Interieurtopic

Dit was onze eerste keer tegelen. We moesten extra veel lijm gebruiken omdat de houten vloer te hoog was, zorgen dat het niet scheef zou lopen (is gebeurd, maar minimaal) en hexagontegels moet je gewoon enorm precies leggen. Dit stukje van 2,5 m2 heeft ons in totaal wel 12 uren werk gekost haha.

3 likes

Heeft iemand tips voor 2 verschillende muren qua kleur? Ik ben echt beetje ten einde raad. We hebben een lange muur en een kleine muur waar de tv tegenaanstaat.

Ik wil Balanced Mist van Flexa op de kleine muur en zoek iets voor op de lange erbij. Maar het mag niet te grijs zijn, en moet donkerder voor de balans. Heb Balanced Breeze gekocht maar dit is ook weer veel te grijs… Iemand tips?

In overleg met vriend gaan we voor spiced honey of een kleur zonder naam die er op lijkt. Thanks voor het meedenken.

2 likes

Dat is wel lastig zo :slight_smile: als je een beetje vertelt wat je mooi vindt of wat de kleuren van je meubels zijn is het makkelijker om mee te denken!

Iemand ervaring met laminaat laten leggen door een bedrijf? We willen heel graag de vloer laten leggen maar hebben helaas niet oneindig veel tijd (en budget hahaha)

Verder vandaag langs de leenbakker en kwantum geweest. Super leuke vaasjes gekocht! Vind echt dat ze op dit moment leuke accessoires hebben.

Mijn stijl is een beetje modern, scandinavisch maar toch ook warm. Iemand tips met leuke woonaccessoires?

Wij laten de vloer leggen door luxury floors. De vloer was al flink goedkoper dan elders en het leggen kost 500 euro voor +/- 80m2. Vond ik een erg schappelijke prijs

Ik heb ongeveer die kleur, maar dan ietsie meer rozig gecombineerd met donkergroen, staat erg mooi

https://www.tricetirisad.me/wp-content/uploads/2018/10/verf-groen-grijs-kleurtrend-vergrijsd-nieuw-huis-in-2018-pinterest.jpg

Onze woonkamer heeft ongeveer bovenstaande kleur (lukt dat zo?), in combinatie met een warme houten (oude) parketvloer en hoge witte plafonds.

De muren van de woonkamer waren al deze kleur toen we ons huis kochten, misschien veranderen we het ooit, maar er is zoveel te doen in huis dat dit nu even geen prioriteit is. Nu ben ik wat verloren wat betreft kleur van de bank, gordijnen en eventueel een tapijt. Wat past hier qua kleur nu mooi bij maar kan eventueel ook nog bij een andere kleur muur mochten we toch ooit schilderen en voor een andere kleur kiezen?

We hebben nu de Karlstad Isunda (lichtgrijs) bank van Ikea en willen nog een tweede bank. Bijna alle andere meubels zijn warm bruin, bijna dezelfde kleur als het parket, heel veel bruin dus, wil graag een tegenhanger hiervoor in het tapijt en de gordijnen. Ik ben altijd geneigd om bijna alles grijs of zwart-wit te nemen omdat dat neutraal is, maar dat wordt wel heel saai.

Woonkamer heeft glazen deuren naar de gang (warm geel) en keuken (terracotta rood) dus te veel kleur wordt ook maar een kakafonie…

Alle hulp welkom! Wil gerust nog wat plaatjes uploaden om het wat duidelijker te maken (als ik snap hoe het werkt), jullie suggesties zijn altijd zo goed! Bedankt alvast!

1 like

Mogen hier ook klustips gevraagd worden? Wij hebben nu een huis gekocht waar veel aan geklust moet worden wat we heel leuk vinden want nu kunnen we er echt eens van maken wat we zelf mooi vinden.

De badkamer willen we renoveren. Dus alles blijft op zn plaats, het bad blijft en de douchecabine in eerste instantie ook. Wastafelmeubel gaat eruit maar blijft op dezelfde plek. Er komt een andere vloer en het liefst wil ik de helft van de wandtegels slopen zodat de bovenste helft gestuct en geverfd kan worden. Dat kan zeker niet? Ik wil een retro sfeertje dus de tegels die er nu in zitten zijn ok (wit met zwarte voeg) maar voor de hele ruimte wat veel. Dit sfeertje (maar dan dus die wandtegels vierkant wit met zwarte voeg):

4 likes

Als je de vloer eruit haalt is het bijna onvermijdelijk dat je na egaliseren en met nieuwe tegels niet meer precies op hetzelfde niveau uitkomt, dus dan begint je muurtegel te hoog of te laag. Ik denk ook dat het heel lastig is om muurtegels eraf te slopen zonder de onderste tegels te beschadigen, idem voor stuccen, dat zijn geen voorzichtige/nette/schone klussen.
Maar als je een aannemer gaat vragen om een offerte (of wilden jullie dat tegelen/stuccen etc zelf doen?) kun je ook zijn mening vragen.

3 likes

Ik ben echt een noobie haha maar dat klinkt logisch. We hebben natuurlijk een budget en ik wil zo min mogelijk besteden aan de badkamer aangezien ie wel ok is nu. Een vloer kan je niet over een vloer heenleggen zeker?

Wat is leuk om aan deze muur te hangen? Het kan niet te hoog hangen, want ben een pietlut en vind dat het niet hoger dan de ramen kan, haha. Maar ik hou wel van wat kleur en zat naar een ixxi te kijken alleen ben ik bang dat het te massief wordt.

1 like

Dat kan wel, maar dan moet je kijken hoe je bij de drempel en de afvoeren en dergelijke uitkomt, want dan komt alles (afhankelijk van de dikte van de tegel die je kiest en hoe egaal je vloer nu is) 2-3cm omhoog.
Is het nog een optie om nu alleen bijv. een ander meubel te nemen voor het oog en dan later bij betere financiële toestand alles opnieuw te doen? Of een andere klus waarmee je dat kan doen, want je badkamer renoveren in een huis waar je al woont is wel heel erg zuur (heb ik zelf ervaren).

2 likes

Wat merel zegt. En daarnaast moet je ook even checken met een speciale meter ervoor of er niet ergens water onder de tegels zit. Dan moéten ze er namelijk wel uit voordat je nieuwe dingen eroverheen doet.
En als je uiteindelijk besluit niks te doen is het toch verstandig even te controleren hoe de kitranden erbij liggen. Die volledig laten verwijderen en opnieuw laten leggen kost een euro of 250 en voorkomt dat er water ergens onder komt, dus rekt je badkamer met weer een jaar of 8 voor er iets gedaan moet worden.

2 likes

Langwerpige ixxi achter/langs de bank?
Heb zelf bijvoorbeeld deze een klein stukje achter en tegelijkertijd ook langs de bank, geeft een heel ruimtelijk effect.

8 likes

Graag hoor! Dan kunnen we er rekening mee houden. Jammer :sweat_smile: Toch nog maar even goed nadenken over het renoveren of toch alleen eerst de wastafelmeubel vervangen. Alleen die vloer is zooo lelijk :no_mouth:

Daar zou je misschien wel iets met een kleedje kunnen doen? Dat breekt misschien een beetje. Wel opletten met de gladheid.

1 like

Prachtige kleur zeg! Voordat ik verder las dacht ik ook aan een grijze bank, maar die hebben jullie dus al. Pff ik vind het moeilijk qua kleuren, een hele donkerblauw zou misschien wel mooi zijn, maar maakt het ook wel weer heel donker denk ik. En lichtroze? Zou dat wat zijn?

Kwam net dit tegen op Pinterest (ik ben uitgegaan van olijfgroen, maar weet natuurlijk niet jullie exacte kleurnaam)

2 likes

Ik zou je aanraden om het of grondig en goed te doen of niet (uitstellen en nu alleen vervangen wat zonder flink slopen kan). Als je nu de helft van de tegels gaat slopen en de vloer gaat vervangen puur voor de look ben je aardig wat geld kwijt aan een badkamer die mogelijk bouwkundig niet in de beste staat is. Daarnaast zou ik omdat je met een budget zit ook goed kijken hoeveel ruimte je overhoudt. Ik merk nu zelf met verbouwen: alles pakt duurder uit en je komt dingen tegen die je toch even moet doen/toch wilt meenemen.

2 likes