Interieurtopic

Ik ben verliefd op jouw salontafel!

2 likes

Ja, same here. Heel mooie kamer sowieso @bostons!

1 like

Is er hier iemand die verstand heeft van inbouwapparatuur voor de keuken?
We zijn op zoek naar een nieuwe keuken en iedere leverancier vindt dat “ zijn “ merk de beste apparatuur heeft. En ik verdenk ze er allemaal van dat ze degene met de meeste provisie aanpraten.
En nu heb ik dus geen idee meer.

Echt verstand heb ik er niet van, maar wij hebben toentertijd gewoon bij een aantal grote bekende apparatuurmerken (siemens, miele, bosch, smeg, zanussi etc.) gekeken naar de algemene recensies en beoordelingen (zoals online als in naaste kring) en toen gekozen voor degene met de beste prijs-kwaliteitsverhouding (was in onze ogen siemens)

2 likes

Ok, dankjewel. Ik twijfel tussen Siemens en Miele. En vooral over de inbouw espresso machine. Heb je daar toevallig een mening over! :wink:

Mijn ouders hebben een Miele inbouw koffiemachine, bevalt prima, heeft het 10 jaar probleemloos gedaan, maar er is weinig zelf aan te repareren als het stuk gaat, want alles zit in 1 unit in elkaar gebouwd, dat vindt mijn vader jammer, want die klust graag zelf.

1 like

Nee helaas niet! Ik ben niet zo’n koffiedrinker dus heb daar totaal niet naar gekeken.

Als ik het goed begrepen heb is het binnenwerk van de Miele van fabrikant Jura. En die heb ik nu ook. Dus als hij het zo lang vol heeft gehouden bij je ouders ben ik overtuigd. Dank voor je antwoord.

Siemens, Miele, Liebherr etc kun je het beste uit Duitsland laten komen, scheelt soms wel tot 30-40% in de prijs.

Edit; of in Nederland aangeven dat je het in Duitsland voor die prijs kunt krijgen. Dan lukt het vaak nog wel om een bedrag eraf te krijgen.

1 like

Aha, dankjewel.

Het wordt sowieso de bedoeling om bij ieder raam radiatoren te plaatsen. Mijn schoonvader is zelfstandig interieurarchitect. Hij heeft bv wel het huis van mijn schoonzus getekend en gewoon laten ondertekenen door een architect. Maar met groene energie lijkt hij niet echt bezig. Mss door de leeftijd :woman_shrugging:

in het algemeen zijn de duitse merken het beste, ik vind Zanussi zelf fijn omdat die nog betaalbaar zijn (itt. het populaire Miele)

1 like

ah ok! ik was er nieuwsgierig naar omdat je het zo zei. Groene energie is ook een heikel punt omdat er niet zo veel goede educatie rond wordt gegeven, daar moet je al zelf voor naar op zoek gaan wat een heel kluwen is (laat dat maar aan de architect over, die weet er dan zelf ook weer niets van) of je hebt geluk en hebt door de jaren heen goede aannemers gevonden die ontwerper door ook mee begeleiden.

Ik ben zelf niet gegaan voor de duurdere apparatuur van Bosch en Siemens, maar heb gekozen voor Etna. Degelijk Nederlands product voor een redelijke prijs (Pelgrim is zelfde fabriek), Atag heeft een net iets luxere uitstraling, maar is ook van hetzelfde bedrijf. Door alles van 1 merk te nemen, kreeg ik ook nog korting. Alles is nu 10 jaar oud en doet het geweldig. Mijn vaatwasser is zacht van geluid, de koel/vriescombi prima. Alleen de oven is heel basic en vrij lawaaiig, maar wel krachtig (ik heb een losse magnetron). De kookplaat is gas-op-glas van Atag en werkt nog steeds top. Voor deze merken kiezen scheelde me totaal bijna 1000 euro. En daar ben ik nog steeds tevreden mee.

Tip is na te denken wat vooral de koel/vries en vaatwasser van elkaar verschillen voor het geld?

1 like

Ja, inderdaad. Ik heb wel bepaalde eisen qua apparatuur maar alle merken hebben eigenlijk dezelfde apparaten. Alleen de prijs kan enorm verschillen. Nu wil ik best wat meer betalen maar het moet zich wel lonen. Dwz. het moet er echt uitspringen. En daar kom ik niet zo goed achter.

Ja, herkenbaar. Ik gebruik een oven gewoon veel, en vond de looks van de kookplaat belangrijk. Daar heb ik geld aan uitgegeven, en de volgende keer zou ik dus ook wat meer geld aan een oven uitgeven (als ik het heb). Maar niet aan een koel/vries, die moet het gewoon doen, maar daar zie ik dus geen verschil.

1 like

de producten van Novy vind ik trouwens ook heel fijn, zij staan vooral bekend voor hun dampkappen vanuit esthetisch oogpunt. https://www.novy.be/nl/producten/dampkappen/

1 like

Ik heb nu een jaar een inbouwoven, espressomachine en vaatwasser van Siemens, bevalt tot nu toe goed!

1 like

Oh, oké. Mag ik vragen welke oven je hebt?

Mijn vriend en ik wonen sinds september samen, maar we hebben nog geen kledingkast. Ik kan niet goed inschatten hoeveel ruimte handig / nodig is.

Er is plek voor een meter of drie breed maximum. Hoe groot is jullie kleerkast, en hebben jullie tips voor winkels of merken? We kijken nu naar Pax van Ikea, maar ondanks dat je daar veel kan personaliseren, vinden we het net niet … Moeilijk ook om echt een mooi meubel te vinden :frowning: