Interieurtopic

Thanks!

Ik zit in een dilemma. Ik ben de kleur op mn muur he-le-maal zat. We wonen er pas net een jaar maar ik vind het allemaal heel kill ogen en gewoon net niet. Dit is de kleur die we nu op de muur hebben:

En dit is de stijl van al onze meubels, we hebben deze zelf gemaakt en wil deze het liefst niet veranderen

Al onze accessoires zijn ook in de mintgroene kleur. (Kaarsen, kleedje over de bank etc) ik mis gewoon een beetje de warmte in huis, en nu zat ik naar deze kleur te kijken:

Denken jullie dat dit het wat warmer zal maken? En wat voor kleur zou dan passen voor de accessoires, want ik merkte dat ik de accessoires dezelfde kleur als de muur niet zo geslaagd vond. Zou de kleur ook passen bij de meubels? Sorry voor de enorme post maar ik zie door de bomen het bos niet meer :sweat_smile:

Zo leuk dat iedereen gaat verven! Ik heb zelf ook echt voorjaarkriebels. Alles moet weer anders haha.

@Sugarbear f lexa heeft een app die je kunt downloaden. Dan kun je via de camera de kleur op je muur bekijken. Kun je het beste overdag doen met goed licht. Er zal altijd wel wat kluurverschil zitten in de app en realiteit maar dan kun je wel een beetje kijken of je in de goede richting komt!

1 like

Lijkt me eigenlijk wel een leuke DIY! (Sorry weet ook niet hoe het heet… wall art pendant of zo? :see_no_evil:)

Heeft iemand een tip voor een mooie grote kidproof salontafel?

Waar heb je deze vandaan? Wat een goed idee! :smile:

Ikea heeft nu van die gordijntjes die je op het kozijn kan plakken. Zes euro, werkt als een malle!

1 like

Van de Ikea!

1 like

Ik wilde graag een donkerblauwe muur maar het is helaas paars uitgevallen. Nu vloekt het kleed bij de muur maar past wel mooi bij de bank. Ik mag van mn vriend de muur niet (op korte termijn) overschilderen dus aan jullie de vraag; welke kleur kleed zou hier mooi bij passen? Of weet iemand een mooi passend kleed toevallig?

Weet iemand een goed alternatief voor dit behang? Dit is van Kwantum maar uitverkocht, in ieder geval online en bij “mijn” Kwantum.

Ik heb al veel lopen Googlen maar vind niets dat er op lijkt. Ik wil vooral dat het groen liefst erg donker is (met name niet fel), en het geen ronde bladeren zijn. Iemand een andere tip? 🤷

Ik vind je kleed dat er nu ligt juist superleuk! Ik zou mij denk ik even niets aantrekken van m’n vriend en mijn eigen plan trekken: overschilderden dus🙈 Altijd vervelend, verf die niet uitpakt zoals je had gehoopt. Been there, done that…

3 likes

@Wally @Qwerty1234

Haha mee eens!! Maar we zitten midden in een mega verbouwing (en die gaat nog wel even duren) waarbij mijn vriend 80% van het werk doet dus als ik zo graag wil schilderen dan moet ik eerst andere prioriteiten afhebben (en kamers witten enzo, zin in…) dus daar heeft hij wel een punt en een ‘stem’

1 like

Ik vind de muur juist heel mooi (en het kleed niet zo, sorry, beetje drukke print en een beetje klein bij de bank), misschien dat iets donkergroen er goed bij past?

2 likes

Is de grote foto de eerste of de tweede kleur?

Ingewikkeld. In eerste instantie de duinpan kleur omdat ik die iets warmer vindt. Maar die andere is ook wel weer lekker fris. Sorry, je hebt niets aan mij.

Waarom mag je het niet overschilderen?? Het is zo te zien maar 1makkelijke muur?
Ik haat paars en zou echt zo chagrijnig worden van zon muur die niet is geworden hoe je wilde, dus persoonlijk zou ik schijt hebben aan je vriend en het toch opnieuw doen.

6 likes

Ohh nog niet aan gedacht!! Thanks, lijkt me tof! :heart_eyes: ik ga eens googelen :grin:

Ohh ik vind het wel mooi hoor maar niet zoals ik gedacht had! Maar we zitten midden in een mega verbouwing (en die gaat nog wel even duren) waarbij mijn vriend 80% van het werk doet dus als ik zo graag wil schilderen dan moet ik eerst andere prioriteiten afhebben (en kamers witten enzo, zin in…) dus daar heeft hij wel een punt en een ‘stem’. Dus pas als alles af is kunnen we die muur weer oppakken zegmaar en dan is het sneller om een nieuw kleed te kopen haha

Haha zo moeilijk. Ik zou denk ik voor de laatste gaan, die duinpan dus. Maar ik denk dat een groene kleur ook heel tof gaat staan!

1 like

Ah ja, misschien dan inschatten hoe lang je gaat verbouwen. Misschien zonde om helemaal een nieuw kleed te kopen als het bijvoorbeeld over 2 maanden allemaal weer anders is.
Misschien een groot zwart wit kleed van IKEA? En anders je kleed nu iets minder ver onder de bank stoppen, denk dat dat ruimtelijker staat.

1 like

Ik zou eerlijk gezegd niet opnieuw voor een blauwige kleur gaan, ik denk dat je dan hetzelfde effect terug gaat voelen. Munt kan je ook prima met andere kleuren combineren (oker bv), misschien op pinterest wat inspiratie opdoen?

https://www.pinterest.com/search/pins/?q=color%20palette%20mint&rs=typed&term_meta[]=color%7Ctyped&term_meta[]=palette%7Ctyped&term_meta[]=mint%7Ctyped