Interieurtopic

Wat een leuk hoekje!
Die vaas is echt :heart_eyes:

Tafel
Denk dat het deze is, heb hem namelijk zelf ook.

@lovewarrior Heel leuk hoekje inderdaad! Waar is de vaas van?

1 like

Deze is echt zo leuk!! Waar is die van? (Niet dat ik het kan betalen)

Van moooi :grin:
https://www.flinders.nl/moooi-perch-light-vloerlamp-led

Dank je! Vind het zelf ook een mooie combi. Tis nog wel zoeken, want m’n vorige huis was juist heel strak en modern dus daar stond soms een ‘oud’ element mooi in, en die meubels zijn nu wat truttig in combinatie met dit plafond en de stijl van het huis.
En ja ik denk dat we wel een lamp kunnen vinden die erbij past, deze lampen zijn overal te koop nu.

klinkt het hol als je op het plafond klopt? Als het niet hol klinkt zou ik er vanuit gaan dat het gewoon pleisterwerk is op een volle vloerplaat wat in principe geen probleem is, het is alleen bij gyproc echt een probleem omdat dat dus geen enkele kracht van zichzelf heeft
 Als je toch twijfelt zou ik proberen er iets aan te hangen van soortgelijk gewicht om te kijken of dat blijft hangen na een dag, dan loop je ook niet het risico dat je dure glazen lamp kapot gaat vallen idd.

Oh ja dat kan ik me heel goed voorstellen. Ik ga zelf ook verhuizen en merk echt dat een aantal dingen gewoon echt niet passen bij het (ik ga juist van een ouder huis naar nieuwbouw), dus vervang ook wel e.e.a.

Elk huis heeft toch z’n eigen sfeer ofzo? Apart he. Misschien langzaam maar zeker onttutten? Ik merk zelf bijv. dat ik van bijv veel wit, naar wat meer zwart (en goud?) ga on het wat stoerder te maken.

Ja misschien optie maar ben ik zo bang voor dat ik daar ook weer snel op uitgekeken raak. Plus aan de andere muur (die ik hetzelfde wil houden) zit een gashaardje, ben bang dat behang daar loslaat

Lief!
Tafel is de bePurehome goddess bijzettafel (volgens mij bij vtwonen besteld).

Niet van een bepaald merk, hier in een bloemenwinkel gekocht. Maar als je zoekt op luipaard/leopard vaas is hij online wel te vinden!

1 like

Weet iemand waar je een leuk tafelkleed kan halen? Wel echt een kleed, niet plastic. En niet te truttig/landelijk. Ik vind heel weinig en wat ik vind is heel duur terwijl ik vind max 30€ wel prima voor een tafelkleed.

Ik vind die van H&M altijd heel leuk

of Sissyboy? Maar die zijn wel duurder denk ik.

Help! Misschien niet het goede topic, maar weet niet waar het dan moet.

Ik woon ik een huurwoning en wil mijn huis meer thuis maken en opfleuren. Nu heb ik een smalle gang, meter breed en ongeveer 6 meter lang (uit het hoofd, mogelijk niet zo lang.). De onderste helft van de muren zijn met houten lambrisering. Dit is nu beige, de rest van de muur wit. Ik wil die lambrisering dus anders hebben, maar de deuren en kozijnen moeten dan ook meegenomen worden. We hebben al verschillende kleuren getest, maar het was het steeds niet. De rest van de muren blijven wit en de vloer is laminaat in een warme tint.

Mijn vraag is dus
 welke kleur is warm en maakt de gang optisch ruimer?

Een groen/grijze kleur staat wel leuk met een warme vloer!

Of doe het andersom en verf de lambrisering wit en de muur in een kleurtje?

6 likes

Die van onze commode komen van: https://handlesandmore.nl/

Fijne website, veel kleurkeuze, gemakkelijk te bevestigen en tot nu toe nog steeds mooi (al zitten ze er pas een halfjaartje aan ongeveer).

2 likes

Heeft iemand hier ervaring met keramisch parket en/of PVC laminaat (kwaliteit, ‘gevoel van echt parket’,
)? Afhankelijk van onze vloeropbouw zullen we een van de twee kiezen. Helaas kunnen (willen) we geen echt parket nemen met onze kat die blaasproblemen heeft.

Ik heb beide volgens mij nog nooit ‘in het echt’ gezien in een woning (alleen in tegelwinkels op beperkte vierkante meter) dus ik weet niet hoe realistisch het eruit ziet en voelt :slight_smile:

Zo een groenige kleur hebben we geprobeerd en vonden we toch te koel lijken/ niet mooi met de vloer.

Het is een huurhuis en het behang is niet meer zo mooi. Grote kans dat we opnieuw moeten behangen als we de bovenkant verven.

Thanks voor de tip, heb er daar nu een besteld!

1 like

Ik weet niet of je inmiddels al iets anders hebt gevonden, maar voor het budget dat je aangeeft hebben wij van Karwei een tafel: een los blad (eiken) en onderstel. Het blad moet je dan zelf wel even opschuren en lakken, maar voor die prijs hadden wij het graag over. Ik zie dat het nu trouwens 25% korting nog is (maar dat lijken ze elke maand wel eens te hebben). Deze hebben wij, maar je hebt verschillende opties qua maten en poten.

2 likes