Interieurtopic

Wow wat een mooie tv, ik scrollde erlangs en dacht ‘die onderste poster is niet helemaal in dezelfde stijl’, geen moment gedacht dat het een tv zou zijn.

2 likes

Ik ben bezig met kozijnen schilderen (binnen) en heb geen zin meer. Dus ik hoop dat jullie het antwoord geven dat ik wil horen :wink: Nee hoor, gewoon eerlijk wat jullie het beste lijkt.
Hoe veel lagen zouden jullie doen? Het waren beige kozijnen. Heb ze geschuurd, in de grondverf gezet en net de eerste laag lak erop gesmeerd. Het dekt prima en ziet er strak uit. Zouden jullie nog een tweede laag lak doen?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

1 like

Haha shit, dat dacht ik al… Nouja, morgen nog een laagje, dan is het klaar!

Je hebt wel enorm veel voldoening als je die extra laag er nog op doet! Misschien jezelf daarna goed belonen met iets lekkers :grin:

1 like

Ja, dat is ook zo! En het rotwerk (schuren, alles afplakken) is al gedaan, dus het is ook helemaal niet veel werk. En een fijn idee dat het dan morgen echt af is!

Hahah thanks, ik wissel het plaatje ook regelmatig hoor. Kan er alles op zetten wat ik wil.

@TanteBetje
Dit is als ie aan staat in de avond trouwens:

Dan is het wel gewoon duidelijk een tv. Maar voor overdag vind ik het echt een hele fijne oplossing, want ik vind tv’s echt super lelijk.

6 likes

Maar moet dan je tv de hele dag aan staan? Vind het er wel mooi uitzien!

1 like

Ik ben bezig met het uitzoeken van meubels voor mijn nieuwe huis. Maar ik vind het zo lastig om te kiezen, vooral omdat ik nog niet helemaal weet wat ik met de indeling wil.
Hier zitten genoeg meiden met gevoel voor interieur, dus ik hoop dat iemand een leuke oplossing weet…

Ik heb zitten knippen en plakken, en kom dan op zoiets uit:

Dat kleine bankje staat daar misschien niet heel logisch, maar het lijkt me zo lekker als ik daar op een bankje met m’n gezicht in de zon naar buiten kan kijken of lekker een boek kan lezen.
Het grootste probleem: er zit dus een soort ‘balk’ midden in het zitgedeelte (dat zwarte blok), waardoor de ruimte tussen de trap en die balk nogal nutteloos is. De trap loopt daar ook nog eens, dus er past ook geen kast ofzo.
Het eetgedeelte vind ik eigenlijk net te klein. Ik zou het liefst 6 stoelen kwijt kunnen.
Daarnaast staat er op deze plattegrond een soort dressoir met tv. Dat hoeft van mij niet per se. Ik vind zoiets als hierboven met the frame ontzettend mooi. Misschien zou dat wel onder die trap kunnen bedenk ik me nu… nouja ik kom er in ieder geval niet uit

Mocht iemand zin hebben om mee te denken, heel graag :grin:

Misschien een ronde tafel? En ik plaats van het kleine bankje een grote stoel/loveseat zodat er wat meer ruimte is om tussendoor te lopen?

3 likes

Ik zou zelf alleen een bank tussen dat zwarte blok en het raam zetten. Tegen de muur zeg maar. Die 2 zits bank is denk ik te groot voor waar die nu staat, je kan amper tussen de eetstoelen en die bank door. Dus dat bankje zou ik zelf weg laten. Als je de grotere bank tegen de muur zet kan je erop liggen in de zon.
Loze ruimte onder de trap hebben wij ook, hier staan er (grote) planten

3 likes

@Freya ronde tafel had ik nog niet aan gedacht, bedankt voor de tip!
@Luipaard ja klopt, daar had ik de bank ook in gedachte, alleen dan paste dat kleine bankje (het is een divan, maar misschien wordt het toch een loveseat) er helemaal niet meer bij haha
Het lijkt me sfeervoller staan als er nog iets extra’s is, in plaats van puur een bank recht voor de tv, als je begrijpt wat ik bedoel
Maar je moet er natuurlijk nog wel tussendoor kunnen lopen inderdaad…

Ik zou de eettafel een slag draaien. En een bank neerzetten. Tussen het raam en de zwarte balk. Dat maakt alles wat ruimtelijker. Tussen de trap en de zwarte balk kunnen eventueel planten of een boekenkast ofzo

2 likes

Heb jij dat plattegrondje zelf gemaakt en zo ja met welk programma/app?
Heb niet echt een tip, vind zulke dingen ook lastig haha :sweat_smile:

1 like

Ik zou een hoekbank nemen en dan ongeveer waar nu de kleine bank staat een grote stoel of loveseat. Verder zou ik misschien een ronde tafel doen. Het lijkt nu een klein beetje propperig.

1 like

Haha nee ik heb de plattegrond van Funda zeer professioneel bewerkt via paint :sweat_smile:

Ik moet zeggen dat het er nu ook nog propperiger uit ziet dan op mijn op juiste schaal geknutselde plattegrond (de maten van de meubels kloppen nu niet echt), maar die is het delen niet waard.
Bedankt voor de tips allemaal!

1 like

Ik zou je grote bank een kwartslag draaien, tussen de zwarte balk en het raam tegen de muur. Je tv zou ik op een klein, verrijdbaar tafeltje in de hoek bij het raam zetten, dat je hem naar de bank kan rijden als je tv gaat kijken en hij verder niet zo midden in de kamer staat.
De kleine bank zou ik weg doen, in plaats daarvan zou ik een stoel bij de muur tegenover die zwarte balk zetten (beetje schuin).
Tussen je trap en de zwarte balk zou ik een (boeken)kast op maat (laten) maken.

2 likes

Bij www.floorplanner.com kan je makkelijk een plattegrond maken. Je moet je wel registreren volgens mij maar je krijgt verder geen spam in je mail ofzo.

3 likes

Wat je zegt over sfeervoller snap ik idd. Ik zie iemand posten over een hoekbank, dat brengt me op het idee dat je ook een hoekbank kunt nemen die je dan met het korte stuk in de kamer zet zeg maar. Dan heb je nog wel loopruimte achter de eettafel en kan je op het korte stuk van de bank in de zon zitten, maar is er ook nog loopruimte achter de eettafel

1 like

Het is een soort van standby-stand die je zoveel licht kan geven als je wil. Op z’n donkerste verbruikt ie het minst stroom en lijkt het overdag het meest op een echte poster, daar zet ik hem meestal op (1 druk op de knop) als we thuis zijn en sowieso als we bezoek hebben. Als we niet thuis zijn zet ik hem wel volledig uit (zelfde knop iets langer ingedrukt houden).

1 like

We moeten er nu toch aan geloven, we gaan de badkamer volledig renoveren. We hebben een kleine badkamer dus moeten bij vrij lichte tegels blijven. Nu zitten we te twijfelen of we volledig willen betegelen of gedeeltelijk betegelen en gedeeltelijk stucwerk. Wie heeft er ervaring mee? Ben je er blij mee of zou je het anders doen?