@Moet Action heeft deze volgens mij ook gewoon in een aantal formaten, vorig jaar heb ik daar nog een aantal van gekocht. Weet alleen niet of je die rand dun genoeg vindt.
Oke volgend probleem haha: raambekleding. Voor beneden weten we het al wel, maar nu boven. De badkamer was voorheen een slaapkamer en heeft daarom twee ramen van ongeveer 120cm breed en 130cm hoog samen. Wat hang je daarvoor? Ik wilde zwarte jaloezieën net zoals beneden, maar dan zouden we daar ook de kozijnen zwart moeten verven anders staat het zo gek (doen we beneden wel). Vind zwarte jaloezieën alleen niet zo mooi bij de rest van de huidige badkamer. Wit zou wel kunnen, maar dan is het weer anders dan beneden. Rolgordijnen is ook een optie maar ben daar niet zo fan van.
Daarnaast moet ook de slaapkamer waar de kast (en dus dat roze behang) in komt. Daar staan witte jaloezieën niet maar zwart wel. Er zit alleen ook een deur naast het raam naar een ‘balkon’ en dat maakt jaloezieën 1. niet heel praktisch want het raam naast de deur heeft een andere afmeting dan het raam in de deur, waardoor jaloezieën niet gelijk zouden eindigen als je er twee naast elkaar hangt (of de jaloezie moet tot de grond komen). En als je er één grote neer hangt piept er een stukje raam van de deur onderuit omdat er een vensterbank onder het andere raam zit en ie daar lastig overheen kan. En 2. een deur en een raamkozijn zwart schilderen is nou ook weer vrij heftig.
Dus, dilemma: in beide ruimtes dezelfde rolgordijnen neerhangen want praktisch en één geheel, of in de kamer met kasten een rolgordijn en in de badkamer witte jaloezieën. Nadeel daarvan is dat je dus verschillende raambekleding krijgt en ik heb het liever als één geheel. Echt niet mijn favoriete deel van het interieur dit.