Zal het voorstellen aan mijn vriend. Goed idee!
Ik ben nu aan t rondkijken wat ik met de muren wil doen. Lef om behang in de woonkamer te gebruiken of te verven in n kleur (bijv okergeel, donkergroen etc) heb ik wel, maar ik ben best trendgevoelig en wil ook weer niet dat ik over 2 jaar weer moet gaan verven oid dus dan zou ik voor tijdloos moeten gaan, maar dat vind ik dan weer zo saai haha. Lastig lastig.
Hier wat voorbeelden wat ik heel tof vind:
Wat denken jullie, dit is echt n trend toch?
Maar met inrichten is het moeilijk geen trend te volgen tenzij je heel neutraal blijft lijkt mij?
Ik heb dit al ruim 3 jaar en ben het nog lang niet zat.
Die half-geverfde is wel echt een trend die ik snel zie verouderen.
Wat je zou kunnen doen is een plaat mdf behangen met zo’n print. Dan kun je et verplaatsen en als je het zat ben haal je het helemaal weg of plak je er iets overheen. Je kan zelfs beide kanten een ander behangetje geven
Wow heel mooi dit!
Is dit fotobehang? Prachtig !
Het is een afbeelding uit de collectie van het Rijksmuseum die ik op behang heb laten printen. Je kan via de site van het Rijksmuseum een heleboel highres afbeeldingen downloaden en ermee doen wat je wil!
@praline dat klopt, maar inrichten/aankleden is niet zo permanent als behang of verven vind ik haha.
@anon76889665 wow heel tof! Ook een super goede tip! Mag ik vragen hoe groot je kamer is? Ik zie dat je ook best donkere kleuren gebruikt hebt en dat vind ik ook echt heel mooi, creëert echt sfeer. Ik ben alleen bang dat mn woonkamer daardoor nóg kleiner oogt dan hij al is.
@anon808047 mag ik om een foto vragen? Privébericht mag natuurlijk ook!
Nee nog niet, dus ontzettend bedankt voor de tip! Vind het echt heel mooi, alleen hoe moeilijk is het schuren en lakken? Hebben we namelijk allebei geen ervaring mee…
De woonkamer is L-vormig en het stukje kamer van het behang is ong 8m2 (het behang is 4 meter breed). Er is een soort boog tussen dat en de rest van de kamer en die is ook donker geverfd. Grappig genoeg de kleur die dit jaar tot trendkleur van Histor is benoemd dus ik loop net een paar jaar voor
Het is onze zithoek waar we gamen en series kijken dus dat knusse is juist heel prettig. Ik denk dat het een kwestie van smaak is maar ik heb liever dat het kleiner oogt maar sfeervol is dan zo’n kille witte kamer die ruimer lijkt. We hebben 1 lange witte muur aan de andere kant van de kamer en we hebben er nog steeds spijt van dat we die ook geen dramatische kleur/print hebben gegeven. Dus dat komt binnenkort hopelijk
Heel makkelijk, even met schuur papier/ schuurmachine licht opschuren, ontvetten en blanke lak er op. Wij hebben beiden kanten 2x gedaan. Wij hadden ook 0 ervaringen maar met YouTube filmpjes kom je ver. En als je de lak niet mooi vind kun je altijd weer opnieuw schuren en lakken
Heeft iemand hier tips voor kookeiland stoelen? Op veel websites hebben ze wel veel barkrukken maar voor een kookeiland moeten ze iets lager zijn en dan is er vaak heel weinig keus of heel erg duur… en wil niet van die simpele ikea klapstoelen, wil er wel graag comfi op kunnen zitten
Aankleding wel maar meubels gaan toch lang mee? Als een kleur niet meevalt of je ze beu raakt kan je er toch makkelijk overheen verven. Al is dat misschien zonde van je tijd en/of geld.
Wauw!! Waar komt die lamp vandaan?
Maar een trend kun je zelf over 4 jaar toch nog steeds mooi vinden?
Ik heb ook een tafel met eiken blad van woood (de Olivier), ik heb m met een olie behandeld. Ook heel makkelijk, kan iedereen.
Miura van Plank misschien?
Dit was voor ons ook een helse zoektocht. We wilden eigenlijk krukken met rugleuning, maar die bleken niet te vinden. Wij hebben nu deze: https://www.gewoonstijl.nl/legend-cafe-kruk-middel-houten-zitting en voor ons is dit de perfecte hoogte voor aan het aanrechtblad
Op deze website kan je overigens ook het filter ‘geschikt voor kookeiland’ aanvinken
Welke zoektermen gebruiken jullie op Pinterest of Instagram om inspiratie op te doen voor jullie interieur?