Interieurtopic

Veel beter zo! Idd wat @Evi-lena zegt, die zwarte stoelen nemen heel veel ruimte in (en ik vind ze een beetje ongezellig ogen). Ik zou misschien ook die kastjes boven de tv weghalen. Het is nu een heel druk hoekje daar. Zou misschien ook wat meer warme kleuren toevoegen. Alles is nu grijs/wit/zwart, denk dat dat ook voor meer gezelligheid zorgt. Leuk dat je dit zo doet en dat we mee mogen denken!

6 likes

Helemaal mee eens ja

1 like

Gordijnen staan op ons verlanglijstje, net als een mooi plissé :grin::+1:t2:

4 likes

Ondertussen wat kleine kleur verschillen aangepast. Wat gekleurde kaarsjes en een roze plant :grin: ook heb ik groene kussentjes en een groenig kleedje op de bank. hou toch veel spullen over, ook vanwege mijn zoontje en zijn speelgoed/spullen.

Ik blijf het heel lastig vinden, vandaag over gehad met mijn psych en zij zegt dat dat gevoel vooral in mijzelf zit en niet zozeer in mijn huis. Ik probeer de leegte in mijzelf op te vullen met kleding en mijn huis dus…

Lastig lastig

Aks iemand die totaal niet gekwalificeerd is om advies te geven van psychologische aard vind ik dat als het fijn voelt je toch gewoon lekker je huis anders kan indelen zodat je je er prettiger in voelt.

Zolang je niet obsessief telkens alles verplaatst of nieuw koopt klinkt het niet als iets vervelends? Ik ben zelf iemand die meubels gaat verslepen als ze gestrest is en volgens mij heeft ieder meubel al een keer in elke kamer van het huis gestaan maar dat kost me niets en aan het einde van mn verbouwsessie voelt mn hoofd weer wat lichter en heb ik een huis waar ik me prettig voel.

2 likes

Het is een beetje van beide,
Ik wil graag een huis waar ik me prettig in voel maar ze heeft wel gelijk dat het dieper gaat.

Ik heb een moeilijke jeugd gehad en daardoor een behoorlijk negatief zelfbeeld… dit uit zich vaak in niet dichtbij mezelf staan. En door mijn hsp ben ik erg gevoelig voor sferen waardoor ik bijvoorbeeld het gevoel van mijn huis niet fijn vind, daar probeer ik nu verandering in aan te brengen maar het blijft een gevoel. Mijn ouderlijk huis heeft wel een “ warm” gevoel bijvoorbeeld.

Ik heb het ook met kleding, wat ik ook aantrek, ik blijf me er niet lekker in voelen… blijf negatief en onzeker.

Gelukkig nu sinds een tijdje therapie waardoor ik langzaam me wat beter ga voelen maar de leegte is er nog wel .

Lang verhaal en erg diepgaand :face_with_raised_eyebrow::roll_eyes:

2 likes

Ah, dat snap ik wel en ik herken het ook een beetje! En supergoed dat je daar op die manier mee bezig bent. Maar misschien is het dan juist goed om jezelf te vinden door middel van stijl? Iedereen die je tips hier geeft bekijkt dat vanuit een eigen referentiekader die voornamelijk wordt beinvloedt door de huidige trends.

Voor jou kan het dan misschien beter zijn om te gaan werken vanuit jezelf en moodboards te maken om er zo achter te komen wat “thuis” en “warm” voor je betekent. Misschien zijn het wel hele andere kleuren en texturen dan de meesten hier kunnen bedenken :slight_smile:

5 likes

klopt, maar ik vind het heel moeilijk. Ik heb vroeger nooit geleerd om zelf iets “ mooi” te vinden. Alles wat ik deed was “stom” of “ lelijk”

Ben opgevoed met de boodschap dat uiterlijk niet belangrijk is en spullen voornamelijk functioneel.

Daardoor ben ik erg gepest en heb ik nooit mijn eigen “ ik” kunnen vinden.

Ben ik nu ( ben nu 29) langzaam mee begonnen…

Maar ik heb zelf nauwelijks een mening, dan is het erg moeilijk om iets eigen te maken

Ik ben ook totaaaal niet psychologisch onderlegd maar ik heb het idee dat er veel spulletjes in je woonkamer liggen / staan die juist niet functioneel zijn, waardoor het redelijk druk oogt.

Zwart of donkerturkoise/groen

Zou het misschien helpen als je meer in de lengte van je kamer werkt ipv in de hoogte? Je hebt er een hoge smalle kast staan en aan de muren hangen ook enkele smalle hoge stukken.

Ik snap wel wat je bedoelt met je niet echt thuis voelen in je huis. Ik heb 3 jaar in een appartement gewoond waar ik me eigenlijk nooit echt thuis heb gevoeld. Ik probeerde van alles, maar het gevoel was niet goed.

Nu woon ik in dit huis reeds 4 jaar en na een jaar was ik al de immo-sites aan het afschuimen voor een ander huis. En het is nog maar sinds september dat ik me wel thuis voel. Door ruimte te maken. Ik heb bijvoorbeeld heel wat spullen weggegooid of opgeborgen, maar ook door meubels te verschuiven.

Tot 2 jaar geleden hadden we bvb grote, hoge maar smalle kasten.

Die heb ik vervangen door 4 ladekasten van Ikea.

Ze zijn breder dan mijn kasten, ik heb niet meer opslagplaats dan ervoor, maar de ruimte is precies groter geworden.

Eind vorig jaar heb ik ook gewoon mijn eettafel en stoelen weggedaan en onze tuinset in de keuken gezet. Die waren namelijk in dezelfde stijl als de grote kast en maakten de keuken zo druk. De tuinset is heel simpel en staat er tot we een nieuwe keuken laten zetten. Maar het gaf wel een heel ander zicht aan onze keuken.

En dan in september hebben we de woonkamer gespiegeld. Onze zetel staat nu daar waar onze tv stond en omgekeerd. We hebben nu een ruimere blik waardoor het ook lijkt dat we meer ruimte hebben in de woonkamer, terwijl dat dus zo niet is :stuck_out_tongue:

Dit is uiteraard persoonlijk maar het hielp bij mij dus om minder de hoogte in te werken en me meer thuis te voelen in dit eigenlijk toch wel geweldig huis.

4 likes

@SpeedOfSound Je hoeft niet per se nu iets definitiefs te kiezen, schilder alles nu wit en dan als je er een tijdje leeft en ziet hoe het licht valt en welke meubels waar lekker staan en waar je het liefst zit en wat voor dingen je erbij koopt kies je welke kleur je waar eventueel wil hebben. Afplakken en afdekken moet je toch, of je daar nou ook nog even de bank voor opzij moet schuiven of niet.

7 likes

Hier zou ik inderdaad ook voor gaan! Zeker omdat je al wel wat grote aankopen hebt gedaan. Dan kun je wel al direct het huis een beetje eigen maken met je mooie nieuwe bank etc, maar idd nog even wachten met verf of behang. dan voel je beter aan wat goed voelt of klopt met het huis. Ook omdat het best even schakelen is denk ik als dit zo snel gaat ineens allemaal.

1 like

Zo recht mogelijk en ook wat breder dan de voet (maar weer niet te breed). Qua kleur zou donker mooi zijn, maar als je dat niet in je interieur past, kies dan in ieder geval een kleur dit contrasteert met het goud. Dus niet beige, maar dan liever echt wit. Of niet warm grijs, maar antraciet. En ik zou het ook effen houden. Of als je van een flinke eyecatcher houdt een tropisch printje :wink:

1 like

Ooo dat laatste vind ik wel echt een heel leuk idee ja.
Meteen even Pinterest ingedoken:

Deze ananasvoet vind ik een stuk minder dan die van de Kwantum maar de combinatie vind ik heel leuk!

3 likes

Nee nog niet gekocht

Ben nog bezig met de kast waar die op moet komen:

4 likes

Precies, ik zou de kap nog wat rechter kiezen, want persoonlijk vind ik deze vorm wat tuttig, maar kijk eens hier naar deze printjes:

2 likes

Ik zou die kist met de grote plan erop, in de hoek tussen de twee ramen zetten, de bank iets meer naar voren halen, dus richting de stoelen niet richting het raam. Dan zou ik een van die stoelen voor het raam neerzetten, naast de kist met de plant. Wellicht wat schuin, zodat hij niet te veel het raam blokkert. Omdat de twee stoelen naast elkaar staan, vind ik dat de ene stoel het zicht op de zit hoek iets te veel blokkeert. Door ze uit elkaar te trekken, wordt dit minder denk ik.

Ik ben zelf super minimalistisch dus ik zou veel weghalen uit de woonkamer qua accesoires. De volgende dingen zou ik wegdoen/ uit de woonkamer halen:

-De spullen op de vensterbank. De combinatie van lamellen, alles op de vensterbank en de hoek bij de tv oogt wmb te vol. Ik denk dat een lege vensterbank rustiger zal ogen.

• Alles op het witte kastje onder de tv. Er hangt al veel boven en naast en op de salontafel staat ook al iets soortgelijks. Zal door het weghalen wmb ook rustiger ogen.

• Alles op de vensterbank achter de eettafel, je hebt aan beide kanten kastjes hangen en ook accesoires op de eettafel zelf. Ook hang er een mooie lamp al boven de eettafel, die dan denk ik meer zal opvallen.

• Die plant op de vensterbank achter, zou ik naast de witte kast met speelgoed neerzetten, waar nu die speelgoeddoos staat.

• Ik heb zelf geen kinderen natuurlijk, maar misschien kun je iets van het speelgoed naar boven verplaatsen en bijvoorbeeld éénn mooie ondoorzichtige mand/doos nemen waar je het speelgoed in bewaard

Tot dusver mijn tips, maar dus puur gebaseerd om mijn smaak natuurlijk. Ik hoop dat je je eigen stijl een beetje kunt vinden en anders wil ik daar best bij helpen? Bijvoorbeeld inspiratie op pinterest kijken en dan opslaan wat voor inrichting je mooi vindt. Dan kan je zien of er een bepaalde stijl in terug komt. Gebaseerd daarop kan je dan kijken wat je mooi vindt in je woonkamer en wat eigenlijk niet en het daarop aanpassen en minder op iedereen stijl hier haha.

Sorry voor al mijn 100 vragen maar hier is er weer een:

Ik wil graag een kunstleren bruine hoekbank, driezits met ottomaan. Is dit een do of don’t? Ik heb nog nooit een (kunst)leren bank gehad namelijk… ik wil hem ook een vrij lichte kleur bruin icm donkerblauwe muur. Ongeveer zoals de foto… ik hoor super graag jullie kundige meningen over of dit een flop gaat worden :grimacing::joy:

3 likes

Ik denk dat die kleur wel heel mooi zal staan met een donkerblauwe muur! Vind de bank ook mooi, maar je woonkamer moet er wel groot genoeg voor zijn (Daarnaast: YAY voor kunstleer ipv echt leer)

4 likes