Interieurtopic

Iemand leuke ideeën om tijdschriften (bookazines) op te bergen? Ze staan nu in een verhuisdoos, en die doos zit ook zo goed als vol. Ik heb zo’n tijdschriftenrekje, maar daar past alles natuurlijk bij lange na niet in…

Nu het in de doos zit is het zo onpraktisch is even snel een leuke uit te zoeken, waardoor ik de doos eigenlijk al 2 jaar ongeopend er heb staan.

1 like

Ik vind stapels magazines altijd leuke accessoires! Gewoon een stapeltje op een tafeltje of in een open kast.

3 likes

Wij hebben de 60-30-10 regel aangehouden voor ons huis. https://homedeco.nl/blog/kies-je-kleuren-met-de-60-30-10-regel/ dat heeft ons wel heel erg geholpen. En vragen in meubelzaken of je wat staaltjes kunt meenemen zodat je kleuren kunt vergelijken!

3 likes

Zelf hebben wij al het grote in neutrale kleuren die ons aanspreken (houten vloer, houten eettafel, witte tv-kast, zwarte kast, zwart tafeltje bij de antraciete/zwarte bank) en daarbij gebruiken we accentkleuren voor de accessoires (bij ons oudroze, zwart, goud). En de plantjes doen ook heel veel. Zo hebben we een oudroze muur en daarop gebasseerd gebruiken we accessoires in de kamer.

Als je dan eens een andere kleur wil, kun je gewoon de muur verven en de accessoires daarop aanpassen?

Fotootje

image|281x500
(ondertussen zijn die gordijnen in de kleur van de bank)

4 likes

Wat een mooie spiegel…maar wat een hoop geld :cry: Wij willen ook graag een ronde spiegel en opbergruimte erachter zou heel handig zijn. Maar heb ook nog niets gevonden.

Zelf heb ik er geen negatieve ervaringen mee! Ze waren vroeger wel een postorderbedrijf + het zijn Fransozen dus dat zijn twee redenen om ietsje meer geduld uit te oefenen dan bij een H&M of Zara haha.

1 like

Ik heb hier toevallig vorige week beddengoed besteld en het werd binnen enkele dagen al bezorgd! Kwaliteit is ook goed

2 likes

Is dit misschien iets voor (een deel) van de tijdschriften? Ook handig voor het kopje thee bij het lezen :grin:

7 likes

Ik zoek simpele zwarte fotolijsten met een dunne rand. Ik zag die van desenio, maar ik dacht misschien hebben jullie nog andere tips. Ik wil de fotolijsten op een rand zetten boven m’n side table in de keuken. Is het leuker als ik een lange plank doe op een hoogte of twee kortere planken verspringend van hoogte?

@Moet Action heeft deze volgens mij ook gewoon in een aantal formaten, vorig jaar heb ik daar nog een aantal van gekocht. Weet alleen niet of je die rand dun genoeg vindt.

Oke volgend probleem haha: raambekleding. Voor beneden weten we het al wel, maar nu boven. De badkamer was voorheen een slaapkamer en heeft daarom twee ramen van ongeveer 120cm breed en 130cm hoog samen. Wat hang je daarvoor? Ik wilde zwarte jaloezieën net zoals beneden, maar dan zouden we daar ook de kozijnen zwart moeten verven anders staat het zo gek (doen we beneden wel). Vind zwarte jaloezieën alleen niet zo mooi bij de rest van de huidige badkamer. Wit zou wel kunnen, maar dan is het weer anders dan beneden. Rolgordijnen is ook een optie maar ben daar niet zo fan van.

Daarnaast moet ook de slaapkamer waar de kast (en dus dat roze behang) in komt. Daar staan witte jaloezieën niet maar zwart wel. Er zit alleen ook een deur naast het raam naar een ‘balkon’ en dat maakt jaloezieën 1. niet heel praktisch want het raam naast de deur heeft een andere afmeting dan het raam in de deur, waardoor jaloezieën niet gelijk zouden eindigen als je er twee naast elkaar hangt (of de jaloezie moet tot de grond komen). En als je er één grote neer hangt piept er een stukje raam van de deur onderuit omdat er een vensterbank onder het andere raam zit en ie daar lastig overheen kan. En 2. een deur en een raamkozijn zwart schilderen is nou ook weer vrij heftig.

Dus, dilemma: in beide ruimtes dezelfde rolgordijnen neerhangen want praktisch en één geheel, of in de kamer met kasten een rolgordijn en in de badkamer witte jaloezieën. Nadeel daarvan is dat je dus verschillende raambekleding krijgt en ik heb het liever als één geheel. Echt niet mijn favoriete deel van het interieur dit. :roll_eyes:

1 like

Hoezo zou je de kozijnen zwart moeten verven als je zwarte jaloezieën neemt? Of begrijp ik je niet goed?

Omdat we het beide lelijk vinden als je een wit kozijn hebt en daar zwarte jaloezieën overheen hangt. Boven zou het eventueel nog wel kunnen maar beneden willen we dat niet.

Wij hebben ze van de Jysk. Leuke prijs en ook prima kwaliteit.

1 like

@Jolie @Clarity @Batalash dank jullie wel voor de tips!

1 like

Jysk! Zijn vaak in de aanbieding van 50 tot 70 procent korting. Scheelt enorm veel geld en de lijsten zijn met glas ipv plexiglas zoals Ikea nu heeft.

1 like

Ah top, dat vind ik inderdaad mooier! Dank je wel

Desenio vind ik vrij duur, maar heb bij de Ikea en leenbakker heb je prima voor goedkoper! En zag gister bij de Action ook de zwarte!

1 like

Xenos! Bij far het goedkoopste en Hema heeft ook een aantal dunne.

2 likes

Ik heb jullie hulp nodig. Zoals te zien is op onderstaande foto heb ik nog maar één rolgordijn (de andere is kapot). Nu moet ik dus nieuwe gordijnen of nieuwe rolgordijnen maar ik struggles met welke kleur mooi is bij mijn (bij elkaar geraapt kringloop) interieur. Wat zou volgens jullie mooi zijn? En ga ik dan voor rolgordijnen of gordijnen? En als ik dan voor gordijnen ga, over heel de wand waar de ramen zitten?

Foto's

3 likes

Ja ik! Alleen ja hm. De bank is heeeel mooi. Maar na 1 maand bleek 1 van de zit kussens veeel zachter te zijn, dat moeten we nog even goed doorgeven en dan krijgen we gewoon nieuwe kussens en hoezen opgestuurd. Maar nu kraakt en piept de bank ook gigantisch. De service is wel goed en de banken zijn heel mooi, maar er is bij ons dus al best veel mis eigenlijk…