Interieurtopic

Ohja, dat was ik inderdaad vergeten te vermelden. :sweat_smile: Deze optie hebben wij overwogen, maar dat betekend dat in de winter 24/7 het gordijn dicht moet hangen. Vinden wij niet zo’n geslaagde optie aangezien wij ook via deze deur naar binnen en buiten gaan.

Toch bedankt :grin:

Daarvoor moet eerst mijn huidige brievenbus er af, aangezien daar al een klepje voor zit. En deze daar niet onder past

Maar ik denk al een oplossing gevonden te hebben; een kussensloop o.i.d. er om heen bevestigen. Hoe ik de bevestiging ga maken weet ik nog niet haha

Bedankt voor het meedenken!

Dit is mijn woonkamer, we wonen hier nu 3 jaar.
Ik ben er niet tevreden over, maar heb geen idee waar het aan ligt.

Iemand tips?

Misschien de lichtpunten in je kamer?

Ik vind dat juist licht, in de juiste hoeken en plaatsen een kamer gezellig en knusser maken. Persoonlijk zal ik meer sfeerlicht plaatsen, maar dat is hoe ik het zie via de foto’s!

1 like

Het is overdag ook niet wat ik wil, het is niet zozeer het licht denk ik…

Ik weet gewoon niet wat er mist :frowning:

Wat kleur misschien? Doet ook veel.

2 likes

Ben al bezig geweest met mint en groene kussentjes, wat donker groene kaarsjes enzo.

Maar misschien idd wat kleur…

Welk kapje lijkt jullie leuk op zo’n lampvoet? Of geen?:

2 likes

Dit is misschien persoonlijk maar ik vind dat de kamer erg vol is door al die kasten/kisten i.c.m. de grote eettafelbank en de leren banken/stoelen. Ik denk dat kleinere aanpassingen of kleurtoevoegingen daardoor wegvallen en het daarom weinig verschil lijkt te maken.

Bijv. die grote plant op de vensterbank zou ik in die hoek ernaast zetten en die grijze tafel/kist daar weghalen. En ook bijv. de hangende kasten bij de eettafel en in de hoek bij de tv weghalen en vervangen door bijv. op één van die plekken schilderijtjes o.i.d. Natuurlijk makkelijk gezegd als er veel opgeborgen ligt overal, maar dit viel mij het meeste op.

Nog een tip (sorry, ik vind dit altijd leuk om te bekijken dus als je er niet mee eens bent dan negeer alles maar!!): er liggen en hangen best veel verschillende (stijlen) accessoires. Ik vind dat altijd te druk ogen ook. Ik zou het rustiger maken door een deel weg te halen.

4 likes

Dankjewel :blush:

Hoe bedoel je verschillende stijlen assecoires? En wat moet ik weghalen dan ?

Ik vind het ook erg leuk om te doen alleen heb ik er weinig verstand van haha

Zwarte simpele denk ik! Ik heb deze van Sissy Boy en dat is een goede combi vind ik.

2 likes

Ik heb een andere witte stoffen bank van de Ikea en moet zeggen dat het me eigenlijk 100% meevalt qua hoe snel hij vies wordt. Heb hem nu een klein jaartje dus nog niet superlang, maar nog nooit de hoezen hoeven wassen (kan wel). Vlekken maak ik met Vanish oxi action schoon, ideaal!

2 likes

Ik heb een witte Klippan (ja lelijk I know, maarja :money_with_wings:) en ik was de hoes ongeveer elk halfjaar. Komen natuurlijk wel wat vlekken op, maar t valt niet op ofzo. Wel koop ik ongeveer elke 2 jaar een nieuwe hoes omdat ie toch wat grauw wordt.

2 likes

Oke ik ga gewoon heel uitgebreid reageren wat ik zou doen, want ik verveel me haha. :grin: Ik ben altijd wel van het minimale, dus misschien ben je het er totaaal niet mee eens natuurlijk. Ik weet niet echt qua benaming stijlen goed maar vooral de hoeveelheid is wat me opvalt en dat sommige dingen niet zo goed naast elkaar passen.

• Op de eettafel staan bijv. 2 soorten schalen en nog waxinelichthouders. Ik zou de rechterschaal laten staan en de andere 2 weghalen/verplaatsen.

• Op hoge kasten zet ik zelf eigenlijk nooit iets, behalve misschien een plant, want dat maakt altijd een beetje rommelig vind ik. Op de laatste kast staan bijv. een gele pot icm houten dingen etc, dus dat is wat ik bedoel met botsende stijlen.

• Op de vensterbank staan kaarsen, een vaas en een lamp. Ook hier zou ik bijv. de kaarsen weghalen.

• Boven het rechterraam staan twee borden. Ik denk dat die qua versiering al te veel zijn aangezien er op de vensterbank een schaal met pompoenen staat (en bij het andere raam ook vanalles).

• Open kasten vind ik altijd lastig! Ik heb er zelf een en ik blijf daar echt constant in schuiven omdat ik niet tevreden ben haha, dus dat vind ik ook moeilijk. Ook daar denk ik wel altijd: niet te vol zetten.

• Planten maken het huis ook altijd veel gezelliger vind ik!

Nogmaals: het zijn tips vanuit mijn manier van inrichten dus het kan voor jou totaal anders zijn en vind je mijn huis misschien wel lelijk haha. :sweat_smile:

1 like

Dankje, ik ga ff schuiven :grin:

Ik heb altijd gauw de neiging het te vol te zetten idd… :persevere:

Nou ben ik stiekem heel erg benieuwd naar jouw hui :grin::stuck_out_tongue_closed_eyes:

Haha ik vind het wel leuk om te laten zien (als je dat wilt in ieder geval) , maar dan wel dit weekend pas want nu is het een zooi met kerstdozen die al klaarstaan voor opbouwen dit weekend. :grin:

Heb je de zetels al eens van plaats gewisseld? Kan ook al wat doen.

@anon50122296

Ik zie dat je al veel feedback hebt gekregen, maar wat mij als eerste opviel is dat de grote items van de kamer zoals bank en eettafel niet in de lengte van de kamer zijn gezet (althans, zo lijkt het). De huidige stand geeft mij de indruk dat het een kleine ruimte is, terwijl dat geloof ik niet perse zo is. Misschien zou je met wat schuiven/weghalen een of beide items in de lengte kunnen zetten? Dit zal al een ruimtelijker gevoel geven.

Ik heb alle tips een beetje bekeken en wat aangepast…

Klopt het zo beter?
Ik vind het wel wat gezelliger zo denk ik, wat vinden jullie?

37 likes

Het ziet er zeker opgeruimder uit!
Mijns misziend staan er wel nog best veel spullen. Zoals die 2 grote leren stoelen, het kan zijn dat je ze echt nodig hebt hoor maar ze zijn best wel in het oog vallend.