Interieurtopic

Lekker veel vloerkleden neerleggen!

1 like

Ik herken jouw probleem van toen ik zelf een woning zocht. Ik ben langs gerenoveerde huizen geweest waar inderdaad een grijze vloer in wordt gelegd. Het is ook niet mijn smaak. Uiteindelijk vond ik een kaal apartement, dus ik kon de vloer zelf leggen. :blush:

1 like

projectontwikkelaars kiezen voor het goedkoopste, altijd, zelfs bij prestige projecten

ik zou in ieder geval al beginnen te zoeken naar leuke tapijten waar mogelijk en veel recht trekken met je meubels. Ga je muren verven? daar kan je ook veel mee recht trekken

1 like

Dat heb ik ook in mijn appartement gedaan. Ik heb van dat lelijke ouderwetse laminaat en door de vloedkleden valt het gelukkig niet meer zo op.
Maar als het mijn eigen huis was geweest, had ik daar echt meteen een andere vloer ingelegd. De vloer is zo bepalend voor de sfeer in huis.

1 like

Help! Ik wil een nieuw vloerkleed, mn vriend vind deze spuuglelijk en ik vind hem ook niet veel doen icm onze lichte vloer (oke ik wil liever een nieuwe vloer but you can’t have it all)
Wat vinden jullie mooier matchen, de groene of de grijze?
Ik ben niet zo van spannende kleuren en hou wel van ton-sur-ton dus neig naar de grijze, maar misschien is dat wel te grijs?

• Grijs
  • groen

0 stemmers

Ik vind ze eerlijk gezegd allebei grijs haha maar heb op groen gestemd. Misschien kun je een groenig kussen kiezen zodat het groen uit het kleed wat meer naar voren komt en om het een beetje bij de kamer te trekken.

19 likes

Me too! Haha dacht eerst dat je 2x dezelfde had geupload :see_no_evil: maar je hebt al best veel grijs in huis dus zou zelf niet voor ook nog een grijg kleed kiezen.

3 likes

Ik ben bijna jaloers op grijs laminaat, ik heb donkergrijze vloerbedekking :frowning_face: Superongezellig en je ziet er ook nog eens alles op, maar ben verplicht vloerbedekking te hebben vanwege geluidsoverlast en als ik eruit ga moet het precies zo zijn als toen ik erin ging dus dan zou ik de oude vloerbedekking moeten bewaren en weer terugleggen en daar heb ik ook geen zin in. Ik heb op de slaapkamer een kleed dat ongeveer zo groot is als het ‘vrije’ deel van de vloer, en een kleed voor de bank.

Wel echt zonde dat ze zo vaak grijs laminaat leggen, maar zou een woning er niet voor laten schieten inderdaad.

Waar heb je die grote spiegel met gouden rand gekocht? Ben op zoek naar zo eentje!

op @En_17_Anderen aansluitend ga je wel geluk moeten hebben, zulke spiegels zijn op het moment heel erg in trek wat de prijs tamelijk te hoogte in heeft gejaagd. Van “echte” exemplaren in ieder geval.

Ik had laatst zo eentje in de kringloop gezien, volgens mij ga je daar het meeste succes hebben tot slagen (en misschien ook wel voor de beste prijs)

1 like

Ik ben al een tijdje op zoek naar een nieuwe bank, maar kan maar niks vinden. Wil iig geen grijze hoekbank haha. Woon aan 't strand en mijn huis is een beetje een beachcottage vibe, veel wit en natuurlijke materialen en planten enz. Heb nu een zelfgemaakte pallet bank, maar ben die wel een beetje zat. Zat te denken aan evt zoiets als hieronder. Maar vind dat ergens ook weer heel truttig ofzo. Iemand tips?

Kan zeker leuk zijn, beetje aankleden met boho-kussentjes en een mooie plaid? Zelf zou ik wit nooit aandurven, vanwege het afgeven van kleding en morsen. Maar als je graag wit wilt zou ik sowieso voor een model kiezen met een vervangbare/wasbare hoes. Qua model zou ik dan misschien voor iets strakker kiezen? Ik vind deze niet heel truttig, maar de vorm is wel wat ouderwetser misschien.

3 likes

Dit behang is zo leuk! Iemand enig idee waar zoiets verkrijgbaar is? Ik zie vooral veel behang met grote bladeren, deze kleintjes vind ik veel leuker :green_heart:

4 likes

Ik zou gewoon even langs een behangzaak gaan, er bestaan zoooooo veel boeken. Moet wel iets tussen zitten wat er op lijkt :slight_smile: Mocht je in de buurt van Rotterdam wonen dan kan ik behangkoopjes aanraden, super aardige mensen en goede prijzen :slight_smile:

2 likes

Bedankt @Kamerbreed en @Sparkles. Ik ga eens rondkijken!

1 like

Zelfde in mijn mini studiootje! Ik heb een groot kleed neergelegd en wat meer houtkleur in sommige meubels (en snijplanken in mijn keuken haha) terug laten komen. Vind het nu prima eigenlijk, wel zin om ooit een eigen vloer in uit te mogen kiezen maar dat gaat gewoon nog even duren voor ik zover ben.

Oh en mijn muur donkerblauw vind ik een verrassend goede match!

Ik ben op zoek naar een fijne bureaustoel voor mijn studie. Ik heb last van een muisarm en het wordt nu toch wel eens tijd om mijn bureau wat functioneler te maken en beter voor mijn lichaam. Nu zie ik echt door de bomen het bos niet meer, omdat hij in mijn studentenkamer staat en niet in een afgezonderde kamer, wil ik eigenlijk wel 1 die niet heel lelijk is. Heeft iemand tips?

Dit is mijn bureauopstelling nu, een leuk vintage stoeltje met een kussen wat voor geen meter zit haha. Don’t mind the mess, Marie Kondo is nog niet in mijn leven.

1 like

Bedankt voor je tips, kan het denk idd al een stuk minder truttig maken met een leuk kleedje en kussentjes enzo. Leuke inspiratie plaatjes ook. Die hond op de onderste foto haha :joy:

1 like