Ik zou vooral een bankje doen als dat qua ruimte beter uitkomt, anders gewoon stoelen. Of een vaste bank met rugleuning tegen de muur. Ik vind zitten zonder rugleuning echt flut, als jullie dat nu zelf geen probleem vinden lijkt me dat ook een prima motivatie
Lastig! Wel goede vraag. Heb een beetje op pinterest gekeken, heb geen idee wat voor huis je hebt maar zo bij de trap ziet er wel oke uit…
Ik zou hem zelf het liefst velvet bordeauxrood of diepgroen laten bekleden. Dat een stof duur was betekent niet dat je ermee moet blijven zitten vind ik zelf maar snap als het gevoelig ligt in de familie. Ik zou zelf vooral op zoek gaan naar contrasten, dus deze tegen donkere muren zetten bijvoorbeeld zodat ie er een betje uit springt. Succes iig!
Ik ben zelf ook niet zo fan van een bankje bij de eettafel. Een stoel vind ik lekkerder zitten en handiger qua aanschuiven / van tafel gaan.
Stoelen koop je vaak in setjes van 2 heb ik gemerkt dus zou dan persoonlijk gaan voor 4 of 6 stoelen afhankelijk van de afmeting van de stoel, tafel en ruimte.
Wij hebben dus wel een eetkamerbank, maar wel met goede rugleuning. Vinden ‘m zelf erg mooi, maar zit daarnaast dus ook echt top. Goede vulling zit er ook in! Gaat dus niet om een houten bankje. Tegenover staan 3 stoelen.
Ik vind bankjes superleuk, maar mis altijd de rugleuning. Op zich niet erg als je alleen eet, maar als je uitgebreid wilt borrelen of spelletjes wilt spelen zit je wel minder lekker op een bankje.
Zou alleen voor drie stoelen gaan als dat tafeltechnisch ook past, maar als het pst zou ik altijd voor het grootste aantal stoelen gaan. Is wel zo lekker als je bezoek hebt.
Drie stoelen gaat mooier staan als je zo’n zitbank hebt denk ik. Anders lijkt het verschil zo groot en ik denk dat het dan net zal lijken alsof er een stoel mist ofzo. Wij hebben zo’n zitbank maar wel met een rugleuning en in een soort suede stof, dus zit echt megacomfortabel. Ik zou zelf nooit voor iets zonder leuning gaan, daar kan je niet lang blijven op zitten. Zo’n bank met leuning kan ik dus zeker aanraden, zonder zou ik eerlijk gezegd niet doen…
Heeft er hier iemand ervaring met een fenix aanrechtblad? Ik lees vooral sterke verkooppraatjes en negatieve gebruikerservaringen. Maar ik kan mij voorstellen dat alle tevreden mensen niet actief forumberichten achter laten. Dus lastig om een conclusie te trekken.
Ik heb het een keer gezien in een keukenwinkel en vond het prachtig, maar vond ook dat ze daar voor een blad dat niet echt gebruikt wordt al best wat kleine deukjes hadden. Ik was uiteindelijk te bang dat het snel lelijk zou zijn, we hebben nu keramiek.
Zo zonde voor zo’n mooi blad. Voor ons is het budgetwise vooral ook een afweging. Keramiek is toch al een flinke extra investering.
Ik heb leuke eetkamerstoelen gezien voor mijn zwarte ikea eettafel (houtrelief), maar twijfel tussen de kleur van de stoelen. Velvetgroen of velvetgrijs. Onze bank is petrolblauw, waardoor ik neig naar grijs. Maar de grijze kleur vind ik minder omdat onze gordijnen ook grijs zijn, en de tafel bij de gordijnen staan. Groen lijkt me ook leuk, ook vanwege de vele planten in huis, maar lijkt me zo botsen met de bank. We hebben een kleine woonkamer dus de bank en de eettafel staan erg dichtbij elkaar (25 m2). Andere kleuropties van de stoel: zwart of bruin. Iemand een tip?
Een mix van de verschillende kleuren? Vind ik altijd leuk staan.
Bijv 2 groene en 2 grijze stoelen? Niet eens over nagedacht!
Ja! Ik heb zelf 4 verschillende. Maakt het wat speelser, vind ik
Ik vind verschillende kleuren stoelen nooit zo’n succes, heel druk. Verschillende vormen in dezelfde kleur juist weer wel.
Ik heb zoveel zin om ons huis in te richten, maar ben ook bang dat het niks wordt. Soms zou ik gewoon willen dat iemand met ons mee kon kijken (wat niet kan, maar het is al duur genoeg). En ben bang dat m’n schoonmoeder als puntje bij paaltje komt weer bepaalt.
Ik weet natuurlijk niet hoe lelijk of aanwezig die stoel echt is, maar ik vind het juist heel veel karakter geven aan een interieur als je een stuk hebt dat echt eigen en dierbaar is. Ik vind heel veel huizen heel mooi ingericht maar ik vind ook heel veel huiskamers ontzettend op elkaar lijken en juist dit soort meubels maken het uniek. Ik zou m dus in een mooi eigen hoekje zetten, een leuk kussentje erin maar verder niet verstoppen. Een tafeltje ernaast dat je wel mooi vindt en misschien ga je er dan ook een beetje van houden?
Dit gaat eigenlijk wel alleen op als het ook een fijne herinnering betreft oid, als ie alleen blijft omdat ie duur is zou ik m inderdaad lekker boven zetten.
Ik ben geen professional, maar vind het heel leuk om te kijken wat er in een bepaald huis mogelijk is, welke interieursmaken en voorkeuren er zijn en daar een plan voor te maken. Dus als je het leuk vindt dat er iemand gratis mee kijkt: ik meld me aan als vrijwilliger
Superlief dat je meegedacht hebt! Fijn ook die inspiratie plaatjes
@anon89918470 en @anon76889665 thanks, denk idd dat ik er iets van een dekentje over ga leggen en wat kussentjes.
@InEuropa dit vind ik eigenlijk wel een hele mooie reactie. Mijn vriend hecht er heel veel waarde aan dus ik denk dat ik em maar gewoon ga accepteren. Hij heeft er immers de mooie herinneringen aan.
Ik ben op zoek naar een licht grijze, hoekbank met ‘open ruimte’ aan de onderkant. Nu ben ik in mijn zoektocht verliefd geworden op een bank van de Wehkamp. Alleen, vind ik het best tricky om hier te bestellen omdat het voor een bank heel belangrijk is hoe die zit natuurlijk en je dat niet kan proberen zonder hem te bestellen (je kan natuurlijk altijd retourneren, maar toch ik vind het wel fijn om het al geprobeerd te hebben voordat je hem bij je thuis af laat leveren).
Heeft iemand misschien een idee waar ik een soortgelijke bank kan vinden? Ben de meeste ‘standaard’ meubelzaken al afgegaan en vond er bij Leen Bakker een die er op lijkt maar eigenlijk iets te donker qua kleur is
Budget is tot ong. 1200
Sofacompany misschien? Hebben op verschillende plekken een showroom. Of bij made, volgens mij zit daar alleen een showroom van in Amsterdam.