Interieurtopic

Hebben jullie je tv op een meubel staan of aan de muur hangen? Ik twijfel, zou hem graag aan de muur hebben hangen, zodat ik niet meer die grote steunen op m’n meubel heb, maar ik vind het ook wel spannend of hij dan wel netjes hangt.

Ik heb 'm hangen, vind ik eigenlijk altijd mooier! Met een tv beugel en waterpas moet dat toch gewoon goed komen? Of bedoel je iets anders met netjes hangen?

1 like

Ja ik ben nogal perfectionistisch en met de waterpas hi g m’n meubel recht, maar als ik op de bank zat zag je echt dat die een paar millimeter scheef hing. Dus m’n vader wil het niet meer doen :sweat_smile::rofl:

1 like

Hij staat op een wit strak ikea meubel, maar moet nog hangen. Vind dat wel luxer staan!

1 like

Ik heb geen tv maar vind tv aan de muur wel het mooist, behalve de kabels die je dan vaak naar beneden ziet lopen. Vind verstopte kabels mooi.

1 like

Bij mij hangt ie, maar heb hem om die reden ook laten ophangen door het bedrijf waar ik hem kocht.

20 likes

Mooi! En wat een schatting hondje :heart_eyes:

1 like

Ja, is de Samsung the frame, die kan je ook als ‘kunst’ instellen.
Heb er eerder in dit topic ook over geplaatst. Inmiddels is ie onderdeel van een galerijmuur en hangen er nog meer lijsten omheen, maar die foto kon ik zo snel niet vinden.

1 like

Gevonden! @Vampire

Op een meubel omdat ik nogal regelmatig de indeling verander en de tv ergens anders komt te staan

1 like

Ik zoek eigenlijk een kastje of iets waar ik mijn wasmiddel en wasbolletjes en wasnetjes etc goed in kan opbergen.

Voorkeuren:
Niet te duur
Afgesloten iets (anders stoft het zo onder)
Ik heb een traphekje waar ik het voor zou kunnen zetten, deze is ca. 100 cm breed en 80 hoog dus dat zouden ideale maten zijn. Diepte maakt niet zoveel uit.

Iemand ideeën? Ik wil ook out of the box denken dus iets totaal anders mag ook!

1 like

Heeft iemand tips voor goedkopere alternatieven voor zo’n eiken eettafel?

Of misschien een tafel met eikenfineer die wel mooi is?

1 like

Wij zijn helemaal blij met deze: https://www.made.com/nl/fjord-6-persoons-eettafel-eiken
In het echt is hij nog veel mooier dan op de foto’s

1 like

Aah wat tof, daar zat ik naar te kijken maar vroeg me of het fineer mooi was. Heb je er toevallig een eigen foto van? Als je het wil delen hoor. Hebben jullie er gewoon 4 stoelen aan?

Ja kan ik wel maken! Ik zal die straks even als PB sturen want we zitten nogal in de verhuisteringzooi haha. Als je aan de kop ook stoelen wilt passen er 6 aan en anders 4 (dat hebben wij momenteel)

1 like

Is er iemand die met mij wil meekijken hoe ik mijn studio het beste kan herinrichten?

Dit is de plattegrond. Ik heb nu een bed tegen de muur van 160. Daar tegenover een klein eethoekje. Achter het bed staat een ladekastje. Verder heb ik twee kledingrekken. Naast de keuken heb ik nog een koelkast (normale maat) en een ikea kallax kast zijwaarts staan. En daar achter dus dat kleine eethoekje
Ik wil mijn bed tegen het raam, maar ik weet niet hoe precies. En ik weet ook niet wat ik dan met de rest wil. Ik hou wel van leegte en rust maar vind het nu onhandig dat mn bed tegenover mn keuken staat. Dat triggert mn eetlust :joy:

1 like

Laf plattegronden van huizen en dan kijken wat waar kan enzo. Dus uhh even denken hoor.

1. Ik zou je bed dan zetten waar nu op de plattegrond de eethoek staat. En dan in de lengte, dus voeteinde richting de keuken.
  2. Achter je voeteinde zou ik dan als soort van afscheiding je kledingrekken zetten, dan zie je de keuken ook niet meer.
  3. Je eethoekje in de hoek bij die badkamer muur van 161, dat is meteen dicht bij de keuken. En dan met 2 stoelen met de rug naar die muur van 161. Of eventueel een bankje? Dan kun je het bankje tegen de muur zetten en is de muur de rugleuning. Kun je de tafel ook over het bankje heen schuiven als je die zitplekken niet gebruikt en bespaar je dus ruimte.
  4. Koelkast gewoon rechts naast de keuken, naast je kledingrekken dan dus.
  5. Kallax kast tegen de lange muur onderin, waar die fauteuil staat.

Dan zit je alleen nog met dat ladekastje. Weet niet hoe groot die is maar misschien links naast de kallax kast. Dan heb je eethoek, ladekast en dan kallax kast naast elkaar aan je langste muur zeg maar? Of ladekast naast je bed als soort nachtkastje en dan onder het raam?

2 likes

Ik heb nu de kallax naast mn keuken staan als afscheiding, zouden mn kleren niet gaan ruiken als ik die daar zet?

Hoeveel bij hoeveel vakjes is de kallax? Je zou van de kallax een bankje kunnen maken voor bij je eettafel, en dan misschien 2 stoelen weg doen? (er van uitgaande dat je vier stoelen hebt). En dan idd wat @Musa zegt, dan kan het lade kastje op de plek waar in Musa’s idee de kallax stond (dus tegen de muur onderin)

Ik heb zelf in een studio gewoond die precies hetzelfde was qua indeling, denk dat de oppervlakte ook wel overeenkomt zelfs. Had toen naast de keuken mijn kledingrek en had daar nooit echt last van, gebruikte de afzuigkap altijd en had vaak raam open. En in zo’n kleine ruimte maakte het volgens mij niet zoveel uit of je kleding nou 1,5 meter van je keuken of staat of 2-3 denk ik?

1 like