Interieurtopic

Ik heb het Nina bed. :smiley:
Ik vind het er best echt uitzien.

1 like

Ik denk dat dit vanaf een foto niet te zeggen is. Is het massief parket? Is het parketlaminaat? Van die laatste zou ik zeggen: nee. Dan is het vaak maar een dun laagje en dat zal helaas niet werken. Als het massief is, ligt het nog aan de plak zelf en hoe dik die is en ook hoe die door de jaren heen behandeld is denk ik

Dit is het geworden trouwens!

Edit:
incl radiator bekleding:

52 likes

Prachtig dit!

1 like

Wauw, ik heb al jaren geen tv meer, want ik vind het lelijk en ik kijk toch niet/nauwelijks. Mijn laptop is dan prima. Maar dit vind ik echt heel mooi, hier zou ik in investeren. Mooie kleur op de muur trouwens, en door die schilderijtjes/posters erboven is het, zo van de foto ten minste, niet direct als tv te onderscheiden!

Kun je aan een randje misschien zien wat het voor soort planken zijn? Als het massief is, is schuren prima. (het ziet er voor mij trouwens uit als massief met een waxlaag). Maar als het parket is, is het een dun laagje, geplakt op (vuren) houten planken. Dan is het belangrijk om te weten hoe dik dat eerste laagje is. Vaak kun je bij drempels, of onder de keukenkastjes wel zien wat de afwerking van de planken is.

@Sax Zie je deze manier van gordijnen ophangen?

1 like

Wow wat een mooie tv, ik scrollde erlangs en dacht ‘die onderste poster is niet helemaal in dezelfde stijl’, geen moment gedacht dat het een tv zou zijn.

2 likes

Ik ben bezig met kozijnen schilderen (binnen) en heb geen zin meer. Dus ik hoop dat jullie het antwoord geven dat ik wil horen :wink: Nee hoor, gewoon eerlijk wat jullie het beste lijkt.
Hoe veel lagen zouden jullie doen? Het waren beige kozijnen. Heb ze geschuurd, in de grondverf gezet en net de eerste laag lak erop gesmeerd. Het dekt prima en ziet er strak uit. Zouden jullie nog een tweede laag lak doen?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

1 like

Haha shit, dat dacht ik al
 Nouja, morgen nog een laagje, dan is het klaar!

Je hebt wel enorm veel voldoening als je die extra laag er nog op doet! Misschien jezelf daarna goed belonen met iets lekkers :grin:

1 like

Ja, dat is ook zo! En het rotwerk (schuren, alles afplakken) is al gedaan, dus het is ook helemaal niet veel werk. En een fijn idee dat het dan morgen echt af is!

Hahah thanks, ik wissel het plaatje ook regelmatig hoor. Kan er alles op zetten wat ik wil.

@TanteBetje
Dit is als ie aan staat in de avond trouwens:

Dan is het wel gewoon duidelijk een tv. Maar voor overdag vind ik het echt een hele fijne oplossing, want ik vind tv’s echt super lelijk.

6 likes

Maar moet dan je tv de hele dag aan staan? Vind het er wel mooi uitzien!

1 like

Ik ben bezig met het uitzoeken van meubels voor mijn nieuwe huis. Maar ik vind het zo lastig om te kiezen, vooral omdat ik nog niet helemaal weet wat ik met de indeling wil.
Hier zitten genoeg meiden met gevoel voor interieur, dus ik hoop dat iemand een leuke oplossing weet

Ik heb zitten knippen en plakken, en kom dan op zoiets uit:

Dat kleine bankje staat daar misschien niet heel logisch, maar het lijkt me zo lekker als ik daar op een bankje met m’n gezicht in de zon naar buiten kan kijken of lekker een boek kan lezen.
Het grootste probleem: er zit dus een soort ‘balk’ midden in het zitgedeelte (dat zwarte blok), waardoor de ruimte tussen de trap en die balk nogal nutteloos is. De trap loopt daar ook nog eens, dus er past ook geen kast ofzo.
Het eetgedeelte vind ik eigenlijk net te klein. Ik zou het liefst 6 stoelen kwijt kunnen.
Daarnaast staat er op deze plattegrond een soort dressoir met tv. Dat hoeft van mij niet per se. Ik vind zoiets als hierboven met the frame ontzettend mooi. Misschien zou dat wel onder die trap kunnen bedenk ik me nu
 nouja ik kom er in ieder geval niet uit

Mocht iemand zin hebben om mee te denken, heel graag :grin:

Misschien een ronde tafel? En ik plaats van het kleine bankje een grote stoel/loveseat zodat er wat meer ruimte is om tussendoor te lopen?

3 likes

Ik zou zelf alleen een bank tussen dat zwarte blok en het raam zetten. Tegen de muur zeg maar. Die 2 zits bank is denk ik te groot voor waar die nu staat, je kan amper tussen de eetstoelen en die bank door. Dus dat bankje zou ik zelf weg laten. Als je de grotere bank tegen de muur zet kan je erop liggen in de zon.
Loze ruimte onder de trap hebben wij ook, hier staan er (grote) planten

3 likes

@Freya ronde tafel had ik nog niet aan gedacht, bedankt voor de tip!
@Luipaard ja klopt, daar had ik de bank ook in gedachte, alleen dan paste dat kleine bankje (het is een divan, maar misschien wordt het toch een loveseat) er helemaal niet meer bij haha
Het lijkt me sfeervoller staan als er nog iets extra’s is, in plaats van puur een bank recht voor de tv, als je begrijpt wat ik bedoel
Maar je moet er natuurlijk nog wel tussendoor kunnen lopen inderdaad

Ik zou de eettafel een slag draaien. En een bank neerzetten. Tussen het raam en de zwarte balk. Dat maakt alles wat ruimtelijker. Tussen de trap en de zwarte balk kunnen eventueel planten of een boekenkast ofzo

2 likes

Heb jij dat plattegrondje zelf gemaakt en zo ja met welk programma/app?
Heb niet echt een tip, vind zulke dingen ook lastig haha :sweat_smile:

1 like

Ik zou een hoekbank nemen en dan ongeveer waar nu de kleine bank staat een grote stoel of loveseat. Verder zou ik misschien een ronde tafel doen. Het lijkt nu een klein beetje propperig.

1 like