Interieurtopic

Kruiden plankjes?

2 likes

Hier hebben we een grote bank (vintage) en die gaat nooit weg. Het probleem alleen is dat onze opstelling zo is dat je nooit met zn 2en op de bank kunt chillen en serietje kijken want dan is er een iemand die constant gedraaid moet zitten.

Eerst hadden we een hoekbank en dat was zo gezellig samen maar deze bank gaat niet weg. Dus nu zitten we er aan te denken om er een twee of driezits tegenover te zetten. Maar ik wil niet nog meer leer in huis dus dan wordt t een hele andere bank.

Zou dat kunnen? Of zou dat heel lelijk worden? Ik zat eraan te denken om qua stijl hetzelfde te doen (ranke pootjes, strak model) maar dan wel van stof. Of een chaise longue? Zo lastig om daar een voorstelling van te maken en geen miskoop te doen van honderden euro’s!!

Lastig. Heb je een foto van de bank die er al staat?

Kruidenplantjes inderdaad of leuke rekjes met kruidenpotjes? Ik dacht eigenlijk meteen aan een mooie (grote) klok op het witte vlak.

1 like

Hang een tv op :sunglasses:

1 like

Ik vind het combineren van verschillende materialen vaak juist mooi maar je moet er wel van houden. Heb 2 plaatjes gevonden maar denk dat je dit misschien niet strak genoeg vindt?


Even voor het idee combi leer/stof. Ik snap wel dat je in een stoel ook niet chill kunt hangen om serie te kijken :stuck_out_tongue:

3 likes

Ja aan zo’n kleurencombi zat ik al te denken. Toevallig is onze bank precies zo’n cognac kleur. Met een stoel zou k wel aandurven maar een tweede bank is toch moeilijker inschatten

Ja is t ook! Kan alleen geen plaatje vinden van leren bank en stoffen bank. Heb je misschien een plaid in ongeveer de kleur bank die je zou willen? Dan kun je bijv twee eetkamerstoelen tegenover elkaar zetten met wat ruimte ertussen en de plaid eroverheen (zoals je vroeger een tent maakte zeg maar). Dan kun je even kijken hoe zo’n groot stoffen oppervlak staat bij de rest van je meubels.

Help. Wat voor decoratie kan ik hierop doen ?? Muur van 3 meter breed ofzo

Ehm we hebben steigerhouten eettafel met grote stalen poten, eames zwarte eettafelstoelen. Verder hebben we veel planten en redelijk strakke witte keuken en wit zwevend tv meubel.

1 like

Ik heb een steigerhouten plank boven mn bank in de breedte van mn vorige bank, dus nu een stuk smaller dan mn huidige bank. Breedte van de bank zelf vond ik het mooist.

2 likes

Ja maar waar op die muur plak ik dat? Midden? Links? I dont know haha

Ik vind een mooie panorama foto altijd heel tof staan op zo’n plek!

Of je plaatst er een mooie grove houten plank met plantjes, lijstjes, boeken en lampjes erop of zo. Dat is ook gaaf. Edit, wat Degas heeft dus!

1 like

Je interieur lijkt best wel strak. Wat mooi zou kunnen zijn is 3 middengrote dunne zwarte lijsten met indrukwekkende zwart-wit foto’s/prints erin, dat is wat ik voor me zag.

2 likes

Ja het is ook redelijk strak. Missen echt nog wat aankleding en sfeer. Ik wilde misschien zo’n heel brede collage van onze eigen foto’s in zwart wit doen. Maar dan komen er misschien weer te veel baby foto’s in en dat hoeft dan ook weer niet. Een paar toffe prints in zwart wit is ook tof! Ik ga ff op zoek

Thanks voor alle ideeen! Zal t resultaat showen als er eindelijk iets hangt!

Je kunt evt ook een paneel of meerdere behangen of volplakken met prenten/posters en dat achter je bank zetten of hangen. Zit je ook niet direct met 1000 schroeven in je muur.

6 likes

Oh dat is ook cool!!

2 likes

Hoi! aamgezien wij geen tonnen op de bank hebben staan zit verhuizen er voor ons als starters er voorlopig nog niet in, en hebben we besloten nog 1 a 2 jaar te blijven wonen in ons mini appartementje van 40m².
Nu wil ik graag onze studenteninrichting omwisselen voor iets leukers, maar ook weer niet voor te veel geld want stel het past niet in een volgend huis moet het geen ramp zijn.
ik ben dus op zoek naar o.a.

  • een goedkope hoekbank
  • een dressoir/kast waar veel in past maar niet te groot is (we hebben nu een expedit en die ben ik echt helemaal zat) of andere oplossingen die er mooi uitzien maar waar je spullen goed in kan opbergen (iets makkelijks klussen moet ook nog wel lukken

Zie al veel leuks in dit topic, dus wellicht kunnen jullie mij helpen :slight_smile:

Hangt een beetje van je budget en stijl af denk ik? Wat is voor jou de max. voor een hoekbank? En wat vind je mooi?

Ik heb dan voor nu niet echt een concrete tip zo, maar je kan misschien ook een mooie hocker/poef kopen bij de bank. Is net even wat minder ‘bulky’ en vooral flexibeler dan een hoekbank. Je kan hem dan ook los neerzetten voor bezoek of iets erop als je hem niet gebruikt. Is voor mij wel een uitkomst (mijn appartement is even groot). Made.com heeft hele mooie (vind ik).

Qua dressoirs zou ik in de eerste instantie voor iets gaan wat je praktisch vindt. Met andere handgreepjes of een verfbeurt kan je het dan heel simpel naar je eigen smaak maken.

1 like

Oh wow wat raar, ik heb nooit een melding gehad van je bericht! Ben niet zo aso om niet op je bericht te reageren haha. Maar heb de bank inmiddels al gekocht dus foto heeft niet zoveel zin meer :sweat_smile: