Oh hierdoor wil ik echt ZSM onze vloer wit
Zijn die groene kussens ook van h&m? Zoiets zoek ik echt precies!
Zeker!
Een terra-achtige kleur lijkt me hierbij ook mooi
Wat een gaaf behang! Ik zou gaan voor een grijze taupe achter kleur uit het behang!
Misschien een onpopulaire mening maar ik zou juist een kleur kiezen die niet in het behang zit, zo knalt het behang meer en anders verzwakken de kleuren elkaar. In vind taupe en grijs sowieso niet zo mooi in een interieur (te landelijk en standaard). Zou het juist gaan zoeken in contrasterende kleuren, donkergroen, zwart, wit (of roestkleur of oudroze als je daarvan houdt) lijkt me mooi.
Denk dat dat wel mooi is hoor! En het is maar verf dus als je na een tijdje denk van dit is m ook niet, verf je het zo weer over.
Mijn tip voor het perfecte strakke randje:
Als je tape hebt geplakt ga je eerst met een kwast met witte verf langs de onderkant van het tape. Dat laat je even drogen en dan pas met kleur de muur schilderen. Het wit trekt dan eventueel onder het tape en dat zie je niet, maar als je gelijk kleur had gedaan en het was erin getrokken wordt t bobbelig.
Geniaal :o
Ik hoop dat iemand hier een goed idee heeft, want ik word gek van de lelijkheid van mijn vloer!
Ik heb een huur (mini) appartement en mijn slaap en woonkamer in één ruimte. De vloer is van een soort geel (?) linoleum en dat mag ik niet veranderen. Ik wil heel graag een muur verven maar ik weet gewoon echt niet welke kleur. Want het moet dus ergens wel bij die gele vloer passen. O en de grijze bank die tegen die muur staat.
Ik wilde een foto maken maar het is nu echt te donker, na online zoeken weet ik voor 95% zeker dat het de ‘natural corn’ is. Help?
Mag je geen vloer eroverheen leggen? Ik had ook van dit linoleum in mijn vorige huurstudio en toen heb ik er gewoon laminaat overheen gelegd en toen ik wegging het er weer uitgehaald. Zag je niks van op het linoleum. Of anders grote tapijten erop leggen?
mag je hier ook geen vinyl op leggen? dan beschadig je de vloer niet, heb je een vloer die wss iets mooier is en kan er weer af als je weggaat
Eens, of een mooie warme donkerrood (met oranje/gele ondertoon, zodat het wel bij het behang blijft passen). @Demelza
@lijnewiets petrol of iets in die richting misschien?
Als er geen vloer overheen kan, vind ik chestnutbruine gordijnen wel heel mooi bij die kleur vloer. Is alleen jammer dat de bank grijs is, want dat is weer zo’n koele kleur wat niet echt matcht met een warme vloer (en gordijnen)… lastig…
Thanks voor het meedenken allemaal! Blijft toch lastig. Een contrastkleur gordijnen (roodachtig, roestkleur) had ik al geprobeerd. Toen ik ik met een klein stukje ging testen in de winkel leek dat een supergoede match, maar in het echt vond ik het toch te heftig. Het leek een beetje theater-achtig haha. Grijs heb ik ook geprobeerd, dat was inderdaad weer wat saai. Misschien is donkergroen wel een goede optie! Ik ga er nog even over nadenken. Meer suggesties altijd welkom.
@Rozevarken @kika @Taksi Dankjulliewel! Ik ga het gewoon nog eens vragen. Misschien kan ik hem overtuigen als ik beloof dat er geen schade van komt! En anders is petrol inderdaad misschien wel een goede kleur. Ik bedenk me net dat ik ook een andere hoes om de bank kan doen (is gewoon zo’n standaard Ikea geval).
Zorg er gewoon voor voor een laagje isolatiemateriaal, van dat zachte aluminium, tussen het linoleum en laminaat/vinyl en er komen echt 0 beschadigingen!
toevallig pas bij ene klant geweest die exact die kleur op de bovenverdieping heeft liggen en alles wit geschilderd hebben waardoor de vloer toch wel getemperd wordt al hebben zij wel zichtbaar metselwerk dus dat eist sowieso meer aandacht
maar vraag ook eens aan je huisbaas hoe lang die linoneum er al ligt, die kleur komt heel veel voor bij jaren 70/80 huizen
Dat behang op de laatste foto!!
Verder denk ik niet dat je daarvoor een woning moet laten schieten. Je kunt het allemaal wat warmer maken met mooie vloerkleden zoals op je eerste plaatje. En dan evt sparen voor een andere vloer?
@Pantalones Ik snap ook echt niet waarom ze dat doen, net zoals die oranje-houterige laminaat vloeren.
In mijn appartement ligt dus ook zo’n lelijke grijze vloer. Alsof dat niet genoeg is, heeft de makelaar besloten om de plinten donker-rood te verven en het keukenblad ook donker-rood-hout te maken???!?!?! Whyyyyy.