Interieurtopic

Tuinvraagje: we laten een overkapping bouwen en ik vind zoiets erg mooi:

Alleen hoeveel onderhoud vergt een houten vloer buiten? Of valt dit wel mee? We zijn erg lui hierin haha.
Twijfelen tussen tegels maar dan hebben we de complete tuin bestraat dus dat wordt wel erg grauw en grijs, ook al wil ik er wat plantjes kwijt, ik weet niet of dat het veel minder kil maakt.

3 likes

Ik heb hier totaal geen verstand van, maar de buren van mijn ouders hebben hun balkon gerenoveerd (noem je dat zo) en dat was eerst aan de buitenkant bekleed met hout. Nu hebben ze dat dus met kunststof, maar het lijkt echt precies hetzelfde als daarvoor! Verder heb ik hier totaal geen verstand van, maar ik denk dat Google je verder kan helpen op dat gebied. En als je wil kan ik altijd vragen of mijn ouders aan hun buren kunnen vragen hoe dat materiaal heet.

edit: op Google vind ik dit https://www.top-vlonderplanken.nl/composiet-vlonderplanken/?gclid=CjwKCAjwtYXmBRAOEiwAYsyl3Apt1Dhd2xZanJrGFpEhalCOugnY9WdJHfWVseF36dcWhXzpI0DtjhoCL2kQAvD_BwE

1 like

Ik heb een houten veranda, met afdak. Vergt volgens mij geen onderhoud hoor. Zat al in de tuin toen ik hier kwam wonen, maar doe er nu niks aan.
Alleen 1x per jaar even het groen weghalen van de planken.

je hout zal vergrijzen over tijd en soms groen uitslaan maar er zijn producten genoeg die dat oplossen, ik zag het laatst Extremis het promoten voor hun meubelen nu alles weer buiten gezet wordt

Wat een te gekke tuin :heart:

Is er hier iemand die een vinyl vloer heeft? Ik ga samenwonen met m’n vriend (yay) in een nieuwbouw huurhuis, waar we denk ik max 3 jaar zullen wonen. We moeten als we weggaan de vloer eruit halen dus ik wil er eigenlijk zo min mogelijk geld en moeite aan kwijt zijn. Nu zie ik bij vinyl al snel een bobbelend badkamerzeil voor me haha, dus ik was benieuwd of iemand hier een (redelijk) mooie vinyl vloer heeft en hoe dat bevalt.

2 likes

Ik heb het gehad en het was echt mooi! Bezoek dacht in eerste instantie altijd dat het laminaat was. Het kwam uit een laminaatwinkel en was wel aardig prijzig volgens mij, dus misschien niet het budget dat jullie ervoor over hebben. Het lag superstrak, nergens bobbels. Je moet wel uitkijken met het verschuiven van meubels, want ik heb daarmee een scheur in het vinyl getrokken.

2 likes

Mijn vorige huurhuis had een vinyl vloer met een laminaatvloer. Zou het zelf niet snel meer nemen, maar voor een tijdelijke oplossing lag het er superstrak en netjes in. Ging ook niet bobbelen of iets

2 likes

Heeft iemand enig idee waar dit vloerkleed vandaan komt?

4 likes

Volgens mij heb ik zoiets bij westwing gezien

1 like

@lovewarrior wij zijn nu ook bezig met een overkapping, gaan volgende week alles bestellen. Wellicht ook een houten vloer, maar dezelfde twijfels. Dus als we nog een goed advies krijgen laat ik het wel weten.
Wij gaan waarschijnlijk voor een dak met semi doorzichtige bedekking, zodat het niet zo donker wordt. Bij ons grenst ie deels aan het huis.

Ik heb de stoelen inmiddels binnen (althans, 4 van de 6) en ben best wel tevreden! Ze zitten goed stevig en ik vind de stof heel mooi. Je moet wel even goed opletten met in elkaar zetten, want het gaat snel een beetje scheef, maar dat is ook makkelijk te herstellen. Prijs/kwaliteit verhouding is wat je ervan mag verwachten, vond alleen de schroefjes wat goedkoop ogen, maar ze zitten er prima in dus is overkomelijk.

32 likes

Wauw heel mooi! Waar heb je ze uiteindelijk besteld?

1 like

OHeel mooi. Ook een mooie tafel! Waar is die van?

1 like

Via Kick Collections bij bol.com, maar ze versturen het zelf, dus als je het gewoon bij hun zelf bestelt, is dat hetzelfde volgens mij

1 like

Ikea!

2 likes

Ze staan megaleuk! & Thanks voor de review. Ik ga ze denk ik ook bestellen binnenkort

1 like

Ik ben op zoek naar winkels / webshops / inspiratie voor wanddecoratie. We wonen nu een halfjaar in ons nieuwe huisje maar er hangt nog niks aan de muren. We kijken op dit moment naar ixxi’s en we hebben al de nodige postersites doorgespit maar ik ben nog op zoek naar andere tips, suggesties of leuke adresjes die we kunnen bekijken :slight_smile:

Leuke stoelen hè! Ik heb ze in het zwart, gewoon leder, niet van fluweel. Maar deze zijn ook echt tof!

Ik heb quiet clearing van Histor in muurverf en lak op de deur/kozijn/verwarming in mijn hal, ik vind het echt een hele mooie kleur!

78 likes