Interieurtopic

Ik zou gordijnen van plafond tot de grond nemen. En dan zeg maar zo:

Gordijn - raam - stukje muur - raam - gordijn.

Qua kleur misschien fluweel en dan okergeel of diep donkergroen? Of juist naturel kleur, beetje beige en dan een natuurlijk stofje.

Haha yes jij zegt precies wat ook in mijn hoofd zat qua opties ! Thanks voor je input!

Ja gordijnen zijn mooi! Ik zou beige ofzo doen, geel vind ik echt geweldig alleen weet niet zeker of dat net niet is bij het rode vloerkleed?
Heel gezellige inrichting trouwens.

1 like

Ja dat houdt mij ook tegen! Dat het net te heftig wordt. Beige had ik nog niet over nagedacht, kan inderdaad ook mooi zijn! Donkergroen vind ik super mooi zoals @Musa zei maar ben bang dat het misschien te donker wordt allemaal.
En dankje!!

Ik zou ook voor gordijnen over de hele lengte gaan, en in een natuurlijke kleur zodat je ruimte optisch groter wordt! Als ze niet verduisterend moeten zijn zou ik voor een licht materiaal gaan zodat het niet te zwaar lijkt en ook alles langs de zijkanten van je ramen geschoven kan worden. Als je bijvoorbeeld voor licht linnen gaat, geeft het ook een hele mooie structuur.

1 like

Ik vind beige een ondergewaardeerde kleur in interieur haha, denk dat dat heel mooi kan zijn met je meubels die wat donkerder hout zijn, en kleur zit ‘m al in je vloerkleed, kussens, kunst enzo

1 like

Met dat je de radiator onder het raam hebt staan, zijn gordijnen tot aan de grond mogelijk wel niet de beste optie. Gordijnen werken isolerend waardoor het veel moeilijker wordt de ruimte te verwarmen wanneer deze dicht zijn.

3 likes

Kan iemand mij helpen ? Ik heb deze lampenkap van kwantum gekocht en wil m aan het plafond bevestigen, zoals op de foto. Maar hoe en waar koop ik die zwarte lampfitting (of hoe heet dit??) Die aan het plafond zit en waar de kap ook op past? Iemand enig idee😅

Volgens mij ook bij de Kwantum. En anders Karwei of dat soort zaken. Ik heb dat snoer in ieder geval wel van Kwantum.

heeft iemand wel eens een gesprek (tegen betaling) voor interieuradvies gevoerd?

1 like

Iemand misschien ideeen van winkels of merken die zulk soort banken verkopen?

Of een leuk idee voor eetkamer stoelen die hier leuk bij zouden staan?
Ik ben echt heel slecht in het samenstellen van een interieur :sweat_smile:

2 likes

Made?

Wij hebben voor ons nieuwbouwhuis bij Woninginrichting in Huis (heeft meerdere filialen) een gratis advies gehad. Uiteindelijk hebben we niets bij hun gekocht, maar ze gaven ons wel handige ideeen wat betreft kleuren op de muur (basiskleur en donkerdere kleur etc) dus daar zijn we wel blij mee geweest!

1 like

Wij hebben die gele bank in donkerblauw, zo ontzettend blij mee. Hij heet Anna en komt van homestock.

Homestock, Zuiver heeft zo’n bank volgens mij, Sofa Company, Vjestberg, Dutchbone. Denk eigenlijk dat als je op een website als vtwonen of eijerkamp op fluweel druk je alleen maar dit type krijgt.

1 like

Oh ik heb even gekeken en kan hem niet meer terug vinden, lijkt dat ze hem hebben vervangen door de Hanna. Hebben jullie hem al lang en is hij nog mooi alsin niet heel erg ingezakt ofzo?

@Bergson @Shaaar Bedankt voor de antwoorden! Hier kan ik me wel even mee vermaken!

1 like

Wij hebben hem vanaf april vorig jaar en hij is nog prachtig. We hebben een kat en haar nagels kunnen niet in het fluweel blijven haken. Hebben specifiek voor een donkerdere kleur gekozen omdat ik een knoeikoningin ben. Bank zit stevig maar toch zacht. Hebben er ook zo’n poef bijgenomen en dat is ook top. Je kan wel met je voeten omhoog maar je kan hem ook gebruiken als extra zitplek op feestjes oid.

edit: ook even op de site gekeken maar deze ziet er precies zo uit als onze bank.

1 like

Ahhh ik heb toegezegd om appartementje te huren voor het komende jaar. :scream: Ik ben voor een lange tijd gaan reizen maar heb net beslist om hier 1 a 1,5 jaar te werken/sparen en dus ook iets te huren. Zo spannend weer

Anyway… ik kijk heel erg uit naar het inrichten maar weet niet zo goed hoe ik het deze keer ga aanpakken. De vloer is namelijk echt heel lelijk :sweat_smile: Heb hiervoor altijd gewoond op plekken met een toffe tegels of een oude houten vloer dus dan is inrichten mega simpel maar nu zit ik met grijze ‘modernere’ tegels opgescheept.

Even rare foto’s want heb enkel foto’s van de huidige eigenaar en wil haar interieur niet zomaar op internet gooien.

Schermafbeelding 2020-04-30 om 18.09.47 Schermafbeelding 2020-04-30 om 18.10.00

Hoe kan ik dit leuk/warmer aankleden? Iemand een idee? Op Pinterest vind ik alleen heel kille huizen met zulke vloer

Kleden gebruiken denk ik!

1 like

Maar wat voor kleed past er bij zulke lelijke tegels? :sweat_smile: Ik hou heel erg van bohemian/eclectische stijl maar vraag me af of dat dan niet te hard vloekt… Zo moeilijk