Interieurtopic

Ik heb daar ook een restpartij laminaat gekocht voor ons appartement. No nonsense communicatie, snelle service en een supermooie vloer voor echt een prikkie. Het is écht een aanrader :+1:

1 like

Heeft iemand een idee voor het opbergen van schoenen in een smalle hal? Onze hal is 1,5m breed en nu liggen de schoenen maar los op de verwarming (daarboven is de kapstok dus daar kunnen we ook niet veel opstapelen ofzo) en eigenlijk door heel de hal verspreid en ik word er knettergek van. Boven hebben we wel een schoenenrek staan maar die vind ik spuuglelijk en past ook niet in de gang. Probeer wel vaak schoenen mee naar boven te nemen maarja in de praktijk gooi je bij thuiskomst gewoon je schoenen uit in de gang.

Dit is de tekening van de gang, er is ook geen vrije hoek oid vrij want de trap naar boven is er ook.

Misschien kan je iets met de trap doen?

Bijvoorbeeld:

6 likes

Hmmmm, goed idee! De kleine trap (2 treden ook echt) is een los houten opstapje, wellicht kan mijn vader iets maken. Thanks!

Onze nieuwe tafel is binnen! Maar nu twijfelen we over wat voor stoelen er mooi bij staan. Hebben jullie tips?
En wat vinden jullie van de stoelen die er nu bij staan?

11 likes

Thanks! Er moet idd nog wel wat decoratie bij.
We hebben een nieuwbouwhuis en die keuzes maken is steeds zo moeilijk… Ik weet soms echt niet hoe ik het moet aanpakken.
Een lamp is het volgende dilemma.

We gaan volgend weekend met de tuin beginnen en ik heb er zo’n zin in! Wordt echt een tuin-tuin (veel bloemen, groen, gras). Ben nu op zoek naar stoeltjes en buitenkleed zoals op de foto🤩love it maar vind het te duur.

3 likes

Ken je de ikea trones hack? heb drie ikea trones kastjes naast elkaar met een houten plank erop, kapstok erboven. Neemt weinig ruimte in en alle schoenen uit het zicht, perfection.

Haha ik ben gelukkig niet de enige. Ik kan me echt niet richten op alles tegelijk en ik twijfel overal over. Dat geeft dan weer stress… :sweat_smile:

De lange rechterwand in mijn slaapkamer ga ik verven in de kleur donkerblauw.
20190328_185023
De rest andere wanden zijn wit en het kleurenpalet wat ik ga gebruiken voor aankleding is goud, veel groen (planten) en hout/riet/bamboe. Hier zie je de vloer:
20190328_185040

Nou zit ik echt in n dubio over welke kleur gordijnen. Ga ik juist voor een lichte of voor een donkere kleur? Donker vind ik knusser ogen dus neig ik daarnaar (cognac kleur?) maar omdat het raam tegen de donkere muur en een witte muur aanzit weet ik niet zo goed of dit mooi oogt. Hebben jullie een idee qua kleur?

Oja, mijn bed komt tegen de donkere muur aan te staan in t midden.

Ik denk dat als je een donkere of cognac kleur doet, je een mooie overgang hebt van de donkere naar de lichte muren.

1 like

Heel mooi! Waar heb je hem gekocht?

1 like

Bij Van Dijk en Ko in Amsterdam Noord. Daar kan je de tafel op maat laten maken.

2 likes

Ik heb gezocht op gordijnen met cognac kleur die verduisterend zijn maar die kan ik dus nergens vinden haha. Welke donkere kleur denk je dat ook mooi is? Ik vind dat heel lastig :sweat_smile:

Edit: ze zijn wel te koop via webshops maar ik wil naar een fysieke winkel kunnen, vind ik persoonlijk prettiger.

De stoel is weg :dancer:t2::dancer:t2::dancer:t2::muscle:t2:

17 likes

Ik heb een hele donkerblauwe muur in mijn slaapkamer en heb ook donkerblauwe (verduisterende) gordijnen, ik vind het mooi staan! Gordijnen zijn van de Hema en de kleur is nagenoeg hetzelfde als de kleur op de muur (https://www.hema.nl/wonen-slapen/gordijnen/gordijnen-op-maat/gordijnen/verduisterend/gordijnstof-andria-7250040.html)

2 likes

Oh dat is denk ik echt een mooie kleur inderdaad! Weet je toevallig ook nog welke verf je hebt gebruikt?

Bij de Ikea! Ik heb daar verduisterende gordijnen in cognac kleur gekocht. Van die standaard kant en klare. 40 euro voor twee stuks geloof ik. Ik heb ze toen bij een kledingmaker op maat laten maken.

2 likes

Thanks! Zet ik op mn lijstje haha

Oké, nu zou ik graag jullie advies willen :smiley: onze nieuwe kinderkamer wordt één muur van onze slaapkamer. Daar gaan dus het bedje en de commode tegenaan staan.

De muur achter ons bed is deze kleur:

Nu ga ik ook de lange muur waar de commode en het bedje tegenaan komen in dezelfde kleur schilderen. De commode is donkergroen gelakt :slight_smile: Nu ben ik nog op zoek naar gordijnen en een kleed. Ook zou ik graag 1 lange plank over de hele breedte willen. Zouden jullie die in dezelfde kleur groen verven als de muur of juist van hout laten?

De kleurpaletten die ik heel mooi vind zijn:

Vooral lichtroze zou ik er nog graag in willen, alleen ik vind roze gordijnen zo spannend!
Ben benieuwd wat jullie zeggen :slight_smile:

Update: ik heb even een kleine lay-out gemaakt in keynote haha, had ik ff zin in! Er komen ook nog een paar grote planten bij en ik heb een mooi wandkleed voor tegen de groene muur.