Ja, daar vind ik bijna elke bank mooi, maar het prijskaartje is zo heftig…
Ik wil mijn woonkamer een lichte kleur blauw verven. Ben van de week naar de gamma gegaan maar ik kom er niet echt uit. Ik ben opzoek naar een hele lichte, neutrale blauwe tint. Het mag absoluut niet te grijs zijn en ook niet te babykamerachting.
Ik zit te denken aan zoiets afbeelding|333x500
Weet iemand hoe ik het best de juiste kleur kan kiezen?
Oja, ik wil een muur een iets donkere tint. Welke kleur is leuk bij lichtblauw?
Jaa snap het. Maar wij hebben vorige week voor het eerst een muur geschilderd met Farrow & Ball en denk niet dat ik ooit nog iets anders koop. Zulke mooie kleuren, fijne verf en goede dekking (wij hadden een terracotta kleur, zat er in 3 lagen echt goed op terwijl rood tinten vaak heel moeilijk zijn).
En je krijgt heel goed advies meestal, in ieder geval in de winkel waar wij zijn geweest. Grote stalen & voorbeelden.
Je hoort het, ik ben hooked 
Wij hebben pax kasten op onze kledingkamer.
Echt prima, heb gewoon bij de Ikea planner afdeling zelf het ontwerp gemaakt en thuis in elkaar gezet.
Wel goed thuis je maten opmeten voor je naar Ikea gaat.
Ik loop een beetje vast met onze indeling in de woonkamer. Het oogt zo ‘gesloten’
Ik zit er zelf aan te denken om de kleine bank eruit de doen en dan te vervangen voor een mooie fauteuil. Ook krijg ik alles niet mooi ‘samen’ als jullie begrijpen wat ik bedoel. Het is een beetje een bij elkaar geraapt zooitje.

Sorry voor de rommel maar dit is vanuit de keuken gezien:
Wat een lastig ingedeelde slaapkamer met al die deuren! Ik zou het bed met het hoofdeinde tegen de badkamermuur aanzetten, zodat je aan beide kanten nog kan lopen. Dan een dikke ladekast/dressoir met lades tegen het voeteneinde van je bed, daar kun je veel niet hangende kleren in kwijt. En dan een los kledingrek of beter nog een stang die aan het plafond hangt, tegen de buitenmuur rechts ter hoogte van de balkondeur. Of zelfs voor het raam mits er niet te veel zon naar binnen schijnt (vervaalt je kleding van). Toen ik in een studio woonde had ik ook nachtkastjes met flinke lades, hier had ik sokken, ondergoed en sportkleding altijd in.
Als je het niet erg vindt om alleen de balkondeur in de zitkamer te gebruiken zou ik het bed lekker tegen het raam en de balkondeur aanzetten met het hoofdeinde, dan heb je genoeg plek bij de badkamermuur om daar al je kleren te laten.
Qua zithoek zou ik de bank lekker tegen de linker buitenmuur zetten en de televisie tussen de deur naar de slaapkamer en de deur naar het balkon. Dan heb je tussen de zithoek en de keuken nog ruimte voor een eettafel.
Zit alles al in die keuken of moet je nog een fornuis of bijv ijskast zelf neerzetten?
Ik vind basis heel mooi! Maar snap je punt over ‘gesloten’.
Misschien kun je de eettafel een kwartslag draaien en dus van de muur halen? Dan zou je evt de banken verder uit elkaar kunnen zetten of de box kunnen verplaatsen.
Een bank vervangen door een fauteuil is ook een optie inderdaad, maar weet niet of je dan qua zitplekken altijd uit komt?
Of de bank met de rug naar het raam plaatsen? Dan staat ie niet richting de tv, maar krijg je wel een meer open ruimte. (En gok dat jullie al altijd op de bank voor de box zitten).
Mijn idee zou zijn om de tafel in de lengte te zetten.
Een van de banken dan inderdaad door 2 stoelen vervangen, ik denk de bank links die dwars staat. Omdat die het zicht het meest blokkeert.
Ik had de eettafel eigenlijk altijd in de lengte staan, maar ik merkte dan we er dan niet zo snel aan gingen zitten omdat je dan al gauw achter de tafel langs moest, of met je rug naar de kamer toe zat. Dat nodigde niet echt uit zeg maar. Als we nu visite krijgen dan gaan die mensen ook makkelijker aan de eettafel zitten voor de gezelligheid.
De lange bank voor het raam heb ik ook geprobeerd, maar het is vervelend televisie kijken met je hoofd naar rechts gedraaid (vooral mijn vriend kijkt graag een serie op de bank).
Kun je de tafel niet nog iets meer naar de keuken schuiven, de box naast de bank zetten en de bank naar achter tot aan de deur schuiven?
Ja kan, maar dan moet ik ook de lamp boven de tafel verhangen want die hangt dan in het luchtledige en niet meer boven de tafel.
De bank naar achteren zou ook kunnen maar we zitten nu al ruim 3 meter van de tv af en die is niet zo groot 
Ik ga as we speak maar weer even wat schuiven denk ik 
Die box is ook echt een rampzalig ding in je huis 
Ik denk ook dat het zich wel oplost, zodra die box weer weg is. Die staat er niet voor eeuwig, hoor! En die stoel, is die weg? Want die zou je nog bij het raam kunnen zetten, dan wordt de hoek wat gezelliger. Nu is’ie erg op de tv gericht. Dat viel me op aan de foto met de bank tegen het raam, dat het meer een socialere hoek was.
Ja die stoel is weg, omdat het gewoon echt niet meer paste icm met de banken zo. Ik denk ook dat ik met 2 stoelen en 1 bank wat meer openheid creëer dan met 2 banken als afgesloten blok.
Ja ik wil ook wel graag een ander kleed, maar ik weet niet zo goed wat voor kleed. Ik kom steeds uit op het zwart witte kwantum kleed als je begrijpt wat ik bedoel 
Edit:
Help waar ben ik weer aan begonnen?!
Edit2:

Is het mogelijk om de televisie op te hangen boven de open haard? Zoals je vaak in Amerikaanse huishoudens ziet. De tv staat gewoon op een ongelukkige plek.
Verder heb jij volgens mij echt een super mooie tuin.
Ja dat wilde ik heel graag toen we gingen verbouwen, de tv op de open haard hangen.
Maar dat was heel ingewikkeld met de electra, aangezien we onze haard ook nog wel willen gaan gebruiken in de toekomst. De tv staat inderdaad op een vreselijke plek.
Dit was trouwens eerst de situatie, ook wel leuk om te zien denk ik;
Ik heb het nu even zo, ik weet het echt niet meer…

Oh en de tuin is nog een ramp, die moet nog!
Maar zit wel lekker aan het water 
Kan die kast links van de openhaard nog verplaatst worden? Dat is ook een fijne plek voor de box denk ik.
Edit: en inderdaad wat anderen al zeggen, de box staat er niet eeuwig. Ik heb hem opgeruimd toen zoontje 15/16 maanden was geloof ik.
Kan je de tv op de plek van de kast zetten en dan licht gedraaid/wat naar voren? En dan de kast waar de tv nu staat. Dan kunnen je banken qua zicht op de tv gericht staan door de ene met de rug tegen het raam te hebben en de ander met de rug naar de eettafel (en die bank dan wat meer opzij richting de keuken) en dan kan de box ertussen (zoals in je post hoe je het eerst had, met de gedraaide tafel, de foto met die zwarte randen)
Ik kan alleen niet zo goed inschatten of dat past met je eettafel, qua ruimte erachter om erlangs te lopen
Haha ik vraag me af of dit nog duidelijk is
Ohja heel mooi dat kleed! Vind licht van kleur erg mooi maar met een kleine dreumes gewoon niet zo handig denk ik. Ik ga eens kijken naar iets gemêleerder!
Ja ik heb daar de box ook gehad, maar daarboven loopt de trap en die is open dus viel heel veel stof in de box.
Okee zoontje is nu 14 maanden, zal niet lang meer duren voor de box weg kan dan