Interieurtopic

:grin:

1 like

Haha groovy. :sweat_smile:

ik had nog zin om hier naar te zoeken haha.
Komen ze:
(ik denk dat je deze gaat aanschaffen)

Maar deze is de helft goedkoper

deze heeft een leuk kleuraccent

En je hebt ook nog:

1 like

Hoeeeeee kan ik WestWing zijn vergeten?! Hier zitten zeker 1 of 2 kanshebbers bij :star_struck:

Held!

Edit: oops, ik heb die met pailetten, Nara én de zwart/ecru pompoms besteld. Een van deze moet goed zijn, nogmaals bedankt! Deze zijn echt top :two_hearts:

1 like

Een waterontharder! En de rest aflossen.

1 like

Tip om geen ingebouwd koffieapparaat te nemen! Altijd gezeik daarmee, je kan beter een mooie losse Jura dan nemen.

10 likes

Een ingebouwde afzuiginstallatie in het werkblad ipv boven je hoofd.

4 likes

Sowieso echt een groot fornuis! En dat die pitten een beetje ruim opgezet zijn. Ik heb nu bijvoorbeeld een 5 pits, maar kan er niet meer dan 3 fatsoenlijke pannen tegelijk op kwijt.

1 like

Oh en als jullie het niet hebben: vloerverwarming. Zonnepanelen. Stalen deur. Investeren in energiezuinige apparaten (ook o.a. wasmachine en droger). In de douche een regenval-kopdingetje.

1 like

Ja de Bora! Dat is echt mijn droom!

Een zelfreinigende oven zou ik doen, ik vond dat onzin toen wij onze vorige keuken bestelde, maar wat een hels karwei om schoon te maken en ik zag bij een vriendin altijd een schone oven door die functie! En een stille afzuigkap lijkt mij ook erg fijn. En ik zou zelf gaan voor inductie, omdat dat duurzamer is en makkelijker schoonmaken. En dan zo’n versie dat je zelf kan kiezen hoe je je pannen neerzet (dus één grote of twee kleine).

Kookkraan wilde ik altijd en heb ik nu en is echt hemels.

1 like

Zo’n afzuiging die in het keukenblad is verwerkt!
2 ovens naast elkaar
Mooie verlichting in de keukenkastjes

Dat zou ik doen naast de zaken die je zelf al opnoemde:)

1 like

Ik ben straks wel benieuwd hoe het eruit ziet. Deel je dan foto’s?

En ik zag laatst ook een functie waarmee je je borden kunt laten opwarmen. Lijkt me ook geweldig.

2 likes

Een quooker met spa-rood functie, dat is echt mijn droom haha.

2 likes

Als je voor inductie gaat goed kijken naar de aansluitingen en het vermogen, zodat je altijd genoeg stroom hebt. Wij hebben technisch gezien genoeg vermogen voor de plaat, maar te weinig om op vier pitten tegelijk te koken, zonder dat de plaat de stroom gaat verdelen.

3 likes

Neem in ieder geval GEEN stoomoven, wat een ondingen zijn dat. Je bent zoveel tijd kwijt aan opwarmen, schoonmaken etc dat het het echt niet waard is. Zoveel spijt!

1 like

Die hebben wij vorig jaar aangeschaft en hij is echt de hemel :heart_eyes:

1 like

Ik was juist superblij met de stoomoven en baal dat ik die niet meer heb.

2 likes

Leuk, als een kind in een snoepwinkel dingen uitzoeken!
Ik zou geen apparaten kopen om het kopen, als je ze niet gaat gebruiken zijn het alleen maar ruimte-innemende ondingen die je moet schoonmaken. Ik zou de apparaten die je wel echt wil dan upgraden:

• extra ruim gasfornuis (wij hebben PITT cooking, lekker veel ruimte tussen de pitten)
  • een goede oven met alle functies die je wil (ik zou nooit voor een combi gaan, tenzij je daarnaast nog een gewone oven hebt, je levert enorm veel ruimte in en de oven werkt nooit zo goed als een losse oven; ik raad ook een easyclean-functie aan, dat scheelt echt onwijs in het poetswerk)
  • een stille ruime vaatwasser (met een lampje erin!)
  • een afzuigkap in het plafond of in de kookplaat zodat je niet met je hoofd tegen dat ding stoot
  • een speciaal kastje voor je losse koffiemachine (want een inbouwkoffiemachine raad ik inderdaad ook niet aan, altijd gezeik en de kwaliteit valt vaak tegen; als je een losse koffiemachine koopt zou ik kijken of je hem kunt aansluiten op de waterleiding en afvoer, niet meer met van die druipende waterreservoirs door de keuken sjouwen en met zo’n druipend schimmelig uitlekbakje weer terug)
  • als je van bakken houdt kun je ook zo’n soort kastje voor je standmixer maken
  • kokendwaterkraan is echt ideaal
  • ik zou een waterontharder voor je hele huis kopen, nooit meer alle apparaten ontkalken, geen kalkaanslag meer op je douchescherm en tegels, ik wil echt nooit meer zonder!
11 likes

Andere tip nog; een collega van mij heeft recent zijn keuken in Duitsland gekocht. Hij was supersceptisch en vond het onzin, maar zijn vrouw wilde het graag daar kopen. Uiteindelijk was hij heel enthousiast, heeft hij een keuken met alles erop en eraan en heeft ie ook nog relatief ‘weinig’ betaald. Oh, en ze spraken in die keukencentra (hij is in een paar net over de grens geweest) gewoon Nederlands mocht het een probleem zijn.