Interieurtopic

Ja, zeker weten. Maar onze vloer is warm en dan is dat niet mooi samen vind ik. Het is ook vervelend, want op internet lijkt het zo leuk en dan koop ik weer een kleur. Vinden vriend en ik het beide lelijk.

Ik dacht ook meteen aan een donkere tint!

1 like

De hal en trapkast zijn eindelijk helemaal betegeld en gevoegd. En we kunnen weer opnieuw de muren witten met dank aan mijn vriend haha.

We zijn aardig tevreden, maar dit is een één keer en noooooooit weer klusje geweest haha.

34 likes

ik vind lambrisering heel mooi en ik snap dat je denkt verschillende kleuren, maar ik ben bang dat dat nooit mooi wordt. Mijn ouders hebben witte lambrisering bij een witte muur. Een beetje saai, maar een tint lambrisering en muur vind ik wel sjiek staan. Ik weet niet wat voor vloer jullie hebben maar een beetje zachtroze peachy tint lijkt mij mooi.

@C3PO, overwogen maar vriend niet overtuigd. Punt is ook dat bij ons de lambrisering soort van overgaat in de deurposten. Die zou ik dan, voor mijn gevoel, ook zo moeten doen anders steekt het duidelijk af. Om de kozijnen nou allemaal die kleur te doen, ben ik bang dat de ruimte kleiner lijkt.

@Pierlala, ook overwogen. Te roze vind vriend niet mooi. Te licht is niet mooi bij de vloer.

Heb ook al alle kleuren van de flexa app geprobeerd, maar dan koop ik een kleurtester en valt het heel anders uit.

Het is een huurwoning, die voor ons niet heel goed onderhouden is. Dus dan vallen alle lelijke stukken in de muur meer op. Dan zou ik alles eerst moeten behangen en dan verven. De lambrisering willen we dus oa verven om de aandacht van de muur te halen.

Ik woon in een woning uit de jaren 60. Er zitten scheuren in de muren, die je niet zomaar even weg werkt. Hoe meer ik over ons huis praat, hoe meer ik me afvraag waarom we hier nog wonen. Het is geen kraakpand of iets hoor. Maar gewoon een slecht onderhouden gebouw.

2 likes

Met acrylkit en plamuur kun je een heleboel wegwerken qua scheuren/deuken/etc, tenzij het echt diepe gaten zijn, dan wordt het wel een grote klus. Heb je een foto van jullie situatie?
Houtwerk met zoveel hoekjes en randjes is niet makkelijk om te schilderen, qua tijdsinvestering is misschien de stukken muur opknappen en schilderen nog wel minder werk dan al dat houtwerk.

1 like

Ik heb geen foto, maar het zijn echt diepe scheuren in de muur. Toen we hier 7 jaar geleden introkken hebben we dat geprobeerd te fixen, dat was binnen een jaar weer terug. Het zijn ook hele grote scheuren, ongeveer de halve wand.

Je kan een foto van je telefoon uploaden in het reactievakje (dat dingetje met het pijltje omhoog), misschien ook makkelijk voor de rest om mee te denken over kleuren etc.

1 like

Mooi! Wat maakte dat je dacht 1x nooit weer?

@Ladybug zouden jullie spiced honey of okergeel aandurven?

8 likes

Dit was onze eerste keer tegelen. We moesten extra veel lijm gebruiken omdat de houten vloer te hoog was, zorgen dat het niet scheef zou lopen (is gebeurd, maar minimaal) en hexagontegels moet je gewoon enorm precies leggen. Dit stukje van 2,5 m2 heeft ons in totaal wel 12 uren werk gekost haha.

3 likes

Heeft iemand tips voor 2 verschillende muren qua kleur? Ik ben echt beetje ten einde raad. We hebben een lange muur en een kleine muur waar de tv tegenaanstaat.

Ik wil Balanced Mist van Flexa op de kleine muur en zoek iets voor op de lange erbij. Maar het mag niet te grijs zijn, en moet donkerder voor de balans. Heb Balanced Breeze gekocht maar dit is ook weer veel te grijs… Iemand tips?

In overleg met vriend gaan we voor spiced honey of een kleur zonder naam die er op lijkt. Thanks voor het meedenken.

2 likes

Dat is wel lastig zo :slight_smile: als je een beetje vertelt wat je mooi vindt of wat de kleuren van je meubels zijn is het makkelijker om mee te denken!

Iemand ervaring met laminaat laten leggen door een bedrijf? We willen heel graag de vloer laten leggen maar hebben helaas niet oneindig veel tijd (en budget hahaha)

Verder vandaag langs de leenbakker en kwantum geweest. Super leuke vaasjes gekocht! Vind echt dat ze op dit moment leuke accessoires hebben.

Mijn stijl is een beetje modern, scandinavisch maar toch ook warm. Iemand tips met leuke woonaccessoires?

Wij laten de vloer leggen door luxury floors. De vloer was al flink goedkoper dan elders en het leggen kost 500 euro voor +/- 80m2. Vond ik een erg schappelijke prijs

Ik heb ongeveer die kleur, maar dan ietsie meer rozig gecombineerd met donkergroen, staat erg mooi

https://www.tricetirisad.me/wp-content/uploads/2018/10/verf-groen-grijs-kleurtrend-vergrijsd-nieuw-huis-in-2018-pinterest.jpg

Onze woonkamer heeft ongeveer bovenstaande kleur (lukt dat zo?), in combinatie met een warme houten (oude) parketvloer en hoge witte plafonds.

De muren van de woonkamer waren al deze kleur toen we ons huis kochten, misschien veranderen we het ooit, maar er is zoveel te doen in huis dat dit nu even geen prioriteit is. Nu ben ik wat verloren wat betreft kleur van de bank, gordijnen en eventueel een tapijt. Wat past hier qua kleur nu mooi bij maar kan eventueel ook nog bij een andere kleur muur mochten we toch ooit schilderen en voor een andere kleur kiezen?

We hebben nu de Karlstad Isunda (lichtgrijs) bank van Ikea en willen nog een tweede bank. Bijna alle andere meubels zijn warm bruin, bijna dezelfde kleur als het parket, heel veel bruin dus, wil graag een tegenhanger hiervoor in het tapijt en de gordijnen. Ik ben altijd geneigd om bijna alles grijs of zwart-wit te nemen omdat dat neutraal is, maar dat wordt wel heel saai.

Woonkamer heeft glazen deuren naar de gang (warm geel) en keuken (terracotta rood) dus te veel kleur wordt ook maar een kakafonie…

Alle hulp welkom! Wil gerust nog wat plaatjes uploaden om het wat duidelijker te maken (als ik snap hoe het werkt), jullie suggesties zijn altijd zo goed! Bedankt alvast!

1 like