@Daytona Wat jammer dat je niet mag schilderen! Ik vind de tip van @Bergson wel goed om stoffen gordijnen op te hangen, dat geeft al wat meer gevoel van hoogte.
Misschien kun je tegen die witte muur met de monstera een houten paneel neerzetten waar je bijvoorbeeld fotolijstjes of plantjes oid aan kunt hangen. Of zo’n “ladder” met wat bredere planken. Ik zou in ieder geval proberen om een beetje de hoogte in te gaan, gezien alles nu vrijwel dezelfde hoogte heeft.
Verder kun je misschien met van die Philips Hue lampen iets meer kleur creëeren zonder dat je hoeft te schilderen.
Ik ben bezig met het combineren van kleuren voor onze nieuwe woonkamer. We hebben spiced honey op de muur en nu een mosgroene bank op het oog. Er komt een moderne houten tafel met stalen poten, bamboe accessoires en een warm (mogelijk jute) kleed. Wat zou hier een mooie accentkleur (of twee) bij kunnen zijn?
Edit: wat het geheel misschien iets lichter en frisser maakt!
Okergeel? Of juist natuurlijke tinten zoals beige, licht hout en jute.
Of een perzik kleur?
Mag je in een andere wittint schilderen? Of als dat niet mag, zou je het wel durven? De kans is groot dat niemand dat doorheeft ;’) Je zou dan een off-white kleur kunnen kiezen voor meer warmte.
Nu ik erover nadenk, wat gebeurt er als je het wel schildert? Oke, het mag niet. Maar word je er dan uit gezet? Krijg je een boete? Of moet je het gewoon terug witten? Ik gok toch dat laatste eerlijk gezegd. En hoe willen ze zoiets handhaven? Ik neem toch aan dat ze niet zomaar langs komen??? Zo veel vragen ineens.
Ik heb op de vloerverwarming gewoon een kleed neergelegd! Twijfelde er eerst ook erg over, maar als je er niet voor kiest om je hele vloer vol te leggen (of daarnaast vol te zetten met meubels), kan een kleed wel met vloerverwarming hoor. En het kleed voelt in ieder geval bij ons ook alsnog lekker warm én zacht aan
Ik zou een ander vloerkleed neerleggen wat groter en kleurrijker. Dit maakt je woonkamer wat warmer. Vind IXXI op een muur een heel leuk idee. Misschien kan je voor houten (of look a like) planken gaan ipv witte, dan komt het hout weer terug in je interieur.
Mooie meubels zeg! Ik zou overwegen om (zware) gordijnen op te hangen die tot de grond komen,met aan de binnenkanten zo’n doorzichtige witte. Denk dat dat veel sfeer geeft!
En ik zou je monstera plant een mosstok geven en opbinden, dan komt ie nog mooier uit!
edit: en ik zou een paar sfeervolle lampen neerzetten, met mooi warm licht. Dat geeft denk ik ook veel sfeer
Woooow, wat een ruimte! En die lekkere grote keuken, heerlijk! Ik zou wat meer gebruik maken van hoogpolige(re) kleden, zowel bij je bank als onder je eettafel. Bij ons heeft dat zoooo veel verschil gemaakt. Verder misschien in de hoogte werken door een tafeltje onder je plant te zetten of een plateau (ik weet even niet hoe zo’n ding heet). Enw wat meer kleur/contrast in de kussens op de bank? Een staande lamp in de hoek bij de tv?
Weet iemand een winkel waar ze leuke tv meubels hebben? We vinden deze van made heel leuk maar die is misschien net te klein (90 cm), de stockholm van ikea is ook leuk maar die is weer net te lang (160). Het liefst rond de 120 cm lang ongeveer en niet duurder dan 400 euro. Ik heb het idee dat we alle mogelijke winkels al gehad hebben.
Wat vind je van deze?
Bedankt! Net niet helemaal wat we zoeken maar op dat maisons du monde (kende ik helemaal niet) zag ik deze en die vind ik echt heeeel leuk en ook precies 120 cm Thanks!!
Ok aangezien ik net ben verhuisd en niemand op bezoek kan/mag want niet verantwoord wil ik hier even mijn huis delen. Ben er best trots op XD. In de keuken komt nog een klein roldingetje voor in de hoek en in de werkkamer komt nog een kastje (aan de andere kant staat nog zooi en m’n elektrische piano)
Slaapkamer
Werkkamer (where I send my days in solitude atm)
Woonkamer
Keuken/eethoek
Moooi! Die ixxi boven de bank maakt het ook echt mooi af
Thanks! Is wel een 0/10 would recommend tenzij je bizar extreem gladde muren hebt :’)
Oh, omdat ze dan niet recht hangen? Zie het bij die van jou niet hoor
Het bleef vooral met de bijgeleverde plakkers voor géén meter hangen! dus aan de achterkant en op de muur zit nog een halve rol dubbelzijdig plakband :’) dus geen idee hoe die muur er ooit uit gaat zien
Wellicht kan je ook wat kleur in de keuken toepassen accessoires, of plantenhangers boven het aanrecht, kunst op de muur waar de keuken aan kruist
@mikselke hier bleven ze alleen hangen als ik ze mega lang aandruk. Anders komt de boel zo weer naar beneden.
Hier pleurde het al na lang aandrukken zonder dat er iets aan die dingen hing
Scheelt dat ik niet van plan ben ooit nog te verhuizen dus het hangt prima haha (zeg ik nu).
Wauw, heel mooi! Waar zijn je tafel en stoelen van? Die ixxi maakt het inderdaad mooi af, zonde dat het zo’n crime was om op te hangen zeg.
Tafel en stoelen zijn van Karwei! Bij die tafel kun je zelf de poten kiezen. Stoelen zijn al 3 maanden in de aanbieding ofzo haha, heten Carson volgens mij. Tafel is van merk woood