Interieurtopic

Amsterdam/Gooi. Vind het ook niet erg om een uurtje te rijden, dus regio DH kan ook wel.

Rietveld!

1 like

de kasstoor en flinders

1 like

In ons nieuwe huis moeten alle deuren en kozijnen in de lak. Nu twijfelde ik eerst om alles zwart te maken, maar dat lijkt me direct zo donker. Hebben jullie ideeen voor een mooie neutrale, maar wel afwijkende kleur?

Ik kan even niet terugvinden of je hier een reactie op hebt gehad, maar heb jij dit inmiddels gevonden?
Ik zoek me ook suf, helaas nog zonder resultaat.

een warme grijstint of anders iets bruinig, ik heb een tint in mijn hoofd die we op het werk regelmatig gebruiken voor de binnenzijde van kasten, fabrikant noemt het kasjmiergrijs

(die kantjes is gewoon natuurlijk mdf ter verduidelijking)

2 likes

Ik heb van flexa colour locale een gele kleur (positive nog wat) op een kast en een andere kleur uit die serie op de kozijnen. Vind dat wel mooi geworden, is dan wat familie maar niet mega matchend ofzo

1 like

@Bertha @Ainu bedankt! ik ga vanmiddag eens kijken hoe die kleuren eruit zien!

@Bertha heb je toevallig een foto van hoe het bij jou staat?

Cognackleur, oudroze, legergroen of okergeel bijvoorbeeld?

Ik denk dat het heel erg afhangt hoe je de rest styled. Als jullie een rode bank willen; go for it. Donkerblauw is dan nog best een makkelijke kleur om omheen te werken.

1 like

Lichtroze of bordeaux kan ook heel mooi zijn!

2 likes

Ik heb deze vraag als eens eerder gesteld in dit topic, maar het blijft aan me knagen…

Ik heb hieronder foto’s van mijn woonkamer, er zijn een hoop dingen die ik nog wil veranderen ( andere bank, andere salontafel, kast wordt antraciet, wil nog steeds wat meer kleur toevoegen)

Maar ik heb nog steeds het gevoel dat het niet “mooi” is zo.
Ik vind het niet mooi en ik weet niet waar het aan ligt…

Kan iemand mij vertellen wat de “fout” is?

( ik ben niet goed met kleding en interieur, heb totaal geen gevoel voor stijl, dat zal er ook wel mee te maken hebben)

Is het te saai? Te oudbollig? Te veel verschillende stijlen? Te grijs? Wraah

1 like

300 meter verderop zag ik het laatst tijdens een wandeling ineens haha! Toen was geplukt

Haha! Dat is toevallig! Binnenkort moet ik ook maar even een wandeling gaan maken dus :grin:

Love je vraag haha :slight_smile: super leuke “uitdaging” dit! Ik ga hem een poging geven: naar mijn mening zie je het probleem op de laatste foto heel goed. Je woonkamer is niet zo heel erg groot, maar dat is helemaal niet erg. Er staan alleen een beetje veel spullen in, en daarom lijkt het een beetje gepropt.

Je zou het bijv. meer lucht kunnen geven door:
• de bank een stukje van de muur af te schuiven, zodat hij iets naar voren komt
• een groter kleed te kiezen, dit lijkt vaak contra-productief, maar door een kleed te hebben dat echt onder je bank ligt en links en rechts uitsteekt, lijkt de ruimte veel groter! (ik heb ergens hier boven een heel goed blogje geplaatst hierover)
• je salontafel is vrij massief, iets van glas zou misschien meer lucht aan het geheel geven
• twee stoelen is misschien wat veel, stel je zou deze (ook vrij massieve) stoelen kunnen vervangen door een - vrolijk gekleurd - materiaal, dan zou dat ook veel schelen. Ook door de kooi en de speelkast rechts lijkt het wat vol, maar een stoel minder / of iets ander model zou denk ik al heel veel verschil maken.

Verder heb je niet zoveel kleur, de enige kleur die vaak terugkomt is zwart. Doordat je hem voor zoveel verschillende elementen inzet, valt hij heel erg op. Het zou denk ik dus heel erg schelen als je bijv. de gordijnen in een andere kleur zou kiezen, en een lichtere kleur en model voor je stoel zou kiezen. Ook zou een mooie zachte kleur op de (of een) muur het geheel wat lichter maken. Het is nu best hard :slight_smile:

Dat is een beetje hoe ik het zie. Je hebt wel heel mooie spullen namelijk, je salontafel zelf is leuk, je servieskast en eettafel zijn prachtig. Ik denk als je al je mooie spullen een beetje meer ruimte geeft, ze ook beter tot hun recht komen. Hopelijk heb je hier wat aan!

14 likes

Ik vind het nier perse ongezellig maar ik vind je woonkamer wel wat vol/druk… daardoor oogt het wat mij betreft een beetje rommelig en op elkaar gepakt. Het helpt dan denk ik ook niet dat zowel je bank als de twee stoelen als het kleed vrij donker zijn? Ik zou denk ik een stoel weg doen… of beide en er dan een andere kleur stoel voor in de plaats zetten? De kastjes boven de tv zijn leuk👍🏻.

4 likes

Ik sluit me aan bij wat hierboven wordt gezegd!

Wat het geheel ook nog wat minder ‘zwaar’ kan maken is een bank/stoel in stof. Het liefst wat lichter dan echt zwart. Samen met wat hierboven is genoemd kan dat al veel verschil maken!

Er is absoluut helemaal niks mis met jullie huis! Haha! Jullie hebben een hele mooie ruimte!

1 like

Ik denk dat je met een mooie hoekbank ipv deze bank en twee stoelen al veel ruimte en licht creëert, maar je geeft aan dat die al op je wensenlijstje staan haha.

Het valt mij verder op dat je veel ‘kleine’ rommeltjes/prullaria hebt. Ik denk dat als je dat opruimt het ook al rustiger oogt. Zoals de bovenkant van de kast leegruimen, die plankjes boven de tv misschien weg of wat minder erop? Je kan beter wat minder accessoires hebben en wat grotere dingen, dan een heleboel kleine frutsels.

3 likes

Het is vooral veel van hetzelfde qua kleur. Een kleur zou denk ik al enorm helpen. En inderdaad de meubels staan erg dicht op elkaar. Een stoel weg zou al schelen wellicht.

Ook oogt het rommelig(er) omdat er overal spulletjes staan. Ook een groter kleed zou kunnen helpen. Maar ik denk voornamelijk dat het ligt aan een teveel aan meubels en gebrek aan kleur, want je hebt verder leuke spullen zoals de servieskast en de opbergbakken e.d.

1 like

Ik sluit me aan bij het bovenstaande. Daarnaast heb je nu twee aparte hokjes. Als je de bank meer de kamer in haalt en de zwarte stoelen bij het raam plaatst haal je ze uit de ruimte. Ze zijn vrij massief en vrij donker, waardoor ze vrij veel van het aanzicht bepalen.

Daarnaast denk ik dat een lang laag wandmeubel (als je een beetje handig bent ook een mega leuk diy project) langs de lange wand enorm goed zou staan in jouw woonkamer. Nu zijn er vrij veel verschillende kastjes op verschillende hoogtes, die ook allemaal een open element hebben (je kan zien wat erin zit). Dat oogt al snel heel chaotisch.

1 like

Van waar komt die gele fauteuil/stoel?