Deze is ook erg mooi in het echt, en mooi stevig @tuula
met zes aan een tafel van 130 wordt toch ook krap
Heeft iemand nog een tip waar je kleine (twee personen) bankjes voor aan de eettafel kan vinden?
Zoiets (andere kleuren mogen ook, ik sta eigenlijk open voor alle suggesties), maar dan niet 350 euro:
Ik heb eentje van ikea aan mijn eettafel staan: https://m2.ikea.com/nl/nl/p/skogsta-bank-acacia-30297957/ Met twee personen gaat het makkelijk, drie kan ook maar dan zit je wel heel dicht op elkaar.
Wij hebben ook best lang gezocht naar een ronde eettafel. We kwamen steeds bij de rhonda van woood (129 cm) uit dus die hebben we een tijdje terug gekocht. Is onbehandeld eikenhout dus kun je zelf behandelen/lakken hoe jij wil. Wij hebben er 4 stoeltjes en de kinderstoel aan en dan heb je echt genoeg plek. Met 6 volwassen is denk ik te krap om echt lekker te zitten.
Ik heb een ‘bierbankje’ gekocht voor een paar tientjes en die zwart gespoten. Heel blij mee. Stevig en zit prima 
Edit: die van mij is 160, maar ze zijn er in allerlei lengtes.
Wauw, ziet er al heel mooi uit!
Volgens mij komt ie hier vandaan, maar je hebt ze overal hoor. Had gekeken waar die op dat moment het goedkoopst (+verzenden) was.
Haha, wat grappig. Wij hadden deze stoelen vroeger in de jaren 80/ begin 90 met idd een ronde eettafel en ik vond ze zooo stom toen. Mn benen zaten altijd vol met die patroontjes als ik erop zat.
Het zijn stoelen van rotan dus daar kan je op zoeken.
Ik weet niet precies hoe ze heten, maar toevallig zag ik net dat ze worden verkocht op westwing. Tip…
En vast goedkoper dan thonet stoel van marcel breuer
Volgens mij is het de Thonet Cesca stoel.
Onder ‘op tijdreis in eigen casa’!
Wij hebben een donkergroene muur (de bekende Oldtimer Rally) in onze woonkamer die we graag willen verven, in zo’n warme, roest oranje achtige kleur. Zouden we ‘m dan eerst wit moeten verven en daarna de roestkleur? Of zou de roestkleur gelijk al kunnen?
Ik ben hier ook al een tijdje naar op zoek, uiteindelijk gevonden op cesca chairs. Ik gebruik zoektermen als webbing, thonet en wicker op marktplaats. Liever koop ik het tweedehands omdat ik ze nieuw te duur vind… Maar mijn zoektocht op MP is nog zonder succes: vaak heul snel weg of stoelen waarbij de zittingen kapot zijn. Nieuw zijn dit de goedkoopste die ik heb kunnen vinden:
Klopt! Ik vind ze erg lekker zitten, vind de rugleuning een fijne hoogte ook. Ik merk alleen dat ik eens in de zoveel tijd het onderstel even moet aandraaien, omdat de schroefjes dan losser gaan zitten. Verder erg fijne stoelen.
Ha! Ik zoek precies dezelfde stoelen.
Dus ik lees mee.
Bij het kopen van de stoelen zou ik goed opletten of het niet erg ruw is. Ik heb een vriendin die zulke stoelen heeft en er zijn al een aantal pantys gesneuveld. Dat stukje waar je op zit is soms niet glad en maakt echt ladders in de panty’s en een aantal van mijn jurken zijn niet meer zo mooi.
Ik weet dat de meeste stoelen glad zijn, maar niet alle. Houd er rekening mee
de originele zijn stoelen van breuer, vandaga in productie bij thonet
als je de echte koopt blijft je waarde trouwens evenredig na verloop van tijd in geval, als je naar specialere stukken gaat stijgt die alleen (stukken van mangiarotti voor agape casa bijvoorbeeld)