Interieurtopic

ik zou er 1-2K voor reserveren als je iets groots wilt en toch nog van kwaliteit

1 like

€1500 voor grote hoekbank!

1 like

€2500 voor een grote hoekbank 9 jaar geleden. Vond het toen ontiegelijk veel geld, maar was de enige die we beiden echt leuk vonden. Nog steeds erg blij mee.

2 likes

Ik heb een goedkope gekocht van de Leen Bakker in de aanbieding van 990 voor 500 euro. Nu 2,5 jaar verder is ie eigenlijk al wel aan vervanging toe vind ik.

1 like

Happy met de muur, kleur retro vibes van Flexa! Don’t mind het scheve schilderij :joy:

80 likes

Dit komt echt als geroepen, want ik wil vandaag ook zo’n kleur kopen! Ben altijd bang dat ie te fel wordt op m’n muur, maar dit oogt heel rustig. Hadden ze deze ook in een kleine pot? Ik wil alleen een strook verven en niet een hele muur.

Je plantje rechts deed me even schrikken, omdat het leek op een spinnetje op m’n scherm😅

2 likes

Waar zijn jouw stoelen van? Ik vind ze echt heel mooi strak!

Ik heb een hele smalle lange hal. Op de muur zit lambrisering met hout. Dus niet erop geverfd. Die lambrisering steekt uit.

http://www.joostdevree.nl/bouwkunde2/jpgl/lambrisering_7_www_baukesmit_nl.jpg

Zoals dit plaatje ongeveer. De bovenkant van de muur zonder lambrisering is wit. Nu wil ik de onderkant verven. We zijn hier al tijdje mee bezig en hebben ongeveer alle kleurtesters gekocht. Geen succes.

Nu heb ik bedacht dat het leuk is om de hele lambrisering wat licht te verven, maar kleur weet ik niet. En dan de uitstekende vlakken een andere kleur. Maar ben ook weer bang dat de hal dan druk wordt of kleiner lijkt.

Heeft iemand goede tips?

Zwart of een beton/roest look misschien iets?
Ik zie dat op pinterest best wat leuke voorbeelden staat, al gekeken?

Ja, zeker weten. Maar onze vloer is warm en dan is dat niet mooi samen vind ik. Het is ook vervelend, want op internet lijkt het zo leuk en dan koop ik weer een kleur. Vinden vriend en ik het beide lelijk.

Ik dacht ook meteen aan een donkere tint!

1 like

De hal en trapkast zijn eindelijk helemaal betegeld en gevoegd. En we kunnen weer opnieuw de muren witten met dank aan mijn vriend haha.

We zijn aardig tevreden, maar dit is een één keer en noooooooit weer klusje geweest haha.

34 likes

ik vind lambrisering heel mooi en ik snap dat je denkt verschillende kleuren, maar ik ben bang dat dat nooit mooi wordt. Mijn ouders hebben witte lambrisering bij een witte muur. Een beetje saai, maar een tint lambrisering en muur vind ik wel sjiek staan. Ik weet niet wat voor vloer jullie hebben maar een beetje zachtroze peachy tint lijkt mij mooi.

@C3PO, overwogen maar vriend niet overtuigd. Punt is ook dat bij ons de lambrisering soort van overgaat in de deurposten. Die zou ik dan, voor mijn gevoel, ook zo moeten doen anders steekt het duidelijk af. Om de kozijnen nou allemaal die kleur te doen, ben ik bang dat de ruimte kleiner lijkt.

@Pierlala, ook overwogen. Te roze vind vriend niet mooi. Te licht is niet mooi bij de vloer.

Heb ook al alle kleuren van de flexa app geprobeerd, maar dan koop ik een kleurtester en valt het heel anders uit.

Het is een huurwoning, die voor ons niet heel goed onderhouden is. Dus dan vallen alle lelijke stukken in de muur meer op. Dan zou ik alles eerst moeten behangen en dan verven. De lambrisering willen we dus oa verven om de aandacht van de muur te halen.

Ik woon in een woning uit de jaren 60. Er zitten scheuren in de muren, die je niet zomaar even weg werkt. Hoe meer ik over ons huis praat, hoe meer ik me afvraag waarom we hier nog wonen. Het is geen kraakpand of iets hoor. Maar gewoon een slecht onderhouden gebouw.

2 likes

Met acrylkit en plamuur kun je een heleboel wegwerken qua scheuren/deuken/etc, tenzij het echt diepe gaten zijn, dan wordt het wel een grote klus. Heb je een foto van jullie situatie?
Houtwerk met zoveel hoekjes en randjes is niet makkelijk om te schilderen, qua tijdsinvestering is misschien de stukken muur opknappen en schilderen nog wel minder werk dan al dat houtwerk.

1 like

Ik heb geen foto, maar het zijn echt diepe scheuren in de muur. Toen we hier 7 jaar geleden introkken hebben we dat geprobeerd te fixen, dat was binnen een jaar weer terug. Het zijn ook hele grote scheuren, ongeveer de halve wand.

Je kan een foto van je telefoon uploaden in het reactievakje (dat dingetje met het pijltje omhoog), misschien ook makkelijk voor de rest om mee te denken over kleuren etc.

1 like

Mooi! Wat maakte dat je dacht 1x nooit weer?

@Ladybug zouden jullie spiced honey of okergeel aandurven?

8 likes