Interieurtopic

@Fredje als je toch met de hue-achtige dingen aan de slag gaat kun je ook een sensor nemen en instellen dat alleen na zonsondergang de lamp aangaat bij beweging, en bijvoorbeeld ook dat de lamp midden in de nacht zachter aangaat zodat je niet bruut uit de slaapmodus getrokken wordt.

4 likes

In een sensor zit vaak ook een lichtsensor, dus wanneer die maar x licht heeft gaat de lamp aan. Heeft die voldoende licht gaat hij niet aan. Dus dat hij enkel aangaat als het donker is.

1 like

Dank voor de bevestiging, ook @mikselke.
Ik kende het niet en zag alleen maar franse/spaanse reviews, maar klaarblijkelijk ligt de ombekendheid aan mij :see_no_evil:

Dan ga ik de salontafel gewoon bestellen :partying_face::crossed_fingers:

1 like

Hue ja! Of anders ikea heeft nu ook iets vergelijkbaars

1 like

Ik heb boven mijn bank een paar zwevende planken met plantjes en mijn beamer, een groot schilderij en een ingelijste (kunst)foto

1 like

Ik wil een soort nachtkastje of middelgroot kastje zoals deze, maar liefst voor minder dan de €150 die deze kost. De kleur hoeft niet perse overeen te komen, vooral dat motiefje wat erin gegraveerd is vind ik zo mooi. Iemand ooit zoiets gezien?

1 like

Superfront.com heeft custom deurtjes voor de Ikea Besta in deze print, maar dan ga je niet goedkoper uit zijn.:see_no_evil:

Die kende ik inderdaad al. Zo jammer dat dat niet wat voordeliger is!

Ik zoek deze lamp van ‘georges’ alleen hij lijkt overal uitverkocht.
Heeft hier iemand DE tip?

1 like

Ken deze site verder niet, maar hier zie ik ‘m nog staan!

2 likes

Oké help. We krijgen waarschijnlijk een uitbouw van 1,5 meter (misschien meer) deze zomer. Maar… ik heb echt geen idee hoe ik dan de kamer In moet richten. Ik ben nu ook niet helemaal tevreden, dus ja… ik denk dat we vooral de bank willen houden, maar verder mag alles anders haha. Want ja, waarsch ook een andere vloer (wil ik ook graag, want we hebben nu grijs en ik vind het veel te koel). En ik wil ook iets voor de kinderen, een speel hoekje ofzo. Maar zie nog niet zo voor me hoe ik dat kan realiseren?!

Plattegrond

Wel beetje slecht getekend. Er zit bijv meer ruimte tussen bank en eettafel. En dat gearceerde zonder nr wordt de extra ruimte dan. Met 2 openslaande grote deuren

1: keuken (naast het linker deel staat de bench nog van de hond)
2: gang + toilet
3: trapkast
4: eettafel
5: salontafel
6: grote bank
7: tv meubel die vast zit aan de muur

Het eerste wat ik zie is dat het lijkt alsof die bank enorm is ten opzichte van de ruimte (ook met aanbouw), maar misschien zijn dit je tekenkunsten (haha no hate)? Als je een wat kleinere bank zou hebben kan ie misschien los in de ruimte staan zodat erachter een speelhoekje te creëren valt?

@Unquestionable Ik wilde hetzelfde zeggen! Wij hebben min of meer dezelfde ruimte, kan de bank niet van de muur af?

& @Salmiak ja dat ligt denk ik ook een beetje aan m’n teken kwaliteit en schaal verdeling waar ik nooit zo geweldig in ben geweest. Hij kan zeker nog wel een stukje van de muur af, maar hij is indd wel groot. Hmm. We twijfelen ook of we een mooie andere bank willen, maar nu met kleine kinderen die deze toch al vies gemaakt hebben willen we deze nog wel ff aanhouden

hangplantjes misschien?

1 like

Ik zou de lijstjes die rechts op de muur hangen, onder de linker lijstjes hangen als dat nog kan en de muur links (of rechts) een kleurtje geven. Verder idd misschien een mooie plant ervoor of zo’n hanger waar je een plantje in kunt doen. Succes!

2 likes

Wat grotere lijsten misschien?

2 likes

Ik ben aan het zoeken naar de perfecte kleur voor op de muren, maar ik weet nog niet zo goed wat mooi zou zijn.

Dit is een idee van wat ik mooi vind qua meubels:

Dacht zelf misschien aan een van de kleuren uit het kleed :thinking: Welke kleur zouden jullie mooi vinden op de muur? Mag neutraal zijn, maar ik hou heel erg van kleuren in het interieur.

16 likes

Oeh mooi allemaal. Vooral dat kleed :heart: In kleuren op de muur ben ik niet zo’n held. Hier is alles wit :smile:

1 like

Wat de andere zeggen, zou ik ook doen.
En misschien de tv iets uit de hoek? Met meubel en al. Dan plant in de hoek. Of alleen de tv wat opschuiven en een plantje/kaarsen/vaas/combinatie hiervan op de kast.