Interieurtopic

@Unquestionable Het werd ook niet echt aangeraden door de badkamerzaak waar wij zijn geweest… Ik heb zo weinig zin om het veel te onderhouden, ik haat het sowieso al om de badkamer te doen. Ik vind het wel echt mooi. :weary:

@Quinn dat is wellicht nog een goede optie, ga het navragen!

Omdat ik meer wil lezen en momenteel niet echt een fijne plek in huis daarvoor heb, wil ik een van onze banken wegdoen en daarvoor in de plaats een ikea strandmon fauteuil (in het grijs) halen. Alleen ik zou dan een zitplek minder hebben en dat vind ik wel jammer. De strandmon is best groot, ik denk dat twee stuks daarvan (optisch) te veel ruimte innemen. Hebben jullie tips voor een andere fauteuil of stoel die er mooi bij past? Het liefst in grijs of zwart en max 250 euro.

Ik dacht zelf aan de Ikea Remsta in fluweel donkergrijs.

Ik wil graag een muur zo maken dat het lijkt alsof er oude stenen doorheen komen.
Graham & Brown heeft hier een mooi fotobehang van, maar die is 150 euro per rol en dat is voor mij ver over budget

Heeft iemand iets vergelijkbaars en hoe heb je dat dan aangepakt?
Ik dacht nu om een rol gewoon steenprint behang te kopen, dat nonchelant te ‘scheuren’ en eromheen een beetje te deppen met verf zodat het wel soort van logisch overloopt in de rest van de muur en er oud uitziet ipv een random stukje behang op een muur zoals een poster, maar tips zijn heel erg welkom!

Wat is leuk om op deze kast te zetten? Hij is zo leeg. Ik wil liever geen planten meer erbij, of het moeten cactussen zijn en lampen heb ik ook wel genoeg. :expressionless:

Kast ga ik nog heel donkerbruin/zwart verven. Rekje kan ook wel weg hoor maar staat er nu omdat het anders helemaal leeg is haha. Ik heb ook nog een grote plant die ik er misschien naast wil zetten (staat nu aan de andere kant van de bank. Ik woon hier nog maar net dus ik moet het nog gezellig zien te maken enz.

Een mooie vaas en daarnaast een kandelaar voor kaarsen, of een mooie lamp met lampenkap. Misschien een mooi kistje erbij.

1 like

In het fluweel donkergrijs vind ik hem heel mooi, twijfel alleen of hij in ons interieur past. Ik ga volgende week naar de ikea, dan kan ik hem meteen in het echt beoordelen :slight_smile:

Een mooi dienblad of schaal met kaarsen en ander decoratie erin!
Of een plant of grote vaas met bloemen.
Weet niet of het je stijl is, maarje kunt zo’n soort kastje mat zwart verven en dan met leren bandjes of nieuwe houten grepen de knopjes te vervangen.

Goed om te weten!

Wij zijn al eeuwig aan het twijfelen over kleuren in de woonkamer, heb hier al eerder gepost. Wilden alles blauw grijs achtig doen maar komen er echt niet uit omdat het dan weer te blauw is en dan weer te licht of te donker etc. Nu hebben we een mooie kleur gevonden op pinterest maar kan nergens achterhalen welke kleur het is. Heeft iemand hier een idee hoe ik een soortgelijke kleur kan vinden? Of heeft iemand zo’n kleur? Beetje licht beige met een oranje achttige ondertoon volgens mij? Ik kom er echt niet uit met van die kleurstalen enzo.

1 like

Haha shit ja, zou wel eens kunnen kloppen inderdaad. Maar zo’n soort kleur moet toch wel bestaan? Hoop ik :sweat_smile:

Histor heeft een kleurenapp waarin je afbeeldingen kan uploaden en vervolgens de kleuren krijgt die het kunnen zijn! kleurkiezer heet het denk ik

Ik kijk nu eigen huis en tuin (no shame haha) en ik zie Thomas een deur schilderen met de kleur spiced honey. Misschien iets te donker, maar komt qua tint aardig in de buurt voor zover ik dat op tv kan zien. Gok dat die van flexa is, want die is sponsor van het programma.

Is volgens mij de kleur van het jaar.

1 like

De nieuwe dew?

1 like

Wij hebben de Kivik van Ikea nu ruim vijf jaar en hij zit nog heerlijk! De bekleding is minder (maar we hebben ook twee katten die hun nageltjes er graag in zetten), maar die is sowieso voor een klein prijsje te vervangen. Voordeel vind ik ook dat de kussens los zijn, dus hij doet regelmatig dienst als logeerbed.

Ik heb de Kivik nu ruim drie jaar, maar hij raakt al doorgezeten helaas.

Oh wauw goede tip! Dat zoiets bestaat joh. Heb hem meteen gedownload :slight_smile:

1 like

Zal eens kijken! Zag idd wel al dat het kleur van het jaar is en leek me wat donker, maar misschien een tint lichter proberen dan.

1 like

Een vloerkleed! Brengt warmte en kleur en gezelligheid :blush:

13 likes

Ik vind het er best gezellig uitzien hoor! Echt leuk ingericht en mooie groene kleur op de muur.
Misschien een vloerkleed inderdaad? En wat gekleurde kussens op de zwarte bank zal ook wel veel doen denk ik. Evenals wat lijsten op de witte muur?

5 likes