Interieurtopic

Ohhh die deuren, goals.

2 likes

Ik overweeg deze stoelen als eetkamerstoel aan te schaffen:

Maar ik twijfel of ze daar wel geschikt voor zijn. Ik kan slecht inschatten of je niet te laag of te ver naar achteren zit om comfortabel te eten op deze stoelen :thinking: De totale hoogte is hetzelfde als van veel normale eetkamerstoelen, maar de zithoogte staat er niet bij. Iemand die hier toevallig ervaring mee heeft?

Volgens mij hangt de zitting schuin naar achteren en zit je dus niet lekker aan een normale eettafel. Ik denk dat je dit soort stoelen eerder vindt in restaurants met hele lage tafels met dezelfde hoogte als het zitgedeelte.

3 likes

Heel toevallig zat ik op deze stoelen op een terras laatst. En de zitting staat erg schuin naar achter, dus meer als een chillstoel dan eettafelstoel zou ik zeggen!

2 likes

Heeft iemand ervaring met banken van sofacompany? Blijven die ook langere tijd mooi en goed?

1 like

Ben ik ook benieuwd naar! We hebben ook een bank op het oog van Sofa Company, in de winkel leek het best van mooie kwaliteit

1 like

Dat kan! Mijn zwager en schoonzus hebben dat gedaan, je moet alleen even goed opletten dat de hoogtes/breedtes misschien niet overeenkomen met Ikea, dus dat je voor de afwerking rondom misschien wat moet improviseren.

Ja dit heb ik in mijn huidige huurhuisje

Niet wit en niet minimaal 130cm doorsnee dus weet niet waarom ik deze doorgeef :shushing_face::laughing:, maar ik vind zoiets mooi: https://basiclabel.nl/catalogus/product/woood-disc-eettafel-oe-120-cm-massief-eiken/blank-21

Ja het is mooi materiaal! Haha, in diameter zal het niet veel schelen denk ik nee :grin:.

Deze is ook erg mooi in het echt, en mooi stevig @tuula

2 likes

met zes aan een tafel van 130 wordt toch ook krap

Heeft iemand nog een tip waar je kleine (twee personen) bankjes voor aan de eettafel kan vinden?

Zoiets (andere kleuren mogen ook, ik sta eigenlijk open voor alle suggesties), maar dan niet 350 euro:

Ik heb eentje van ikea aan mijn eettafel staan: https://m2.ikea.com/nl/nl/p/skogsta-bank-acacia-30297957/ Met twee personen gaat het makkelijk, drie kan ook maar dan zit je wel heel dicht op elkaar.

2 likes

Deze zou ik ook aanraden! Stevig en combineert makkelijk @Warboel

1 like

Wij hebben ook best lang gezocht naar een ronde eettafel. We kwamen steeds bij de rhonda van woood (129 cm) uit dus die hebben we een tijdje terug gekocht. Is onbehandeld eikenhout dus kun je zelf behandelen/lakken hoe jij wil. Wij hebben er 4 stoeltjes en de kinderstoel aan en dan heb je echt genoeg plek. Met 6 volwassen is denk ik te krap om echt lekker te zitten.

1 like

Ik heb een ‘bierbankje’ gekocht voor een paar tientjes en die zwart gespoten. Heel blij mee. Stevig en zit prima :ok_hand:

Edit: die van mij is 160, maar ze zijn er in allerlei lengtes.

34 likes

Wauw, ziet er al heel mooi uit!

1 like

Ziet er echt heel mooi uit! Mag ik vragen waar je het bankje vandaan hebt

Volgens mij komt ie hier vandaan, maar je hebt ze overal hoor. Had gekeken waar die op dat moment het goedkoopst (+verzenden) was.

1 like