Interieurtopic

Hebben jullie wel eens zelf getegeld? Ik vind het erg leuk om sommige dingen in het huis zelf op te pakken en lees overal dat het goed te doen moet zijn (heel makkelijk vierkant vlak, met kleine vierkante tegels). Ben benieuwd of jullie daar ervaringen mee hebben?

Ik heb bij m’n ouders thuis de wc getegeld en het viel me echt heel erg mee. Ik deed het toen wel samen met een ander die het al eens eerder had gedaan, maar ik zou het denk ik ook wel in m’n eentje kunnen.

Edit: oja, ik had vooraf wel wat YouTube filmpjes gekeken. Vond ik wel fijn om wat meer van de techniek te leren (afkijken :stuck_out_tongue:)

1 like

Ah tof! Ik heb ook al allerlei eigen huis & tuin en bouwmarkt filmpjes gekeken en vond het er niet mega uitdagend uitzien. Vandaar dat het plan ontstond. Heb eventueel ook wel iemand die ik zou kunnen oppiepen als alles misloopt dus ik denk dat ik het gewoon ga proberen!

In mijn nieuwe slaapkamer wil ik een heel donkergroene muur, een naturel kleur op de andere en heb ik een eikenhouten vloer.

afbeelding

afbeelding

Nu bedacht ik me dat ik natuurlijk ook nog gordijnen moet en zag ik toevallig vandaag deze gele veloursgordijnen bij de Hema, maar ben bang dat het misschien wat te heftig wordt. Wat denken jullie en hebben jullie misschien ideeen voor een andere kleur of stof?

1 like

Zou ervoor gaan met die gele gordijnen! Mooie combi zo met de muurkleuren en de vloer :smiley::+1:

5 likes

Komen de gordijnen tegen het groen aan te hangen? In dat geval vind ik het zelf best heftig en zou ik voor donkerblauw of lichtroze gaan. Als ze niet tegen het groen hangen kan het prima vind ik!

Ja, komen tegen de muur. Houd alleen niet van blauw en roze in m’n interieur :grimacing:
En blauw en donkergroen zou ik nooit samen bedenken, maar ga even Pinterest checken hoe dat eruit ziet :ok_hand:t2:

1 like

Ik vind die gele wel gaaf, maar zelf zou ik toch voor iets neutralers gaan zoals bijvoorbeeld op de eerste foto. Of zoals het bedframe op de tweede foto. Volgens mij zijn er van dat soort stof ook gordijnen.

6 likes

Hebben jullie tips voor een bijpassend vloerkleed? Het liefst wil ik royalblauw maar dat ziet mn vriend niet zitten :confused:

1 like

Jaaa mooi! Zie ergens hierboven onze slaapkamer. Groen en oker party!

ik zou iets in deze stijl kiezen

10 likes

Iemand leuke ideeën om een balkon (huur-appartement) mee op te fleuren, en met name de vloer?

Ik zat te kijken naar een vlondervloer, maar deze is nog best prijzig (20 euro voor 1m2) -> ons balkon is rond de 6,5m2.

Een buitenkleed?

1 like

Ik wist niet dat dat bestond :flushed:
Thanks!

1 like

Jaaa wil ik ook! Maar we weten niet of we na de zomer hier nog blijven wonen, vandaar de twijfel over de kosten :stuck_out_tongue:

Net even gezocht en online voor 20 euries een goede deal gevonden voor vlondervloer. Oh yeah :sunglasses:

JYSK! Wel het goedkoopste van het goedkoopste, maar we gaan het zien.

Een tegel is idd 30 x 30 cm! Dus ik heb het zo uitgerekend:
Ik heb een balkon van 6m2, een tegel is rond de 0,9m2 x 9 tegels = 8,1 m2.

30 cm x 30 cm = 0,09m2, niet 0,9. Sorry to burst your bubble…

5 likes

Fuuuck. Snel annuleren dan maar. Dan houdt het op :sob:
Dankjewel dat je het nog even zei :wink:

1 like