Interieurtopic

Onder ‘op tijdreis in eigen casa’!

1 like

Wij hebben een donkergroene muur (de bekende Oldtimer Rally) in onze woonkamer die we graag willen verven, in zo’n warme, roest oranje achtige kleur. Zouden we ‘m dan eerst wit moeten verven en daarna de roestkleur? Of zou de roestkleur gelijk al kunnen?

Ik ben hier ook al een tijdje naar op zoek, uiteindelijk gevonden op cesca chairs. Ik gebruik zoektermen als webbing, thonet en wicker op marktplaats. Liever koop ik het tweedehands omdat ik ze nieuw te duur vind… Maar mijn zoektocht op MP is nog zonder succes: vaak heul snel weg of stoelen waarbij de zittingen kapot zijn. Nieuw zijn dit de goedkoopste die ik heb kunnen vinden:

Samenvatting

https://sedie.design/nl/vienna-breuer-galvaotecnica-s

1 like

Klopt! Ik vind ze erg lekker zitten, vind de rugleuning een fijne hoogte ook. Ik merk alleen dat ik eens in de zoveel tijd het onderstel even moet aandraaien, omdat de schroefjes dan losser gaan zitten. Verder erg fijne stoelen.

1 like

Ha! Ik zoek precies dezelfde stoelen. :sweat_smile: Dus ik lees mee.

1 like

Bij het kopen van de stoelen zou ik goed opletten of het niet erg ruw is. Ik heb een vriendin die zulke stoelen heeft en er zijn al een aantal pantys gesneuveld. Dat stukje waar je op zit is soms niet glad en maakt echt ladders in de panty’s en een aantal van mijn jurken zijn niet meer zo mooi.

Ik weet dat de meeste stoelen glad zijn, maar niet alle. Houd er rekening mee

1 like

de originele zijn stoelen van breuer, vandaga in productie bij thonet

als je de echte koopt blijft je waarde trouwens evenredig na verloop van tijd in geval, als je naar specialere stukken gaat stijgt die alleen (stukken van mangiarotti voor agape casa bijvoorbeeld)

1 like

Ik heb er naar gekeken, maar vond het uiteindelijk helemaal niet zo goedkoop, eigenlijk helemaal niet in de orde van grootte waar Ikea in zit. Enige is dat de prijs transparanter is dan een reguliere keukenzaak, dus je hoeft niet meer te handjeklappen en hopen dat je niet genaaid wordt.
Wij hebben uiteindelijk Ikea met losse apparatuur, los werkblad en losse fronten, zelf in elkaar gezet.

Ik vond ze wel mooi trouwens!

Wat @merel zegt. Nu in ons appartement een IKEAkeuken: prima. Voor ons nieuwe huis een keuken bij KVIK besteld: wel een hele andere orde van prijzen hoor. Maar moet erbij zeggen, we hebben alles erop en eraan. Hij is nog niet geplaatst dus een echte ervaring kan ik nog niet delen!

Amai, deze vind ik echt mooi, maar hoe ga ik deze betalen?

2 likes

We hebben fronten van houtcuisine (ingefreesde grepen zwart met houtnerf), een werkblad van werkbladenkopen.nl en apparatuur van 123apparatuur.nl
Voor de apparatuur heb ik alles ook nagekeken in Duitsland, maar uiteindelijk scheelde alleen de oven €250 met Nederland, de rest was ongeveer gelijk en bij 123apparatuur kregen we €600 korting op het totaal, dus toen heb ik de moeite niet meer genomen om die oven ergens diep in Duitsland zelf op te halen (met ook bij garantie allerlei te verwachten problemen). 123apparatuur matcht alle prijzen die je zelf in Nederland vindt, dus het loont om goed te zoeken en hen dat te mailen, en wij kregen dus ook nog korting op de totaalprijs.

3 likes

Het ligt ook aan welke apparatuur je kiest, wij hebben pitt cooking (Nederlands merk), een selsiuz kraan (Nederlands merk), de vaatwasser is gewoon van Ikea, afzuigkap van Novy (Belgisch merk), alleen de oven en koelkast (Neff/Siemens) zijn Duits van oorsprong en bleken daar dan ook iets goedkoper. Als je je hele keuken met Siemens-apparatuur vult loopt het verschil wel meer op denk ik.

1 like

oh het is duur hoor, zeer duur
maar ik vind design meubilair zelf wel leuk omdat er veel meer over wordt nagedacht qua detaillering en onderzoek, iets als Zuiver is ook wel mooi maar ik mis daar die ‘final touch’ in die je wél ziet bij oud modernistisch design (tot op zeker mate, de meeste modernistische stukken waren vanuit het punt om goedkoop veel te kunnen produceren met nieuwe technieken) en hedendaags italiaans design.

(ik vind de cesca stoel ook niet zo mooi zelf, ik zou dan eerder nog iets meer betalen voor een Young Lady van Alias bijvoorbeeld)

edit: als je goedkoop design meubilair wilt kopen kan je het beste wachten tot de uitverkoop trouwens, rond januari is er een ronde en rond deze periode ook omdat er dringend ruimte in de showrooms moet komen. Zo goed als ieder winkel verkoopt dan tot verlies waarmee je met gemak tot 60% korting kan krijgen (de meeste merken geven winkels 40% korting). De bijkomend hierbij is dat er weinig vanuit de showroom verkocht maar andere modellen besteld.

5 likes

Bedoel je met Cesca het origineel of de versie die nu via Thonet beschikbaar is? Ik vind hem wel mooi maar je hebt ze nog in aardig wat varianten zie ik steeds.

De stoel op je foto is ook een plaatje.

Ik heb een oplossing nodig voor het volgende:
momenteel bewaar ik al mijn make-up in 2 lades van mijn pax garderobekast (in mijn dressing, andere kamer dus). Ik wil mij vanaf nu in de logeerkamer/home office klaarmaken want daglicht en mogelijkheid om te zitten aan mijn bureau.
Maar nu zoek ik een opbergoplossing voor alle make-up dan ook in die kamer te bewaren.

Ik had gedacht aan de Alex ladeblokken (er is ook nog een lange editie met 9 laden, wat ook een optie is)

voorbeeld Alex

Maar nu loop ik aan tegen dat ik niet weet waar ik dat ladeblok nu op een goede manier kwijt kan in de ruimte. Ik wil gerust meubels verplaatsen (bureau, bed). Enkel de boekenkast gaat niet want die is in de muur vast geboord.

Hierbij foto's van de kamer

Hebben jullie tips of advies? Ik geraak er echt niet uit :grimacing:

Ah ja, ik heb daar idd een bestelbusje voor gehuurd, vond dat vrij goed gaan wel maar als je dat niet wil wordt het lastig :slight_smile:

Zijn er hier meiden die in een studio wonen? Een vriendin van mij woont per morgen in een studio van 24 m2 in een complex en ik wil daar in het nieuwe jaar ook graag heen (super vroeg dit haha maar ik ga tussendoor bij mn ouders wonen dus kijk er wel naar uit). Hebben jullie inspiratiefoto’s qua inrichting? Ik zit ook al lekker te pinteresten, maar veeeeel mensen nemen een hoogslaper en dat willen we allebei echt niet. Mn vriendin heeft een eenpersoonsbed, ik een tweepersoons, verder hebben we nog niet echt iets.

Ja snap ik hoor, het is wel ff meer moeite. Heb zelf ook een aantal maanden uit verhuisdozen ‘geleefd’, snap dat je er klaar mee bent als je dat al 2 jaar doet. Weet niet waar je woont maar qua last minute busverhuur vind ik Adrem in Utrecht heel fijn en Greenwheels (landelijk) heeft ook bestelbusjes geloof ik :slight_smile: Succes iig!

1 like

Wij willen een loungeset gaan kopen en hebben al maanden een specifieke in gedachten.
Past ook precies op ons terras. Maaaaarrr ik begin opeens te twijfelen.
Hij heeft namelijk geen armleuningen. En nu ben ik bang dat je niet meer lekker kunt ‘loungen’ of hangen in de set omdat dat alleen maar echt in de hoek kan. Heeft iemand hier ervaring mee?

Het gaat om deze set:

Er was dit jaar een programma op tv in samenwerking met Ikea: designdroom. En zij hadden ook als opdracht om een kamer in te richten voor ongeveer 25m2.

Hier de link naar de pagina van Ikea. Misschien kun je daar nog wat uithalen?

Die van Georgia was toen heel leuk ingericht. Maar vind dat je dat niet heel goed terugziet op de foto’s die ze nu geplaatst hebben. Wellicht dat de aflevering nog ergens terug te kijken is :slight_smile:

2 likes