Interieurtopic

Oh die zijn leuk, bedankt!

Vraagje! Wij hebben een redelijk industriële keuken. Eerst wilden we dit onbehandelde hout zo laten maar ik vind het toch iets te hard tegen dat witte aan. Zal ik het whitewashen (1x) om het wat zachter te maken?

• Ja
  • Nee
  • Anders (zie toelichting)

0 stemmers

1 like

Zou hem in de transparante olie zetten, dat werkt bij onze tafel supergoed.

1 like

Of aflakken met trae lyx als je dit uiterlijk wil behouden, olie en reguliere lak doet meestal wel iets met de kleur en tekening.

1 like

Mijn vriend en ik willen de houten vloer aanpakken in ons huis. Het parket is volledig versleten dus we zouden eerder nieuwe over laten leggen dan laten herstellen.

Hebben jullie tips / waar wij terecht kunnen? Wonen in België

Duidelijk :joy: maar wel jammer dat niemand een idee heeft wat dan wel hahaha. Of zou houden?

Oh ja ik vind het juist heel gaaf zoals het nu is! Mooi natuurlijk en ik vind hout met wit altijd een mooie combinatie. Maar jullie niet begrijp ik… dus niet echt tips sorry :grimacing:

1 like

Ja ik ben vooral bang dat het hout steeds meer oranje word! Maar ik bedacht me dat ik misschien wel blanke (matte) lak kan gebruiken om het verkleuren tegen te gaan?

Ja goed idee! Ga ik proberen (heb het nog liggen) :star_struck:

1 like

Ik zou even goed navragen wat je kan gebruiken. Lak kan zelf ook verkleuren. En ik vind dat lak juist het hout een “sterkere” uitstraling geeft, de nerven ga je er beter van zien. Beits trekt volgens mij meer in hout en beschermd zo. En misschien een wax, die helpt tegen verkleuring? Ik vind dit hout ook prachtig zo, onbehandeld. Het is mooi mat en puur. En ook de textuur geeft een mooi effect.

2 likes

Kan je het niet (laten) opschuren? Parket kan je vaak echt mooi vernieuwen of van stijl veranderen!
Parket op parket leggen lijkt me niet zo’n goed idee wegens de uitzetting etc. Ik zou dan eerder het oude parket uitbreken en een nieuw leggen. Zeker ivm vloerhoogte en zo.

Weg

1 like

Ik vind het mooi!

2 likes

Weg

17 likes

Leuk hoor, en die gordijnen zijn echt heel mooi.

1 like

Weg

Dat snap ik wel, mooie gordijnen zijn ook heel duur. Ik kan uit ervaring spreken dat ik de investering in mooie gordijnen altijd het waard heb gevonden, zelfs nu 10 jaar later!
Maar ik kan natuurlijk niet in jouw budget kijken. Dat is je eigen afweging. Ik heb een dergelijke gordijnstof toevallig recent bij een Kwantum gezien, voor een redelijke prijs. Je zou eens kunnen kijken of je het wat vind, en de prijs vergelijken. Zij kunnen ook maken.

Dank je wel voor de tip.

Ik wil het wel via deze speciaalzaak doen. Ik steun lokale ondernemingen en de kwaliteit isgoed. We gaan het denk ik toch wel doen

1 like

:heart: dat is mooi, ik herken het, uit zo’n zaak komen mijn gordijnen ook.

1 like

We wonen erin en ook de kinderkamers enzo… gaat echt een vuile boel worden om het te laten afschuren. Wij kijken eens om het idd te laten vervangen