Ik hou van rieten spullen qua look alleen jammer dat ze veel stof vangen/moeilijk schoon te maken zijn
Oh dat is inderdaad nog wel iets om over na te denken, bedankt!
Volgens mij heeft @En_17_Anderen hier wel een mening over haha.
Ik zelf zou het niet doen, heb in een studentenkamer een heeeele lichte vloer gehad en heb zelf donker haar en zelfs met alleen mezelf die het bevuilde vond ik het zo snel smerig ogen. Kon elke dag wel stofzuigen daar.
Ik heb ook de witte ikea vloer in mân slaapkamer, en zou (hoe mooi het ook staat) het nooit meer opnieuw nemen je ziet idd stof en haren zo goed, dat jedagelijks moet Stofzuigen / swifferen. En eigenlijk ook vaak Dweilen maar daar heb ik een hekel aan dus dat doe ik amper, en dan zie je wel snel vlekjes.
Maar ik zou in de toekomst zeker opnieuw voor een lichte vloer gaan, maar niet zoân effen witte. Een licht houten laminaat zou ik dan eerder kiezen.
Ik heb de witte van Jan des Bouvrie van de Gamma. Vond de v groef van de Ikea destijds te heftig, en de serie daarvoor was er uit.
Ben er heel blij mee; want vind een witte vloer gewoon het allermooist⊠maar je ziet inderdaad alles dus iedere dag stofzuigen of soms gewoon niet naar beneden kijken
Dienblad is van Hema! Heb ook zoiets gezien bij Kwamtum en Leenbakker. De marmer / zwarte kandelaars van House Vitamin, ik heb ze bij Loods 5 gekocht maar zij hebben meerdere verkooppunten. Echt mn favo shop voor leuke interieur items
https://www.bol.com/nl/p/kandelaar-marmer-10x26cm-housevitamin/9200000113050318/
@Shaaar, na aanleiding van je aanbod om mee te kijken, en alle andere die tips hebben. Onze woonkamer en keuken is een grote ruimte. We hebben het idee om dit op een wand (2,5m) in de keuken met dit te behangen.
De andere muur is totaal 8,5 meter. 2,5 meter van deze muur zijn keukenkasten, die muur loopt dus door naar de kamer en daar willen we onderstaande kleur doen.
We hebben dan nog een wand waar de tv tegen aankomt. Hebben jullie tips voor kleuren. De keuken is hoogglans wit, de tegels zijn donker, de bank is groen/bruin en de kasten zijn grijs/bruin.
Hoop dat ik het een beetje duidelijk is.
Misschien zeg ik nu iets heel doms en iets wat onuitvoerbaar is maar zou je niet nepleer over een groot paneel oid strak kunnen spannen? Zou dat niet goedkoper zijn?
Gaaf behang! Wil je een andere kleur op de muur waar de tv tegenaan komt? Of bedoel je tips voor blauwkleuren? Heb je misschien een plattegrondje (mag ook een schets zijn) van de muren? En is het verder een lichte ruimte?
Of dit bij elkaar past? En ook wat er op de andere muur moet. De voorkant van het huis is heel licht, maar waar de tv komt donkerder. Het zwarte vlak links boven is de gaskachel. Aan die kant willen we de tv.
Dat behang is heel gaaf. Leuk dat jullie dat kiezen. (Ik hou van behang!) Of die blauwe kleur erbij past is moeilijk te zeggen vanaf een scherm. Persoonlijk hou ik iets meer van ton-sur-ton of kleurfamilies. Vanaf het scherm lijkt de kleur iets te blauw, maar dat weet je pas als je het bij elkaar ziet. Ik zou, vanuit gevoel, gaan voor een blauwe kleur met iets meer groen erin (richting petrol?) of iets grijzer. Op de site van Farrow & Ball geven ze bij een kleur ook combinatiekleuren aan. Misschien kun je daar inspiratie opdoen voor verdere kleuren.
Ik zou je aanraden dit behang te bestellen en dan met testkleuren op vellen te werken of de kleuren bij elkaar staan. En op de tv-wand zou je misschien ook voor een behang kunnen kiezen? Staat wel leuk vind ik altijd, dan gebeurt er ook wat, als de tv uit staat.
Ja! Die lijkt al een betere match. FB heeft kleine blikjes om te testen, dus die kun je goed gebruiken om je definitieve keuze te maken.
@tantejet ik sluit me hierbij aan! Je kan met de kleurkiezer van histor/flexa eventueel ook de kleuren uit het behang vanaf een eigen foto met de lichtinval van je huis âanalyserenâ. Dan krijg je vergelijkbare tinten. Ik zou verder op de kleur op de muur en het behang na de rest gewoon wit (of lichtgrijs, maar dan is wel de hele woning relatief koel) houden. Qua kleur op de muur zou ik de lange muur waar het aanrechtblad aan grenst verven. Eventueel met de kleur als lambrisering ipv de hele wand omdat ik me kan voorstellen dat het anders relatief donker wordt.
Als je accessoires (een dekentje, kussens op de bank, vaas) gaat kopen zou ik trouwens letten op die okergele tint in je behang. Die kan je vooral met een blauwe muur en het behang goed terug laten komen als warme tegenhanger. Zoals bijv deze vaas https://pin.it/HzarnCq
Hay tray table?
Mooi die schouw! Daar kan je ook iets moois neerzetten, wij hebben thuis een oud zwart kacheltje en dan allemaal planten. Of bedoel je als tafel bij je bank?
Ik zit nu heel vaak op âzwart wit modern, scandinavische woon en tuin groepâ en ik vind dat zo een prettige facebookgroep. Vooral omdat je een kijkje krijgt in diverse interieurstijlen en kunt zoeken als je een vraag hebt.Dus een tip als je inspiratie wil opdoen!
Dankjewel voor de tip! Rieten nachtkastjes lijkt me ook heel mooi!
Ik heb het tafeltje besteld, lijkt me inderdaad meevallen met schoonmaken
Wow, wat een mooi behang!!!
Het is al meer gezegd maar ik zou ook voor een kleur blauw gaan in deze tinten
@anon23538476 @Shaaar @TanteBetje jullie mening en tips zijn zo welkom! Mân vriend vindt alles prima en ik ben bang dat ik het verpest.