Interieurtopic

Spannend en heel leuk om nog in die fase te zitten. Wel lastig met keuzes maken. Wij zaten in hetzelfde schuitje :smile:

Qua stopcontacten hebben wij in 3 hoeken van elke slaapkamer 2 stopcontacten + Ethernet-poort. Zo heb je nog vrije keuze in waar het bed en bureau komt (later). Ook hebben we overal vloerverwarming geplaatst (boven en beneden). Alleen maar voordelen! Gelijke warmtebesparing, geen opvliegend stof, geen radiatoren in het zicht… Een tip!

Ik ben opzoek naar een kastje als dit

Alleen dan het liefst met houten deurtjes zoals dit
11-06_0028_img_1296
Iemand nog een goed idee waar ik zoiets kan vinden? Ik zie veel mooie handgemaakte kasten, maar dat ligt iets boven ons budget :sweat_smile:

2 likes

Heb je al gezocht op Balinees/Indonesisch houtsnijwerk? Misschien tweedehands, zulke gedetailleerde kastjes zijn denk ik sowieso wat meer aan de prijs

Ik wil in mijn slaapkamer een muur bedekken met verweerde spiegels zoals de foto. Iemand enig idee waar of tips? Zelf verweren geeft niet dit mooie effect helaas

4 likes

Ja dat denk ik ook, maar kan dus ook niet exact vinden wat ik zoek. Maar bedankt! Nu heb ik weer een nieuwe zoekterm

1 like

Ik heb er 1.5 jaar geleden mijn bank gekocht! Een hoekbank, dus ik koos van tevoren aan welke kant het lange stuk moest zijn. Koos ik rechts, maar ik kreeg links :no_mouth: was even van m’n stuk maar uiteindelijk paste deze veel beter haha dus het heeft zo moeten zijn
Vond het qua bezorging verder wel netjes gaan, ik moest toen een bezorgdag kiezen waar alleen doordeweeks als optie stond. Ivm werk vond ik dit geen mogelijkheid en toen ik belde en informeerde naar het weekend kon dat ook, zonder extra kosten, en kreeg een sms’je toen ze er bijna waren dus dat ging heel soepel

1 like

Ik zoek een eettafel, 160-180 cm lang en niet te breed, max 95 cm. De stijl die ik mooi vind is met lichte natuurtinten en ik hou niet van bv hele robuuste eettafelpoten. Nu is mijn vloer al vrij donker hout. Muren zijn licht beige.
Ik twijfel tussen een licht houten tafel of een wat donkerdere tafel met smalle poten, zie foto’s.

Een lichte tafel staat denk ik niet echt mooi bij de donkere vloer, maar hoe kan ik ervoor zorgen dat het geheel niet te donker wordt? Lichte bekleding van de stoelen enzo?

@kringel Wil je perse hout? Denk dat een (ronde) glazen tafel of marmeren tafel wel mooi kan zijn om alles wat op te lichten! Wij hebben zelf een marmeren tafel op onze houten visgraatvloer en dat geeft een heel mooi contrast.

1 like

Vraagje. Wij willen graag een modulaire bank, maar het liefst met afneembare hoezen. Iemand enig idee waar zo’n bank te koop is? :slight_smile: We kunnen hem zelf niet vinden.

1 like

Ik ben op zoek naar wc-inspiratie. We hebben echt zo’n klein 1m2 sociale woningbouw wc’tje, dus verbouwen of tegelen zit er iig niet in en veel ruimte is er ook niet. We hebben witte en donkergrijze tegels. Op pinterest vond ik vooral van die stakke designs en grote, fancy toiletruimtes met allemaal dingen die bij ons gewoon niet tot de mogelijkheden horen. Hebben jullie nog leuke wc-inspo? Mag wel kleurig en vrolijk op zich, verder ben ik heel blanco.

H&M home heeft hele leuke (niet al te dure) accessoires, ik zag zelf al hele leuke badmatten e.d. langs komen. Misschien kun je daar ook wel even kijken!
Misschien kun je ook een leuke hanglamp ophangen? Zo eentje die ‘‘bijzondere’’ schaduw geeft, dat geeft misschien wel een gezellig effect.

1 like

@Daytona @anon95960165 ja goeie! We hebben maar tot halverwege tegels inderdaad dus daarboven kunnen we zeker verven, dat wil ik sowieso doen inderdaad. Alleen nog even bedenken welke kleur. En lijstjes is ook een leuk idee, ik heb nog wel wat leuke dingen liggen denk ik.

Of een leuk behang?

1 like

Ik heb alles boven de tegels (dus ook het plafond) roze geverfd. Er hangt een ronde spiegel met rose gouden rand en 2 wanddoosjes (rekjes?) met daarin plantjes en een luiaard snowglobe. En heb een hanglamp met een grote peer in diamantvorm

Iets met plantjes op de wc vind ik iig altijd wel leuk! En is makkelijk te fixen

2 likes

Ik vind het plafond mee verven bij dat soort ruimtes altijd heel mooi staan!
Wij hebben het vrij intens antracietgrijs incl het plafond, vind het zelf heel mooi geworden.

2 likes

Wij hebben er flexxfloor opgelegd; een soort van plak pvc vloer. Is ook vrij simpel weer te verwijderen.

2 likes

Iemand enig idee of wat ik zoek een specifieke naam heeft? Ik krijg dus niks gevonden, vandaar!

Ik kan niks ophangen aan de muren omdat dat heel dun gips is, zelfs een fotolijstje houdt ie niet. Nou had ik bedacht dat ik dan van uit de houten planken in mijn plafond een plank naar beneden wil laten hangen, zo zeg maar; |__________| maar geen idee of er zulke dingen kant en klaar bestaan en zo ja, hoe zoek ik daar dan op?

En het moest dus ook wel echt stevig zijn, een plankje aan 3 touwtjes is geen optie, ik wil er is planten opzetten.

Eigen huis en tuin heeft laatst zoiets zelf gemaakt.

Maar helpt het niet om pluggen te gebruiken? Van die speciale pluggen voor muren waar niks achter zit. Die plug zet dan zeg maar zijn benen uit zodat het blijft zitten.

Nee helaas niet, ik kan een foto van het dichtgemaakt gat laten zien :joy::sweat_smile: is echt een voorzetwandje van nog geen 3 mm dik. Ga eens even bij eigen huis en tuin kijken, dankjewel voor de tip!

2 likes

Idd, heb zelf ook twee losse kastjes tegen elkaar. Lijkt prima en toch vier deurtjes