weet iemand waar je gedroogde pampas gras/riet kan halen? je ziet t veel in woonwinkels en pinterest, maar waar je het koopt
Ik pluk dat altijd gewoon bij een meertje haha! Zo mooi in een vaas en je hoeft nooit te denken aan water geven!
Weet je rond welke tijd je dit kan plukken? Zie het echt nergens
Op Etsy wordt het ook verkocht!
Ik zie ‘t hier eigenlijk het hele jaar door groeien langs slootjes!
Wat een mooie vloer!!
Haha super grappig, dit is mijn foto. Leuk dat je 'm als inspiratie gebruikt!
Ik heb dus gister de slaapkamermuur behangen en we willen de muur ertegenover gaan gebruiken om met een minibeamer films op te projecteren. Nu moet die beamer ergens op staan, maar wil ik geen grote wandplanken of iets omdat het behang juist zo mooi gelukt is. Iemand een idee voor een smal/subtiel wandplankje?
Kan je hem niet aan het plafond hangen? In zo’n speciaal beamerrekje
Goeie! Had ik nog niet bij nagedacht, ga ik even naar kijken!
Bij de kringloop! Daar heb ik al vier toffe schilderijen vandaan gehaald! Mét lijst
Nee het moet echt aan de wand/plafond. Ons bed is 200x210 (overdreven aankoop van vriend) dus naast nachtkastjes past in deze kamer niets op de grond
haha het wordt of een heel projectje (denk fietstocht, goede schaar mee) of even op Etsy neuzen dan. Maar is het gewoon riet wat je dan plukt hier in Nederland in t wild? valt dat niet snel uit elkaar?
Ja echt extreem, vraag me niet waarom hij het ooit gekocht heeft. De eerste keer dat ik bij hem sliep dacht ik ook: waar slaat dit op? Maar moet zeggen: het slaapt heerlijk.
Sinds deze post van Yara ben ik helemaal obsessed met die streperige/vlekkerige muurverf
Ze noemen het “betonlook”
En ik denk dat ik binnenkort een potje ergens ga halen om de langste muur in mijn woonkamer mee te verven!
Deze: https://www.karwei.nl/assortiment/l/verf/kleurconcepten/le-noir-blanc De ‘nuance’ lijn! Alleen nog de kleur uitkiezen. Grappig is dat heel veel van die recensies met 1 ster allemaal zeggen dat het streperig is. Joh! Dat hoort!
Heeft hier iemand ook muren met dit soort verf geschilderd?
Ik wil denk ik gaan voor een lichtgrijze kleur. Donker vind ik wel heel gaaf maar ik denk dat mijn woning dan zo’n donker hol wordt en ik vind het toch wel prettig om naar een lichte kleur te kijken zodat je bijv. sneller ziet als er een spin zit
Ja gewoon “wild” riet haha! Blijft heel lang mooi en is niet zo kwetsbaar. Kan me nog herinneren dat mijn oma vroeger altijd grote pluimen in een grote vaas op de gang had (geplukt op de uiterwaarden) en dat heeft ook onze hele kindertijd overleefd haha!
Mijn vriend en ik willen graag een muur in onze woonkamer een kleurtje geven, maar we weten niet zo goed hoe. De muur is namelijk 12 meter lang en loopt helemaal door naar de keuken. We willen in de keuken gekleurde tegeltjes boven het aanrecht, dus als we dan de muur ook nog een kleurtje geven wordt het misschien wel een beetje kermis. Heeft iemand een idee? Iets van een vlak of zo? Of moeten we gewoon de hele muur doen? De kleur wordt waarschijnlijk inflatable blue of denim drift.
Het gaat om de muur aan de rechterkant, die loopt dus helemaal door.
Flexa stylish pink of een vergelijkbare zachte kleur
Vrienden van mij hadden ook zo’n lange muur in 3 tinten van dezelfde kleur geschilderd, als je dan de lichte tint bij de keuken doet wordt het daar minder heftig?
Je kan ook een deel van de muur doen, eventueel met een wat interessantere overgang dan een rechte streep?

Oh dat is ook een leuk idee! Even bedenken hoe ik dan ga voorkomen dat ik van die harde lijnen krijg. Anders doe ik gewoon de hele muur, maar dan in een lichtere tint.