Je kan die kleurnaam ook gewoon doorgeven in de bouwmarkt. Dan kunnen ze het gewoon mengen met huismerk of flexa oid.
Oh wow serieus? Krijg je dan precies die kleur? Zit daar geen ‘auteursrecht’ ofzoiets op?
Volgens mij niet, maar eerlijk gezegd heb ik het nog nooit gedaan. Hoorde het van een vriendin die het blijkbaar wel heeft gedaan nadat ik hele dure Farrow & Ball verf had gekocht Zal misschien qua pigment dan iets minder zijn oid, maar misschien weet iemand anders hoe dit precies zit?
Oké geen idee of je hier iets aan hebt, maar dit is eerste dat in me op kwam. Ik zou dan waar je binnenkomt in dat soort halletje tegen het kleine muurtje waar aan de achterkant dan je wastafel is in de badkamer een schoenenkastje zetten. Dan heb je dat ronde groene in de keuken, dat is dan de eettafel bij de keuken. Paarse naast de keuken je bank en die oranje streep daar tegenover is de tv die dan op de muur hangt. Zou dan tussen je keuken en de bank een grote plant zetten of een stukje van 1 meter ofzo een soort doorzichtig gordijn hangen zodat je voor je gevoel niet half in je keukenblok zit. Groene rondje links onderin voor het raam een ronde chill stoel zodat je lekker met het raam open kan relaxen ofzo haha. Dan in je slaapkamer meteen links het bed, en rechts die roze streep een soort kleding rek hang constructie.
Je zou ook nog je bed met de lange zijde op de plek waar nu die roze streep is getekend kunnen doen, en dan een kledingkast tegen de badkamer muur of tegen de muur waar je tv hangt. Dan kun je de loggia niet meer in vanaf je slaapkamer. En als je je bed dan in dat kleine hoekje bij de loggia deur plaatst en niet vol tegen het raam/die deur dan heb je precies nog 20cm ofzo denk ik zodat je gordijnen mooi kan laten hangen daar.
kan gewoon, hebben wij ook gedaan
Oh fantastisch haha dan ga ik voor die Peignoir!
Echt heel erg bedankt voor je uitgebreide reactie. Ik had er helemaal niet aan gedacht om de tv daar te plaatsen!
En hoe ik nu bekijk denk ik dat een kledingopstelling/kast wellicht wel mogelijk is. Ik hoef idd niet de loggia ook via mijn kamer te bereiken.
Hebben jullie tips voor mooie sfeerverlichting? Ik heb enkele kleine spotjes in het plafond, maar zou die graag aanvullen met andere lichtjes.
Waar hebben ze de mooiste banken? Ik ben al tijden op zoek, maar kan niet echt iets vinden wat ik supermooi vind. Waar hebben jullie je bank gekocht?
Ja, daar vind ik bijna elke bank mooi, maar het prijskaartje is zo heftig…
Ik wil mijn woonkamer een lichte kleur blauw verven. Ben van de week naar de gamma gegaan maar ik kom er niet echt uit. Ik ben opzoek naar een hele lichte, neutrale blauwe tint. Het mag absoluut niet te grijs zijn en ook niet te babykamerachting.
Ik zit te denken aan zoiets afbeelding|333x500
Weet iemand hoe ik het best de juiste kleur kan kiezen?
Oja, ik wil een muur een iets donkere tint. Welke kleur is leuk bij lichtblauw?
Jaa snap het. Maar wij hebben vorige week voor het eerst een muur geschilderd met Farrow & Ball en denk niet dat ik ooit nog iets anders koop. Zulke mooie kleuren, fijne verf en goede dekking (wij hadden een terracotta kleur, zat er in 3 lagen echt goed op terwijl rood tinten vaak heel moeilijk zijn).
En je krijgt heel goed advies meestal, in ieder geval in de winkel waar wij zijn geweest. Grote stalen & voorbeelden.
Je hoort het, ik ben hooked
Wij hebben pax kasten op onze kledingkamer.
Echt prima, heb gewoon bij de Ikea planner afdeling zelf het ontwerp gemaakt en thuis in elkaar gezet.
Wel goed thuis je maten opmeten voor je naar Ikea gaat.
Ik loop een beetje vast met onze indeling in de woonkamer. Het oogt zo ‘gesloten’
Ik zit er zelf aan te denken om de kleine bank eruit de doen en dan te vervangen voor een mooie fauteuil. Ook krijg ik alles niet mooi ‘samen’ als jullie begrijpen wat ik bedoel. Het is een beetje een bij elkaar geraapt zooitje.
Sorry voor de rommel maar dit is vanuit de keuken gezien:
Wat een lastig ingedeelde slaapkamer met al die deuren! Ik zou het bed met het hoofdeinde tegen de badkamermuur aanzetten, zodat je aan beide kanten nog kan lopen. Dan een dikke ladekast/dressoir met lades tegen het voeteneinde van je bed, daar kun je veel niet hangende kleren in kwijt. En dan een los kledingrek of beter nog een stang die aan het plafond hangt, tegen de buitenmuur rechts ter hoogte van de balkondeur. Of zelfs voor het raam mits er niet te veel zon naar binnen schijnt (vervaalt je kleding van). Toen ik in een studio woonde had ik ook nachtkastjes met flinke lades, hier had ik sokken, ondergoed en sportkleding altijd in.
Als je het niet erg vindt om alleen de balkondeur in de zitkamer te gebruiken zou ik het bed lekker tegen het raam en de balkondeur aanzetten met het hoofdeinde, dan heb je genoeg plek bij de badkamermuur om daar al je kleren te laten.
Qua zithoek zou ik de bank lekker tegen de linker buitenmuur zetten en de televisie tussen de deur naar de slaapkamer en de deur naar het balkon. Dan heb je tussen de zithoek en de keuken nog ruimte voor een eettafel.
Zit alles al in die keuken of moet je nog een fornuis of bijv ijskast zelf neerzetten?
Ik vind basis heel mooi! Maar snap je punt over ‘gesloten’.
Misschien kun je de eettafel een kwartslag draaien en dus van de muur halen? Dan zou je evt de banken verder uit elkaar kunnen zetten of de box kunnen verplaatsen.
Een bank vervangen door een fauteuil is ook een optie inderdaad, maar weet niet of je dan qua zitplekken altijd uit komt?
Of de bank met de rug naar het raam plaatsen? Dan staat ie niet richting de tv, maar krijg je wel een meer open ruimte. (En gok dat jullie al altijd op de bank voor de box zitten).
Mijn idee zou zijn om de tafel in de lengte te zetten.
Een van de banken dan inderdaad door 2 stoelen vervangen, ik denk de bank links die dwars staat. Omdat die het zicht het meest blokkeert.
Ik had de eettafel eigenlijk altijd in de lengte staan, maar ik merkte dan we er dan niet zo snel aan gingen zitten omdat je dan al gauw achter de tafel langs moest, of met je rug naar de kamer toe zat. Dat nodigde niet echt uit zeg maar. Als we nu visite krijgen dan gaan die mensen ook makkelijker aan de eettafel zitten voor de gezelligheid.
De lange bank voor het raam heb ik ook geprobeerd, maar het is vervelend televisie kijken met je hoofd naar rechts gedraaid (vooral mijn vriend kijkt graag een serie op de bank).
Kun je de tafel niet nog iets meer naar de keuken schuiven, de box naast de bank zetten en de bank naar achter tot aan de deur schuiven?