Interieurtopic

De lange rechterwand in mijn slaapkamer ga ik verven in de kleur donkerblauw.
20190328_185023
De rest andere wanden zijn wit en het kleurenpalet wat ik ga gebruiken voor aankleding is goud, veel groen (planten) en hout/riet/bamboe. Hier zie je de vloer:
20190328_185040

Nou zit ik echt in n dubio over welke kleur gordijnen. Ga ik juist voor een lichte of voor een donkere kleur? Donker vind ik knusser ogen dus neig ik daarnaar (cognac kleur?) maar omdat het raam tegen de donkere muur en een witte muur aanzit weet ik niet zo goed of dit mooi oogt. Hebben jullie een idee qua kleur?

Oja, mijn bed komt tegen de donkere muur aan te staan in t midden.

Ik denk dat als je een donkere of cognac kleur doet, je een mooie overgang hebt van de donkere naar de lichte muren.

Heel mooi! Waar heb je hem gekocht?

Bij Van Dijk en Ko in Amsterdam Noord. Daar kan je de tafel op maat laten maken.

Ik heb gezocht op gordijnen met cognac kleur die verduisterend zijn maar die kan ik dus nergens vinden haha. Welke donkere kleur denk je dat ook mooi is? Ik vind dat heel lastig :sweat_smile:

Edit: ze zijn wel te koop via webshops maar ik wil naar een fysieke winkel kunnen, vind ik persoonlijk prettiger.

De stoel is weg :dancer:t2::dancer:t2::dancer:t2::muscle:t2:

Ik heb een hele donkerblauwe muur in mijn slaapkamer en heb ook donkerblauwe (verduisterende) gordijnen, ik vind het mooi staan! Gordijnen zijn van de Hema en de kleur is nagenoeg hetzelfde als de kleur op de muur (https://www.hema.nl/wonen-slapen/gordijnen/gordijnen-op-maat/gordijnen/verduisterend/gordijnstof-andria-7250040.html)

Oh dat is denk ik echt een mooie kleur inderdaad! Weet je toevallig ook nog welke verf je hebt gebruikt?

Bij de Ikea! Ik heb daar verduisterende gordijnen in cognac kleur gekocht. Van die standaard kant en klare. 40 euro voor twee stuks geloof ik. Ik heb ze toen bij een kledingmaker op maat laten maken.

Thanks! Zet ik op mn lijstje haha

Geen idee hoe hij heet, volgens mij is het RAL 5011 of 5003

Foto

Oké, nu zou ik graag jullie advies willen :smiley: onze nieuwe kinderkamer wordt één muur van onze slaapkamer. Daar gaan dus het bedje en de commode tegenaan staan.

De muur achter ons bed is deze kleur:

Nu ga ik ook de lange muur waar de commode en het bedje tegenaan komen in dezelfde kleur schilderen. De commode is donkergroen gelakt :slight_smile: Nu ben ik nog op zoek naar gordijnen en een kleed. Ook zou ik graag 1 lange plank over de hele breedte willen. Zouden jullie die in dezelfde kleur groen verven als de muur of juist van hout laten?

De kleurpaletten die ik heel mooi vind zijn:

Vooral lichtroze zou ik er nog graag in willen, alleen ik vind roze gordijnen zo spannend!
Ben benieuwd wat jullie zeggen :slight_smile:

Update: ik heb even een kleine lay-out gemaakt in keynote haha, had ik ff zin in! Er komen ook nog een paar grote planten bij en ik heb een mooi wandkleed voor tegen de groene muur.

Heel mooi vind ik dit ook! Ik heb toevallig een oudroze muur en juist donkergroene gordijnen, dus ben ook fan van die combi :grin:

Mag ik vragen waarom je roze gordijnen een beetje spannend vind? Mooi juist toch! Ik zag bij ikea laatst van die roze velvet en vond het prachtig :heart_eyes:

Ik vind zelf een houten plank op zo’n donkere muur heel mooi en het breekt misschien een beetje (op een positieve manier), maar kan denk ik allebei.

Heeft iemand een suggestie voor verduisterende gordijnen (zonder te boren)? En eventueel dan ook voor een raam met ruit? (Dus kan dan niet in het kozijn zelf geplaatst worden, gezien er 4 ruitjes in zitten). Lekker duidelijk zo :sweat_smile:

Oh leuk dat jij die combinatie ook hebt! Ik weet niet hoe mooi ik roze zelf vind, dus dat vind ik spannend :smiley: maar ik ga denk ik eerst de muur verven en dan kijken hoe het voelt. Op dit moment heb ik helemaal geen verduisterende gordijnen, dus ik ga dit weekend de donkerblauwe gordijnen uit de woonkamer even proefhangen. Dan kan ik ook even kijken of heel donker misschien ook mooi zou zijn.

Ben het wel eens met @rodepaprika dat hout het inderdaad een beetje breekt… denk dat ik dat ga doen!

Ik denk ook dat roze gordijnen er heel mooi bij staan. En de plank dan hout laten zoals hierboven ook gezegd wordt.

Voor een kantoortje die ik met spoed moet inrichten ben ik op zoek naar de volgende dingen:

• Vintage/ perzisch kleed/tapijt of andere oplossing om de saaie (bordeaux/bruin) kleurige vloerbedekking wat op te leuken. (het liefst een grote van minimaal 2 tot 5 meter bij … ? (kon me herinneren dat ze deze bij de action ooit hadden maar helaas niet meer in assortiment) ± 50 euro budget

• Inpaktafel voor pakketjes, maar dan budget en wat meer fancy. Dus misschien een oud dressoir of tafel / kastje. (krijg het bij de kringloop en via marktplaats niet echt gevonden) Misschien heeft iemand een leuke ikea hack ofzo? ± 150 euro budget.

• Andere tips zijn ook welkom! Wie weet vind iemand het leuk om online mee te zoeken, want voor mijn zijn het naast bovenstaande al zoveel keuzes dat het ff op me af komt :sweat_smile:

Okee, het is een hele lelijke foto, maar bedoel je zoiets?

en

Ik vind het leuk om mee te zoeken! Maar wat houdt een inpaktafel precies in? Wil je er omheen kunnen lopen? Wil je kastjes/laden onder de tafel? Etc.

Als je zoekt op ‘craft table’ op Pinterest zie je best veel opties. Maar dat had je vast al gezien.

thanks! Leuk :smiley:
Ik zoek indd een soort tafel/ bureau op werkhoogte (ongeveer 90 /100 cm) waar je aan kan staan om pakketjes in te pakken. onder de werktafel moet opbergruimte komen voor het inpakmateriaal, schaar, plakband etc zodat je deze snel kunt pakken/opbergen.
Had ook deze gezien van de ikea, die vond ik erg mooi, maar vind het helaas te duur.

Thanks trouwens voor de zoekterm, op packing table kwamen geen leuke resultaten :wink:
De 3x3 kallax kan ik helaas niet vinden bij Ikea, misschien uit het assortiment… :frowning:

Nog even een update over de groene-muren-roze-gordijnen situatie: mijn vriend heeft dus ineens een mening… Hij vindt altijd alles prima, maar roze gordijnen bij groen vond hij ineens “zó 2015” :roll_eyes: maar goed, nu hebben we de donkerblauwe gordijnen uit de woonkamer opgehangen om te testen en dat is ook super mooi! Dus denk dat we die gewoon laten hangen en dan nieuwe blauwe voor in de woonkamer kopen haha.