fineer kan je wel beitsen hoor
Ohh wist ik niet. Heb eens het resultaat gezien van verven met een roller en kwast bij iemand en dat vond ik erg lelijk in elk geval. Eigen conclusie dat beitsen dan ook vast niet zou kunnen.
Ook geen fan van de combinatie.
oh maar verf zou ik inderdaad niet doen, dat kan je ook niet vergelijken met een beits of olie wat echt in het hout trekt
Vind de bank juist tof!
Wist niet dat dit topic bestond! Maar ik heb een kleine issue, we hebben een kleine woonkamer/keuken/eetkamer in 1 ruimte. Nu hebben we in de woonkamer een blauwe muur;
We wilden misschien de hele ruimte die kleur verven (de deur die open staat gaat naar de slaapkamer dus niet die ruimte). Maaaar nu hebben we een nieuwe eettafel (van mijn overleden oma) omdat onze eettafel veeeel te groot was voor het hoekje wat we hadden (was van mooi licht bamboe) en ja nu is dit de situatie;
En we vinden het zo 10x niks. Tafel moet een andere kleur, maar welke? Want de muren daar zouden dus grijs blauw worden (net als foto 1). Wat past daar bij? Moeten we de muren wit laten? Maar dat vonden we niks want was kaal + zithoek lijkt nu âafâ maar de eethoek + keuken niet, dus leek van alles 1 geheel maken door 1 kleur ons (en vriendin die binnenhuisarchitect is) een goed plan. Maar ja wat als we dat dus blauw doen en de tafel ook een kleur willen doen? En de stoelen vinden we ook raar er bij, misschien een houten hoek bankje maken bij de eettafel en dan de 2 zwarte stoelen er nog bij?
Sorry warrig verhaal haha, maar komt er op neer HELP ALLE TIPS ZIJN WELKOM. Hebben denk ik even de mening van iemand nodig die de ruimte voor het eerst ziet haha. Oja het stukje van het boogje dat je op de ene foto rechte ziet zie je op de andere foto links, misschien heb je dan een beetje een beeld van de ruimte!
Ik vind een zwarte ronde tafel wel mooi en ik denk dat het ook mooi kleurt bij je lamp en de blauwe kleur, maar ik ben zelf ook wel van wat donkerdere kleuren in mijn interieur, mocht je het liever wat lichter willen, dan gewoon wit. Dat matcht ook prima bij wat je nu hebt. Ik vind het ook een goed idee om de ruimte in 1 kleur te verven, dat zorgt voor eenheid idd.
De kleur die de tafel nu heeft vind ik overigens ook wel leuk. Denk dat als je de muren verft en aan die kale wand nog wat posters hangt met zwarte lijsten, het ook al een heel ander gezicht is.
Ik heb dit kleed besteld bij de Urban Outfitters voor bij de bank, hoop zooo dat ie mooi staat. Moest hem namelijk in Amerika bestellen, duur grapje wel.
Ik heb gisteren met heel veel pijn in mijn hart mijn Dutchbone tafel verkocht met vissengraatmotief. Hij was helaas echt te groot voor ons nieuwe huis, maar nu kan ik eindelijk een nieuwe kopen met nieuwe stoelen van Fest Amterdam <3
Ik heb hier niet veel verstand van, maar ik denk juist dat het niet zoân goed idee is om de hele ruimte in één kleur te verven. De ruimte is al niet zo groot (volgens mij?) en ik denk dat het kleiner gaat ogen als je een andere kleur dan wit gaat gebruiken. Ik zou eerder de tafel en de stoelen een kleur geven. Misschien de tafel juist wel in die blauwe kleur van de muur of een gekke kleur zoals geel. Maar dat zou mijn smaak zijn haha. En de muren zijn zo wel heel kaal inderdaad, wellicht leuk om een groot schilderij, boekenplankjes of iets anders op te hangen? Ik denk dat je dan al wel verschil kan maken.
Zwart is idd ook misschien wel een idee! @Cajun-moon haha shit zo tegenstrijdig! Maar wat jij zegt heb ik zelf idd ook gedacht, zei gister nog tegen mijn vriend dat we de tafel misschien wel die kleur blauw konden doen en dan wat lijstjes ophangen in de eethoek. Maar ik erger me wel behoorlijk aan de witte muren, juist omdat het zo klein is zit je dus al snel tegen een kale witte muur aan te kijken. Vriendin van me doet dit als werk en zij gaf aan dat alles in 1 lichte kleur sowieso wel mooi gaat zijn, dat het dan juist groter kan ogen omdat alles 1 geheel is i.p.v. een gekleurde muur en de rest wit. Dat een ruimte kleiner wordt is vooral bij een donkere of warme kleur. Maaaar ja we weten het dus niet, ben ergens ook beetje bang dat wit met lijsten alsnog kaal blijft ogen. We zijn trouwens ook beperkt in wat we op kunnen hangen want alle muren hier zijn van die gipswanden, had namelijk eerst het idee om een boekenplank in die hoek te doen maar dat gaat dus niet
Ik zou het ook dezelfde kleur geven, dat staat rustiger en meer af denk ik. Wit maakt ook niet altijd een ruimte lichter, als het al niet een mega lichte kamer is kan het het juist kil maken (niet dat dat bij jou zo is trouwens) en dan is een lichte kleur juist mooi! Verder zou ik denk ik 1 grote lijst of poster ophangen in plaats van meerdere kleine dingen, staat ook wat kalmer in een kleine ruimte.
Een beetje late reactie, maar ik zag dat Yara Michels tegels in de wc had geverfd met Farrow en Ball verf. Sowieso een fijn merk dus misschien dat je hier ook meer keuze in kleur hebt!
ik snap niet waarom ze dat glas met een prominente kader heeft genomen, vind het echt lelijk
Haha ja ik vind het allemaal niet zo mooi, vooral dat kastje niet⊠Maar er zijn tegels geverfd
Ik zou alle muren verven. Dan creëer je eenheid én sfeer. Denk echt dat het mooi staat!
Een houten hoekbank vind ik zelf heel gaaf. Daar heb ik laatst naar gezocht, maar ik vind alleen maar moderne eettafelbanken. Zou je dat zelf moeten maken?
Ik bedoel zoiets wat je in Duitsland en Oostenrijk veel ziet:
Vinden jullie de fauteuil en eetkamerstoel bij elkaar passen? In de woonkamer zouden ze een meter of 4 uit elkaar staan, met een bank ertussen. Ik twijfel zo erg, maar ben verliefd op zowel de fauteuil als het model van de eetkamerstoelen.
Het kan op zich wel denk ik, al zou ik dan voor een iets andere kleur stoel gaan in plaats van die cognac achtige kleur. Soms is een iets groter contrast beter dan 2 kleuren dichtbij elkaar.
Hmm ja daar had ik ook al naar zitten kijken, maar hij is er alleen nog in het groen en ik heb al zoveel groen in huis. De muur waar de stoel naast kom te staan is ook al groen haha. Sowieso is mijn hele woonkamer vrij neutraal, met groen (deze tint op muur oa), zwart, beetje beige en donkerbruine vloer. Dus cognac leek mij juist in die hoek wel mooi omdat het niet heel fel is maar wel past bij de rest en net ff wat anders is. Heb jij anders nog een tip voor een kleur die in mijn huis zou passen?
Wij willen in ons nieuwe huis de kozijnen zwart verven. Hebben jullie tips? We denken eraan om satin verf te gebruiken, maar ben zo bang dat we de verkeerde keus gaan maken haha. Ik wil sowieso geen glanslak.
Ik heb vorige week mijn kozijnen zwart geschilderd en ben blij met het resultaat! Heb deze verf gebruikt:
Verf
Ik heb 1 laag grondverf en 2 lagen lak gebruikt.
Edit: huh quoten ging mis, @Bergson