Interieurtopic

Oeh, mooie keuze. Kijk eens bij Farrow & Ball, dat zijn hele mooie kleuren, en hele goede verf. (Lilly Pebbles heeft ook veel kleuren van hun gebruikt). Echt zwart lijkt me vrij heftig, maar een donkere antraciet, of een donkere groen / blauw lijkt me erg mooi. Als je over kozijnen praat, heb je het dan over de binnensponningen of ook de buitenste? Ik vind het zelf mooi om 2 contrasterende kleuren te kiezen.

1 like

Ik heb een matzwarte keuken. Nu twijfel ik voor m’n eettafel en bank welke kleur ik zal nemen.

Voor de eettafel twijfel ik tussen zwart marmer of soort steigerhout. Voor de bank twijfel ik tussen grijs (ik denk licht, eventuele met en rib) of donkerbruin.
Ik wil een hoogglans wit tv meubel en hopelijk een visgraatvloer (als m’n budget het toelaat).

1 like

In ons nieuwe (:grin::grin:) huis gaan we een nieuwe vloer leggen maar OMG zo moeilijk! Hebben jullie pleaaaase tips??

Oud eiken visgraat vloer meh meh. Staat hier bovenaan m’n wishlist

4 likes

Wij gaan zeer waarschijnlijk voor een betonnen vloer! Nieuwbouw (moet nog gebouwd worden) met vloerverwarming. Hele beneden verdieping zo en dan bovenverdiepingen met laminaat.

Beetje van dat geborstelde beton, zodat het niet zo heel strak / kil wordt.

3 likes

@Mazikeen ik heb ook beton met vloerverwarming! Ben er na 2 jaar nog steeds blij mee en is heel betaalbaar.

2 likes

als je wilt tegelen en iets speelser is er véél keuze met terrazo, ceppo di gré is ook een mooie steen

1 like

Ik vind je huiskamer gezellig en eigen overkomen. Ik kan me voorstellen dat je de muren dezelfde kleur wilt geven. Toch zou ik oppassen met blauw. Het kan dan al gauw een aquarium worden, aangezien (afgaande op wat ik zie) er niet veel ramen zijn.

Zo’n moeilijke kleur om strak te verven!!! Dus koop goeie verf bij een verfzaak (niet gamma oid) is mijn tip. En goed verf gerei. Scheelt echt heel veel lelijkheid

2 likes

Na jullie adviezen, heel veel zoeken en een kritische blik naar ons budget hebben we besloten voor een vergrijsde eiken visgraat vloer te gaan. Ben zoo verliefd! Maar nu zeurt mn vriend over dat het leggen zo moeilijk wordt

11 likes

Ik zag bij wehkamp zulke stoelen

https://www.wehkamp.nl/whkmps-own-eetkamerstoel-sven-16088501/?CC=C28&SC=8KS&PI=1&PrI=6&Nrpp=96&ms=true

Edit: de grijze is uitverkocht zie ik nu. Maar misschien komen ze wel weer terug. Vind die roze ook wel vet!

Wel een oke alternatief, ik ga eens kijken vandaag, bedankt voor de tip!

1 like

Gewoon doen, echt een visgraat vloer is het zĂł waard!!

2 likes

Wij laten hem leggen in februari door degene waar we de vloer gekocht hebben. Het wordt aangeraden om visgraat absoluut niet zwevend te leggen, maar altijd vast te lijmen aan je (geëgaliseerde) betonvloer.

1 like

Goeie tip thanks! We doen wel laminaat en een ondervoer van goldline😬 weet je of het daar ook voor geld?

Ohhh Yes dank je!! :raised_hands:t2:
Vind die roze inderdaad ook mooi!

Ik zit ook te kijken voor visgraat laminaat! Ik kwam alleen niet verder dan hornbach qua aanbod
 waar had jij gekeken?

Ga in ieder geval NIET voor die van VTwonen. Dat zijn gewoon echt 8 verschillende kleuren “houten plankjes”. Er zit echt maar een heel dun laagje “eiken” op.

1 like

Ik had deze uitgezocht:

Maar heb alleen nog maar online gezocht dus nog niks in winkels bekeken!

Mijn vraag hoort niet helemaal in dit topic thuis, maar leek mij wel de beste optie haha.

Sinds een tijdje woon ik in een nieuw huis, maar nog nooit een winter meegemaakt hier. Nu het wat kouder begint te worden valt het mij op dat de brievenbus (zit in de voordeur, dus geen losse) gigantisch tocht. Het gebeurt regelmatig dat de postbezorger de post niet helemaal doorschuift waardoor beide kleppen open blijven staan
 Helaas zit er geen borstel in.

Hebben jullie een oplossing, zonder dat ik de hele brievenbus moet vervangen? Uiteraard moet de brievenbus wel bruikbaar blijven!