Interieurtopic

als je de tegels eraf gaat slaan ga je moeten beginnen met wat je wilt behouden af te dekken zodat die niet beschadigd kunnen worden, dan zou ik eerst ergens bovenaan testen hoe vlot de lijm/mortel lost en als je dat onder de knie hebt beginnen met de grens voorzichtig los te breken, daarna ga je veel sneller de andere tegels los kunnen kloppen omdat je het moeilijkste stuk al hebt gedaan.
Qua stukken is het enige ding waar je op moet letten dat er ruimte is tussen de tegels en het stucwerk, je kan dat met een profiel/latje doen (geborsteld messing bijvoorbeeld) of om echt veilig te zijn enkele millimeters speling laten en dit opkitten zodat de materialen die je samen brengt zonder problemen kunnen werken.
Bij de vloer zie ik ook niet echt een probleem zolang je je volledig bewust bent van hoe hoog je tegel exact moet komen en hoeveel lijmruimte dat in gaat nemen. Als het een echt oud huis is ga je waarschijnlijk nog een stukje bij moeten egaliseren omdat tegels tegenwoordig een stuk dunner gaan.

1 like

Heeft er hier iemand ervaring met het (laten) renoveren van deurkozijn+deur? We hebben zo’n stalen nieuwbouw deurkozijn met bovenlicht en opdekdeur. Beige ook nog. Is helemaal niet mijn smaak en ben m in de woonkamer spuugzat. Als het goed is zijn die stalen deurkozijnen zo verwijderd omdat ze geklemd zitten. Ik zit alleen te twijfelen over het dichtmaken van het stuk muur erboven. Heeft iemand deze klus al eens gedaan/laten doen?

Wil je perse het kozijn eruit dan? Je kunt volgens mij ook dat kozijn verven en dan een deur kopen die je mooi vindt. Het stuk er boven heb ik ook dicht laten maken, was niet zoveel werk, maar is bij mij wel gebeurd tijdend alle andere werkzaamheden dus geen idee hoeveel ‘t los gekost zou hebben.

Als het goed te doen is wel graag :grimacing: het kozijn loopt ook helemaal door tot boven in 1 stuk dus weet niet of die goed in te korten is. Het bovenlicht is wel al “dicht” als in: er zit hout in ipv glas. Maar het kozijn zit dus nog eromheen. Hoe is het bij jou dicht gemaakt?

Oh dat weet ik echt niet haha, boeide me vrij weinig zolang het er maar mooi uitzag en omdat er zoveel werd gedaan is dat deel me ook niet specifiek bijgebleven, sorry!

1 like

Geeft niks! Zo zou ik ook wel zijn haha.


Wie weet hebben jullie goede tips (denk t wel!) Voor onze muur. De rode kozijnen gaan donkerblauw of zwart worden. Welke kleur muur zou mooi zijn? De zon staat er bijna heel de dag op, wit is daardoor te verblindend. Ik dacht nu aan weer grijs, maar wie weet hebben jullie een tof idee! Er komt deels een houten overkapping/pergola tegenaan te staan.

1 like

Ik zou de kozijnen zwart verven en de muur wit, denk dat dat erg mooi is in combinatie met het groene van de planten straks!

3 likes

Ik ben bang dat een witte muur te verblindend zou zijn omdat de zon er heel de dag op staat. Welke kleur zou je nog meer mooi lijken? Of alleen wit?

Oh geweldig! Ik hou van gekleurde muren :heart_eyes: M’n lievelings is roze en dan een beetje dat ‘desert pink’ of een perzikkleur. Past ook heel mooi bij de groene planten.

Plaatjes

Misschien wat gewaagd, roze, maar ik vind het zoooo mooi. En als je een lichte kleur kiest is het denk ik ook nog redelijk ‘normaal’, maar wel wat spannender dan gewoon grijs.

18 likes

Oh Dead Salmon (wat een naam) staat denk ik heel erg mooi! Staat ook op mijn wishlist :smile: vind m prachtig!

Mag ik ook vragen waar de blauwe print van is?

Haha echt he, die naam! Ja ik denk dat dat ook wel erg mooi staat. Ik vind een beetje meer zandkleur ook wel mooi, maar ik denk dat dat niet mooi bij de houten vloer zal staan.

De print is van Desenio!

Ik zou echt een knalkleur doen! Geel ofzo, of van dat Kreta blauw :slight_smile: vind dat zo cool.

Ik vind de kleur hier rechts onderin ook erg mooi, en dan wel met zwarte kozijnen ook!

3 likes

Ik had hier laatst gevraagd om advies voor een kleed en heb nu een selectie gemaakt. welke zouden jullie kiezen?

Ohh jaa doen!! Super mooi! Staat denk ik heel mooi vooral ook omdat het vlak zo mooi afsteekt tegen het gestuucte van het plafond en de doorgang.

:grinning:

1 like

Ohhhh ja die is heel mooi!

de kogel is door de kerk. Wij gaan ook voor ytong blokken met daaroverheen rotband. “Gelukkig” zit op die muur nog rauhfaser behang. We willen dat wel een keer laten stuccen maar dat gaat pas gebeuren als we de doorgang van de keuken groter laten maken en de keuken aanpakken. Dat zit aan dezelfde muur. Voor nu gaat er dus opnieuw rauhfaser op. Ik hoop dat dat een beetje gaat lukken en dat we niet toch alsnog de hele muur hoeven aanpakken haha.

Wij hebben dus over enkele maanden een huis. En hoewel het nog wel even duurt voor we er gaan wonen ben ik wel alvast rond aan het kijken hoe het moet gaan worden. Ik vind het alleen heel moeilijk qua kleuren. Waarschijnlijk wordt het veel zwart/grijs met hout. Alleen mis ik dan denk ik de warmte die ik wel graag wil hebben in het huis. Beige achtige kleuren vind ik ook heel mooi, alleen wat lastiger te combineren met grijs/zwart voor mijn gevoel.
Donkere kleuren vind ik ook heel mooi maar ik ben bang dat het er te modern uit gaat zien omdat we ook een zwarte keuken willen, een ingebouwde gashaard en een of twee stalen deuren.

1 like