Interieurtopic

Wat grappig, ik heb dezelfde zetel en dezelfde vloerlamp! Bij ons staat de zetel iets naar voren en ze staat een stellingkast achter, waar ik dan decoratie op zet die meegaat met de seizoenen. Een vloerkleed zou idd ook mooi zijn maar dat durf ik hier niet goed met de hond. Omdat die laatste een gat in de zetel heeft gebeten heb ik daar een kleurrijke plaid op gelegd (eigenlijk een oude sjaal) en dat geeft ook al wat meer pit. Mag je de muur niet schilderen? Dat kan misschien ook helpen? Of wederom de zetel iets naar voren en wat hoge planten achter de zetel?

1 like

Haha dat heb je met Ikea natuurlijk :sweat_smile: Een stellingkast erachter klinkt heel leuk, alleen kunnen we de zetel niet naar voor schuiven omdat de chaise longue dan in de weg komt te staan. Ik zet 'm iedere keer wel een centimeter of 10 van de muur af zodat 't wat “luchtiger” wordt, maar na een dag of 3 staat ie weer tegen de muur :woman_shrugging:

We mogen inderdaad wel schilderen, maar zoals ik al zei kan ik gewoon niet beslissen over kleuren :weary:
De eerste stap is beslissen over een fucking vloerkleed, denk ik. Ik weet gewoon écht niet wat er bij die lilleke grijs-beige vloer past. (Edit: en ik wil geen grijs of beige haha)

Ik zou kijken naar een kleurig tapijt met een paar grijzige tinten erin of een kleurig tapijt wat een beetje “versleten” is. Dan complimenteert het de vloer terwijl er toch een contrast ontstaat.

https://www.rugvista.nl/tapijt/kilim-kars?artno=CVD14775

https://www.rugvista.nl/tapijt/aryana?artno=RVD13180 (deze is een beetje basic maar als je een soort mooie roestige kleur op de muur zou hebben zou het wel heel mooi warm zijn)

https://www.rugvista.nl/tapijt/debra?artno=CVD10966
Iets opvallender.


Oranje is altijd fijn voor boho ruimtes

https://www.rugvista.nl/tapijt/kamali?artno=RVD15785

6 likes

Wauwauwauw had ik zelf nooit aan gedacht, thanks!! Zeker met wat planten erbij (wordt nog een uitdaging om ze levend te houden) lijkt oranje inderdaad een heel leuke optie! Die typische dieprode perzische tapijten leken me een beetje te donker bij de grijze bank namelijk.

2 likes

Hebben jullie zelf getegeld? Of het laten doen?

We gaan zaterdag een poging doen (2,5 m2). :sweat_smile: Scheelde zo’n 700 euro met twee lui van werkspot.

Eerste laag zit er op (wat een kloteverf!!). Morgen tweede laag en dan weer lekker m’n posters ophangen. Wil eigenlijk wel nieuwe, iemand tips/inspo? Ik wil ook een nieuwe tafel, zou die ronde witte van de ikea staan of kan ik deze wit maken?

27 likes

Ik zou deze schuren en wit maken!

2 likes

Ziet er al heel tof uit! Jaloers op die mooie witte balken. Succes met de volgende laag! Ik zou ook eerst proberen deze tafel te schilderen

1 like

Weet iemand misschien wat voor salon/bijzettafeltjes goed passen bij een donkerbruine stoffen bank? Ik kom er niet helemaal uit… wit staat best wel flets namelijk.

Voorbeeld van bank (in het echt met bruine onderkant):

Goud met glas misschien :slight_smile: zou iets straks doen en geen hout structuur, dat zou ik zelf hij die bank een beetje veel vinden denk ik.

2 likes

Ohja goeie tip, dank je!

Ik wil in de slaapkamer een muur donkergroen gaan maken, alleen twijfel ik nu wat ik precies zal doen. Nu mis ik een beetje warmte in de slaapkamer.
Ik heb een waanzinnige afbeelding gemaakt ter illustratie - ter verheldering even een kleine legenda:
In het midden staat dus een bed, de roze vlakken zijn deuren (onderaan deur naar de gang en badkamer, bovenin zijn deuren van ingebouwde kasten). Rechts het blauwe vlak is een raam.

Ik twijfel dus of ik alleen de muur met het pijltje groen zal doen, het hele ‘nisje’ waarin het hoofdeinde van het bed staat (dus ook de twee korte stukjes die er haaks op staan), of de hele muur aan de kant waar de pijl staat. Als ik de hele muur zou doen, zou ik er wel voor kiezen om de deuren van de ingebouwde kasten zwart te verven. Die zijn nu wit en steken anders denk ik heel erg af? Verder zijn de muren in de slaapkamer wit, ligt er zwart tapijt en hangen er zwarte gordijnen. Bed zelf is een antraciete boxspring.

Ik zou het nisje eerst proberen en kijken hoe dat staat. Kan je uiteindelijk toch nog kiezen voor de gehele muur als het gek kijkt.

3 likes

Hoe donkergroen wil je het maken? Mijn hele slaapkamer is groen en de witte deuren passen daar eigenlijk heel mooi bij. We hebben donkerbruine meubels.

1 like

Zoiets als dit! Denk dat ik gewoon eerst het nisje doe en dan eventueel nog de andere korte wandjes ook. Dan kan ik altijd nog besluiten om de deuren zwart te maken.

4 likes

Mooi! Ik denk dat het wel mooi is om die hele wand te doen. Dat geeft het meest effect!

1 like

Prachtig! Als je de hele muur zou doen lijkt het mij ook mooi als je de deuren in dezelfde groene kleur meeverft, in plaats van zwart.

4 likes

Ja dit lijkt me ook! Dan wordt het meer een geheel

2 likes

Ik denk dat dat misschien lastig is omdat het houtverf versus muurverf is? Je kunt dezelfde kleur wel laten mengen natuurlijk, maar met dezelfde bus verf gaat denk ik niet.