Interieurtopic

Heb op m’n kamer een beetje gebrek aan ruimte voor (studie)boeken maar vind het wel leuk om ze te hebben staan hier ipv in dozen te stoppen. Wil het alleen ook niet te druk maken. Iemand een idee wat ik bijvoorbeeld hiertussen zou kunnen plaatsen?

Bureau kan evt. wat opzij.

3 likes

Plant?

3 likes

Oh wacht, voor je studieboeken :rofl:

Ik houd zelf niet zo van het muurklevende en volbouwende. Denk dat het snel propperig wordt om daar nog een kastje oid tussen te plaatsen.

1 like

Hmja dat denk ik dus precies ook haha. Maar een plant haalt me altijd over! Denk dat een andere plek inderdaad beter is.

Wij zijn afgelopen weekend voor een vinyl vloer gaan kijken voor de zolder van onze nieuwbouw woning. We willen er op den duur nog een muur in zetten om er 2 kamers van te maken, en daarom even een goedkope vloer in te leggen ipv de PVC vloer die in de rest van het huis zal worden gelegd.
Bleek duurder te zijn dan gewoon zelf een goedkoop laminaat er in te leggen. Bij ons lag het aan de afmetingen van de kamer, we hadden 3 stukken nodig of zo iets. En dan hadden we de goedkoopste vinyl van 9 euro p/m2. Had ik totaal niet verwacht!

Wow, toevallig hadden wij precies hetzelfde probleem! Bij ons kwam vinyl dus ook veel duurder uit dan pvc of laminaat. Had te maken met de tegengestelde ligrichtingen van ons appartement + het feit dat we heel veel af zouden moeten snijden + dat de 'hout’print anders gedrukt moest worden. Heel gedoe maar we kwamen op bijna 1300 euro uit met een van de goedkoopste vinyl waardoor we nu (ivm vloerverwarming is laminaat geen handige optie) voor pvc hebben gekozen. Had het ook echt niet verwacht haha, ik dacht ‘joe ga even snel een goedkope vinylvloer kopen’. Gaan jullie er nu laminaat in leggen of kies je voor hetzelfde pvc als de rest van het huis?

@SpeedOfSound nu ik jouw vinylvloer zie denk ik jeeeetje waarom ga ik altijd standaard uit van een 'hout’vloer, dit is ook super mooi!

1 like

Ja, verbaaste me echt!
We gaan zelf laminaat leggen, gewoon een goedkope, niet al te lelijke. Die trekken we er dan uit als dat nodig is. De PVC vloer laten we leggen en lijmen enzo, die is een stukje duurder…

1 like

Mijn vriend en ik willen nieuwe sierkussens in de bank, maar vinden het best lastig om kleuren te vinden die bij onze muur passen. We hebben - hou je vast - early dew op de muur achter onze grijze hoekbank. We willen graag een accentkleur in de woonkamer die wat afsteekt, maar ook mooi bij het geheel past. Heeft iemand tips voor mooie kleurcombinaties?

Wat vinden jullie van okergeel? Of staat je vriend open voor roze?

Bedankt! Roze hebben we geprobeerd, maar vonden we iets te ‘flauw’. Okergeel is een goeie!

Wat een gave kleur! Mag ik vragen waar je de verf gekocht hebt?

Gewoon bij de gamma toen de histor in de aanbieding was, quiet clearing is hun kleur van het jaar, als je die noemt kunnen ze hem zo mengen voor je!

1 like

Ik wil al m’n muren laten verven in m’n huis. Nu gaf de schilder aan da donkerblauw wel lastig is qua egale dekking. Wat is hier jullie ervaring mee?

Niet mee eens :slight_smile: heb mijn muur zelf donkerblauw geverfd en dat dekt super mooi!

1 like

Niet mee eens, wij hebben ook ons hele huis laten schilderen waarbij 1 lange muur donkergroen en 1 lange muur donkerblauw, en dat is prachtig geworden! Schilders gebruiken normaal toch ook professionele merken voor nog beter resultaat?

1 like

Ik heb de donkerblauwe muur hier in huis 3x moeten verven voordat het mooi dekte, maar geen problemen gehad dat het niet egaal dekt. Niet mee eens dus!

2 likes

Mijn donkergroen zat er na 1x (over wit) eigenlijk al best heel acceptabel op, ik denk als je wat betere roltechniek hebt dan ik dat het niet eens 2x had gehoeven.
Ligt overigens wel aan de ondergrond, is het een nieuw huis (nieuw stucwerk)? Dat zuigt veel meer en vaak veel ongelijker, dus dan wordt het sneller oneffen, maar ik heb gehoord dat je dat kan ondervangen met voorstrijk in de tint waarin je wil gaan verven.

1 like

Ik ben zo blij, gisteren 2 van deze stoeltjes voor op het balkon voor in totaal 20 euro gekocht

En net bij de kringloop deze twee voor 22.50 mee kunnen nemen!

45 likes

jeetje wat leuk allebei!

1 like

Ik heb mijn wc vier keer gedaan voor hij overal dekte. Dat was een mengkleur van Sikkens.

1 like