijn grootouders vroeger hadden, alleen een slagje kleiner en ik ben zo gelukkig

123 likes

Toffe tafel! Wij zitten zelf ook te kijken naar meubels van pastoe, in ons geval een tv meubel.

Is dit een foto van jou zelf? Zo ja, waar is het kleed van :smiley:?

Dank je! En ja, mijn foto:) kleed is van made.com

Is je bank ook van Made? Wil daar een bank kopen maar twijfel nog

Ben vooral benieuwd of ie lekker blijft zitten

Toffe inrichting zeg! Super gaaf. Ik twijfelde omdat hij zo uit een tijdschrift kon komen :blush:

1 like

Ja! Ik heb deze nu sinds april en ben er echt super blij mee. Heel comfortabel. Je ziet natuurlijk wel dat het dagelijks gebruikt wordt, maar dat is normaal. Ik vind dat het echt mooi blijft.

1 like

Sorry ben ik weer met een vraag.
Ik heb nu ramen waarbij het bovenste deel glas in lood is (ongeveer een derde), daaronder het gewone raam en ongeveer op kniehoogte zit de vensterbank. Nu wil ik het GIL vrijhouden, maar weet dus niet wat ik voor mijn ramen wil. Ik dacht eerst gordijnen, maar omdat ik rondom ramen - en dus inkijk - heb, moet ik voor elk wissewasje alles dichtdoen en dan is het gelijk zo donker. Daarnaast heb je dan toch een beetje gekke kleine gordijnen, gezien ik die niet tot de grond kan laten lopen door de vensterbank die uitsteekt.
Toen heb ik gekeken naar jaloezieën want dat is qua lichtregulatie het ideaalst, maar dan vind ik alleen de houten versie mooi maar ook zooo duur :scream: Die duorolgordijnen zijn qua licht en inkijk natuurlijk ook heel handig, maar vind ik lelijk haha. Heeft iemand een ander goed idee waar ik nog niet aan heb gedacht?

Plisségordijnen die van onder naar boven en boven naar onder dicht kunnen? En volgens mij zijn er tegenwoordig ook vouwgordijnen die dat kunnen. Die kun je als het ware in het midden van het raam hangen en zijn er in verschillende mate van lichtdoorlatendheid.

3 likes

Zijn duorolgordijnen hetzelfde als plissegordijnen?:upside_down_face:mijn ramen zijn ongeveer hetzelfde als de jouwe en ik heb naar het tweede gekeken. Die kunnen van zowel onder als boven bewegen. Uiteindelijk niet gedaan want het ging me vooral om het tegenhouden van kou (enkel glas) en dat lijkt mee te vallen maar vind dat wel heel mooi staan
Nu heb ik van dat folie op m’n ramen over het deel dat het meest op ooghoogte zit qua inkijk en gordijnen beetje voor de show en voor als het echt nodig is (weer met name tegen hoge of lage temperaturen) of wanneer ik met een kater op de bank lig haha
Niet de allermooiste optie maar het behoudt je lichtinval, het is goedkoop (je kan het zelfs even “proberen”?) en het glas blijft zichtbaar

1 like

Thanks allemaal! Ga ik naar kijken.

1 like