Ik sluit me aan bij bovenstaande tips over de stoelen en vind ook het idee van een enkele langere wandkast ook een goed idee!
Verder een paar aanvullende tips:
Ik zou denk ik de grote planten die voor je raam aan de achterkant en het zijraam bij de bank staan weghalen en evt. op de grond zetten. Ze blokkeren nu namelijk het licht en je blik naar buiten en dat oogt best rommelig.
Ik denk dat een andere, lichtere kleur gordijnen al een hoop kan schelen. En ik zit te bedenken of je de gordijnen aan de voorkant (bij de bank) misschien zelfs helemaal weg kan halen, tenzij je ze elke avond dichtdoet natuurlijk.
Een kleurtje op de muur zou denk ik je hele woonkamer een stuk frisser en gezelliger doen ogen. Nu heb je natuurlijk twee hele lange muren en twee korte die gevuld zijn met een raam… En ik kan me voorstellen dat zo’n lange muur verven niet mooi uitpakt + veel werk is, dus misschien is het een idee om de hoek bij je tv een kleurtje te geven. Dat je dan het stukje muur naast het raam + nog een gedeelte van de muur waar de tv aan hangt te verven. Zoiets: (sorry voor mn extreem slechte basic paint skills)
Evt. kun je de kleur doortrekken onder het raam.
Verder denk ik dat het leuk kan zijn om kussens in andere kleuren te kopen. Dat hoeven niet precies dezelfde kussens te zijn, maar afwisselen met kleuren (die wel bij elkaar passen) en materialen kan leuk zijn en de donkere meubels wat opfleuren.
De open hoge kast staat vrijwel helemaal vol, en om wat meer rust te creëren is het denk ik goed om hier wat uit te halen. Het is niet erg als plankjes bijna helemaal leeg zijn. Je hebt een paar superleuke items die nu helaas wegvallen doordat alles vol staat.