Interieurtopic

Ik heb de prato white met alles van Siemens. O.a de studioline oven. Plaatsing was rondom ruk (goed de kleine lettertjes lezen) en er ging veel mis (de oven past niet in het slanke aanrechtblad direct onder de inductieplaat. De keuken was toen net nieuw dus dat wisten ze niet. Daardoor duurde het nog een maand tot we er konden koken). Maar ben erg tevreden, contact met kvik zelf was namelijk wel altijd fijn (de monteurs waren minder). Kan wel wat detailfoto’s sturen als je wilt.

Wij kwamen er vlak voor tekenen overigens wel achter dat er 2000 euro teveel op de offerte stond (o.a plinten die verkeerd geselecteerd waren. De oven die véél duurder was dan online)

1 like

Oh wow, een maand niet kunnen koken. Dat is nog best heftig haha. :sweat_smile:

Ik heb net ook al even apparaten online opgezocht en daar zie ik dat het online vaak wel goedkoper is inderdaad. Ze hebben nu een actie dat als je 4 Siemens apparaten meeneemt in de bestelling krijg je €1200/1500 korting, dus dat hebben ze vast ook wel deels ingecalculeerd.

Ben wel benieuwd naar fotootjes!

1 like

We zaten gelukkig in een verbouwing en woonden er nog niet, dus dat scheelde. Als we de oven uit de nis haalden deed de inductie het wel, dus we hadden onszelf kunnen redden.

Die actie hadden wij toen ook. Ze gaven toen aan dat die korting eigenlijk geen korting is. Ze hebben altijd wel een actie waarbij je rond dat bedrag aan korting uitkomt (of montage, of aanrechtblad of apparatuur). Op de oven die wij wilde scheelde het 1000 euro met de online versie (zitten subtiele verschillen tussen de modellen online en die in de winkel). Toen heb ik wel aangegeven dat ik dat verschil te gortig vond, waardoor we hem goedkoper hebben gekregen.

Ik stuur morgen of als ik straks thuis ben even wat foto’s

1 like

Dit is een super oplossing! Wij zitten met iets soortgelijks te tobben; hier ook nog een niet afgetimmerde (laatste opleverpuntje van onze verbouwing) waterleiding en afvoer naast de vloerverwarmingspomp. Sowieso is dit hoekje echt een doorn in mn oog. Er hangt een tijdelijke kapstok en ik heb ook tijdelijk een kringloop kastje ervoor gezet om die pomp uit t zicht te houden. Maar wat moeten we hiermee??

Van de Kwantum! Ze hebben echt hele leuke behangetjes, was echt verrast. Het is vliesbehang, dus ze zeggen dat je dat er veel makkelijker afhaalt dan papierbehang. Dat korrelige zie je er denk ik wel doorheen. Misschien kun je een voorstrijk (soort primer) gebruiken voor je gaat behangen. Maar ik ben er geen expert in.

3 likes

Kun je de parketvloer schuren? Ik begreep laatst van een vloerenboer dat de lak tegenwoordig voorkomt dat het hout zo geel wordt. En dat het voornamelijk de lak is, die geel kleurt. Misschien kun je door 'm op te schuren en opnieuw te lakken het geel er een beetje uitkrijgen?

Voor je woonkamer: ik vind zelf dat je met fauteuils veel flexibeler opstelling kan maken, dan met een set banken. En met poefjes kun je of je benen neerleggen of aan de kant zetten voor meer zitplaatsen. Dat maakt het vaak makkelijker een ruimte in te richten.

Wij hebben de timmerman gevraagd er een ombouw omheen te maken, met een deurtje zodat we nog wel de temperatuur van de vloerverwarming kunnen aanpassen. Het kastje kunnen we dan schilderen of eventueel zelfs stucen. Denk dat het in totaal met materiaal erbij maximaal 150 euro heeft gekost?

1 like

Ja het is hier ook nog wel de bedoeling dat het afgetimmerd gaat worden. Maar ik wil dus eigenlijk ook dan gelijk een opbergmogelijkheid creëren voor schoenen. Misschien inderdaad maar eens voorleggen aan een timmerman of interieur bouwer.

Ik heb een beetje hulp nodig, hopelijk weten jullie raad met mijn probleem :yum: We hebben een fauteuil in huis, een erfstuk uit de familie van mijn vriend. Ik ben niet geen fan. Ik vind hem niet mooi en weet niet zo goed wat ik er mee moet, maar wil wel mijn best doen. Ik heb geen eigen foto, maar dit lijkt er veel op.

Het is geen goedkoop stuk, dus hij wil het graag in de woonkamer hebben staan. De rest van ons interieur is redelijk neutraal, beetje ‘botanisch’, met een donkergroene accentmuur, lichtgrijze bank en tvkast, zwarte boekenkast en wat oker/goud/oranjebruinige accessoires. Hoe ga ik die fauteuil er een beetje leuk in verwerken? Het blijft nu altijd zo’n apart ding. Hij is ook best hoog, dus (voor mijn gevoel) lastig om hem in de ruimte te zetten. Of is dit gewoon een hopeloze zaak?

Misschien kan je 'm opnieuw laten stofferen? Dat verandert natuurlijk niks aan hoe hoog die is, maar misschien past het dan qua kleur en stof beter bij de rest?

7 likes

Stofferen is een beetje een dingetje, het is de stof die hem zo duur maakt. Had ik erbij moeten zetten, sorry! Anders zou dat idd een optie zijn.

Misschien een (nep) schapenbontje of ander vachtje over de rugleuning? Dan breekt het al een beetje.

1 like

Als je de vloer kunt schuren kun je hem wat lichter maken. Wij hebben twee jaar tegen een gele/oranje vloer aan gekeken. Alles qua meubelen en kleuren op de muur was het gewoon net niet. In het najaar hebben we de vloer laten schuren en oliën met een klein percentage wit erin. Het is nu veel lichter en nog steeds warm maar niet meer zo knal oranje. De vloer is nu ook bijna mat. En alles staat nu eindelijk mooi bij elkaar. Ik wist niet dat een vloer ZO veel verschil kon maken.

2 likes

Ja! Ook qua glans. Ik kan wel even fotos zoeken en je dmen als je wil. We hebben nog geen 600 euro betaald maar weet even niet de m2. Kan ik mijn vriend wel even vragen. Het was een ochtend werk voor die man en we mochten er daarna 24 uur niet op lopen. Geen grote klus eigenlijk.

Dat is een goed idee, om er een hoekje van te maken! Die pootjes zitten er gelukkig niet onder haha. Als het hoekje niet lukt, moet ie toch maar naar boven ofzo.

@Catalina thanks! Zoiets kan ook nog idd. Kijken of ik er iets bij kan vinden.

1 like

En als je gewoon een paar meter fluweelachtige stof koopt en die erom heen drapeert? Eventueel netjes afwerken met wat simpele steken?

2 likes

Welk type raambekleding heeft jullie voorkeur en waarom? Ik ga verhuizen en neem mijn mooie doorschijnende gordijnen mee, maar weet nog niet wat voor type meer verduisterende raambekleding ik eronder ga gebruiken.

Tips voor winkels (of voorbeelden van specifieke producten) waar je voor niet al te veel geld (student hier) bijvoorbeeld mooie lamellen kan kopen die er niet zo 13 in een dozijn standaard ikea-achtig uitzien?

Ik zou er een mooi grof donkergroen of okergeel plaid over draperen en/of een kussen inleggen. In de stijl van de kleuren in je huidige accessoires. Wellicht het voetenbankje als ‘tafeltje’ gebruiken naast de stoel, met een dienblad erop met kaarsjes/ groene plant?

Lastig… hij kwam er bij mij echt niet in :face_with_hand_over_mouth:

2 likes

Zoiets lijkt mij echt gaaf! Wel met een bankje en 3 stoelen. Liever twee, maar m’n vriend wil minimaal 6 plekken om te zitten (ter informatie, er komt nooit iemand eten of in ieder geval niet met zes en we hebben nog 4 goede reserve stoelen). Raden jullie 2 stoelen aan of 3. En is een bankje leuk of is dat alleen voor de pinterestvibe?

Een bankje lijkt me vooral niet praktisch. Het zit voor mijn gevoel niet lekker. En je kunt hem slecht aanschuiven. En iedereen moet op dezelfde afstand van de tafel zitten.

Het is, denk ik, alleen praktisch als je veel mensen over de vloer hebt.

3 likes