Interieurtopic

Histor heeft een kleurenapp waarin je afbeeldingen kan uploaden en vervolgens de kleuren krijgt die het kunnen zijn! kleurkiezer heet het denk ik

Ik kijk nu eigen huis en tuin (no shame haha) en ik zie Thomas een deur schilderen met de kleur spiced honey. Misschien iets te donker, maar komt qua tint aardig in de buurt voor zover ik dat op tv kan zien. Gok dat die van flexa is, want die is sponsor van het programma.

Is volgens mij de kleur van het jaar.

1 like

De nieuwe dew?

1 like

Wij hebben de Kivik van Ikea nu ruim vijf jaar en hij zit nog heerlijk! De bekleding is minder (maar we hebben ook twee katten die hun nageltjes er graag in zetten), maar die is sowieso voor een klein prijsje te vervangen. Voordeel vind ik ook dat de kussens los zijn, dus hij doet regelmatig dienst als logeerbed.

Ik heb de Kivik nu ruim drie jaar, maar hij raakt al doorgezeten helaas.

Oh wauw goede tip! Dat zoiets bestaat joh. Heb hem meteen gedownload :slight_smile:

1 like

Zal eens kijken! Zag idd wel al dat het kleur van het jaar is en leek me wat donker, maar misschien een tint lichter proberen dan.

1 like

Een vloerkleed! Brengt warmte en kleur en gezelligheid :blush:

13 likes

Ik vind het er best gezellig uitzien hoor! Echt leuk ingericht en mooie groene kleur op de muur.
Misschien een vloerkleed inderdaad? En wat gekleurde kussens op de zwarte bank zal ook wel veel doen denk ik. Evenals wat lijsten op de witte muur?

5 likes

Oh wow, op dat gedeelte waar de tafel staat ben ik echt jaloers!
Denk dat je het zitgedeelte gezelliger kan maken met een vloerkleed inderdaad, en wat kussens en evt een kleedje op de bank. Maar ook iets aan de muur zou veel helpen denk ik, het is nu zo wit en kaal ook boven de bank.

Edit: had @Xiomara’s antwoord nog niet gezien… Maar dat dus idd :smile:

2 likes

Kun je je bank een kwartslag draaien en dan je tv tegen de groene muur zetten? Dan krijg je mss meer zithoek idee nu is het meer een doorloopstuk idd

Hm en bank tegen de andere muur zetten? Vind het nu een beetje als een wachtkamer ogen en als je de bank omdraait kijk je ook al meer tegen de groene muur aan.

Per ongeluk expres een brandende aansteker op laten vallen. :grimacing:
Nee ik denk dat het qua loop best meevalt. Zal even wennen zijn, maar na 2 dagen niet raar meer denk ik. En anders is het zo terug gezet toch.

2 likes

@En_17_Anderen Misschien (ook) een salontafel? En dan eentje die dus niet in het looppad staat :smile:

Is het doel dat jullie er vaker gaan zitten? In dat geval misschien toch ook naar een wat warmere en comfortabelere bank zoeken? Deze ziet er nou niet echt uit alsof je er lekker op neer wilt ploffen…

1 like

@En_17_Anderen Ja en dan misschien de rug van de bank (al heeftie niet echt een rug haha) naar de ramen toe draaien? (snap je hem?) en dan een salontafel ervoor. Zo creëer je wel 2 losse zithoeken. Kan niet zo goed zien hoe lang de bank is maar denk dat er dan nog wel ruimte is om eromheen te lopen

Ik zou die bank iets van de muur halen, zodat ie niet tegen de muur aan staat. Lijkt het iets ruimtelijker

2 likes

Ik zou er denk ik een leuke feauteuill neerzetten (die dan met de rug naar de eettafel staat) zodat de zithoek echt een ‘hoekje’ wordt. Het lijkt nu een beetje ‘onaf’ en door een stoel daar neer te zetten onderscheid dat gedeelte zich ook direct van het eettafel gedeelte. En een mooi kleed kan ook wonderen doen en heeft denk ik eenzelfde soort effect (het maakt er een geheel van ipv een ‘losse’ bank in de kamer. Maar leuke inrichting verder! Love the lampen boven de eettafel!

1 like

Wat vind je van dit kleed? https://m2.ikea.com/nl/nl/p/stockholm-vloerkleed-glad-geweven-zwart-handgemaakt-gestreept-ecru-gestreept-zwart-ecru-80104862/

Vraag me alleen af of het mooi staat bij je witte vloer omdat het gebroken wit is

@En_17_Anderen misschien kun je overwegen om gordijnen te nemen. Als ze tot aan de grond hangen oogt het mooi hoog en het geeft vaak letterlijk en figuurlijk veel warmte. Luksafleks (mijn iks doet het niet haha) kun je eventueel gewoon laten hangen. Zeg maar zoals hier (let verder niet op de inrichting): afbeelding

2 likes