Interieurtopic

@praline wat wen mooi huis en vooral die keuken! :heart_eyes::drooling_face:

o’n buffetkast daar is heel leuk!
Ik vind het zelf nu wel erg veel dezelfde kleur en ben (maar dat is wel echt persoonlijk) niet zo’n fan van verschillende hout bij elkaar. Blijft de vloer erin?

Maar nogmaals het is wel een smaak en je kan er natuurlijk ook aan toevoegen dmv accesoires.

Je hebt wel veel tips, dus ik vind het lastig te zeggen, vind het wel zonde dat de knusse uitbouw nu niet echt benut lijkt. Heb je kinderen? Anders een ‘speelkamer’ daar? Maar dat is wel erg specifiek haha

Ik vind bank 2 mooier; de kleur, de linker leuning, de rechte pootjes, het aparte kussen op het zitvlak in plaats van dat het 1 geheel is. Maar ze lijken natuurlijk heel erg op elkaar dus als de prijs veel verschilt zou ik daar je keuze op baseren. Zijn ze allebei van dezelfde winkel?

1 like

Huhhhh ik snap hier niks van? Is dit een foto? Een maquette?! Maar antwoord op je vraag haha, ik zou de bank een kwartslag draaien, dus dat 1 rugleuning tegen de linker muur staat en de andere dan rug naar de eettafel, dan creeer je wat meer een aparte zithoek en kan je de tv tegen de muur zetten zeg maar. En houd je toch de opening naar de voorkamer helemaal vrij en ruimtelijk. Zou dan allebei de witte stoelen + poef in de voorkamer zetten, stoelen naast elkaar voor het raam en de poef dan waar hij nu staat.

Wow ik ben hier echt verliefd op! Supermooi!

Wij zouden ook gaan kijken naar een visgraatvloer, maar hebben afgelopen week een nieuw huis gekocht (alsof je een nieuwe bank koopt… ging nogal snel) en daar hebben we een eikenhouten vloer, dus ik denk dat we die laten schuren.

Dit is m’n nieuwe favoriete topic nu :smiley:.

1 like

Ik denk dat het een grondplan is gemaakt met foto apps, wordt veel mee gedaan op het moment om een gebouw makkelijk op te meten en weer te geven.

Dit klopt denk ik. Werd gemaakt door het Immokantoor voor de verkoop.

Wompie, teveel dezelfde kleur: bedoel je hoe de vorige bewoners het ingericht hadden of de meubels die we gekocht hebben en nog aan willen kopen?

De vloer blijft er inderdaad in. Ik hoop dat die neutraal genoeg is om te passen in het geheel.

In de aparte zithoek wil ik sowieso een fauteuil zetten zodat ik daar kan lezen en haken. Verder weten we nog niet goed hoe we het gaan gebruiken.

We hebben een tweeling van 8. We hopen dat hun speelgoed grotendeels boven kan staan maar ze mogen uiteraard ook wel beneden spelen ermee.

Maar dan kun je toch helemaal niet voelen of hij lekker zit?

3 likes

@Cadeaupapier hier hetzelfde. Alleen maar slechte reviews gevonden of verhalen gehoord. Dus wij hebben ook geen bank bij Wehkamp gekocht. Sofacompany uiteindelijk.

Musa, ja het is een beetje onduidelijk op de foto’s. En de meubels op de foto’s zijn van de verkopers dus die blijven niet (weet niet of dat duidelijk was).

Sorry maar ik begrijp niet tegen welke muur jij de tv zou zetten dan? Waar het lang stuk van de bank nu staat? Want daar zit een raam dus kan niet.

We kunnen gezien de ruimte sowieso beter 2 aparte banken kopen dan een hoeksalon volgens de verkoper van de meubelwinkel.

Oh leuk :heart_eyes:. En welke kleuren heb jij qua zetels en verf/behang? Ik weet echt niet wat er past…

Wij hebben drie jaar geleden een bank via Wehkamp besteld. Levering etc. was prima. Er zat wel vrij snel een deukje in de zitting, maar het valt nauwelijks op. Ik zou trouwens wachten op kortingen. Ze hebben vrij regelmatig een korting van een paar 100 euro!

1 like

Olijfgroen en crème lijkt me mooi!

Qua bank twijfel ik of het een warme kleur moet zijn gezien de tafel en stoelen. Maar er is wel veel meer keuze in grijstinten heb ik gemerkt. Dus als dat ook past is dat wel makkelijker :grinning:.

Het duurt nog even voor m’n huis wordt opgeleverd, maar ik moet inmiddels wel meubels etc gaan zoeken.
Ik ben al naar meerdere winkels geweest voor banken, maar ik vind ze vaak te laag en de rug is voor mij ook niet hoog genoeg. Ik ben vrij lang. Wat is een goede tip voor banken voor lange mensen?

Ik vind eigenlijk het model van bank 1 mooi maar de kleur van bank 2.

3 likes

Het aparte kussen op het zitvlak is ook wat wij mooi vinden aan bank 2. Bank 1 is van inhouse en 2 van montel en helaas is 2 een stuk duurder. Bedankt voor reactie!

1 like

Sorry voor de overvloed aan berichten! En lach me niet uit met mijn geknutsel aub :sweat_smile: Maar ik heb nog een vraag…

Zou dit beter zijn qua opstelling? Het lijkt me wel mooier. Twijfel alleen of de doorgang (pijl) wel breed genoeg zal zijn en of het geen raar zicht is als je de living binnenkomt vanuit de gang (zwart gekrabbel). Hopelijk mogen we alles al eens goed gaan opmeten van de verkopers want hebben geen plan van het huis met afmetingen. Echt vervelend nu we meubelen moeten bestellen.

Foto verwijderd…

Zo zou ik het ook doen ja.

En voor de bijkamer zou ik in ons huishouden een kamer maken waar onze piano zou staan, een bureau met computer (werken beiden regelmatig thuis) en mooie boekenkasten. Maar dat is omdat dat onze hobbies zijn thuis.
Kan me ook goed voorstellen dat het een speelkamer zou zijn of grote boekenkasten/bibliotheekje met een fijne leeshoek oid.
Of voor oudere kinderen een soort knutselhok met een extra kleinere eettafel waar op geverfd en geknutseld mag worden, zodat de echte eettafel daar niet voor mishandeld wordt. Zoveel mogelijkheden!
Gewoon weer een stoel met poefje zou ik in elk geval niet doen. Een zithoek naast je zithoek voelt een beetje nutteloos.

Heel mooi huis trouwens!

Oh dat zijn goeie ideeen. Er zit een gashaard in dus vandaar dat ik daar zeker wil kunnen lezen en haken enzovoorts in de winter. Lijkt me zo gezellig maar gewoon een zithoek naast de zithoek is inderdaad wat dubbelop.

Toen ik alleen woonde had ik ook een huis met een zijkamertje, daar had ik voor mezelf een hele relaxte grote stoel neergezet (zo’n oorfauteuil) met een tafeltje ernaast met een leeslamp erop. Ertegenover stond een grote boekenkast (met zo’n laddertje eraan). Dat was echt mijn leeshoekje en daar borduurde ik ook later. Maar omdat het echt zo’n knus hoekje wordt met maar 1 grote stoel die duidelijk niet onderdeel is van de woonkamer voelde het niet als extra zithoek. Werkte daar voor mij goed iig.

2 likes