Interieurtopic

Leuk, gefeliciteerd! Wij zitten eigenlijk in hetzelfde schuitje :slight_smile: Ik weet niet welke stijlen jou aanspreken? Op Insta ontdekte ik onlangs dit account https://www.instagram.com/our_edwardian_home/ en vind dit zoo mooi! Zou er zo kunnen intrekken. Het lijkt overeen te komen met wat jij zoekt qua kleuren in ieder geval, zwart met hout.

1 like

Wat leuk, jij ook gefeliciteerd! Dat account komt inderdaad heel erg in de buurt van wat ik bedoel, dankje! Ben je zelf ook al bezig met wat voor kleuren/stijl je wil gaan gebruiken?

Ik vind zwarte kozijnen mega mooi maar hou ook erg van wit. Zitten eraan te denken om de raamkozijnen (met glas in lood :heart_eyes:) zwart te verven maar ik wil de rest wit laten (deuren, deurkozijnen, lambrisering etc). Mijn interieursmaak is qua kleur neutraal, ik hou van vergrijsde tinten maar wel met hier en daar een kleuraccent in schilderijen bijvoorbeeld. Vinden jullie dat dat kan (ja duh tuurlijk kan dat maar lijkt het je mooi of niet)?

  • Ja waarom niet
  • Nee lelijk

0 stemmers

Grapje het is niet lelijk. Maar wit is mooier :stuck_out_tongue:.

Plus het is nu zo’n mode ding. Als je het niet over een paar jaar opnieuw wil doen zou ik het lekker wit laten.

1 like

Het ding is dus dat ik ook graag zwarte shutters wil :sweat_smile: en dan vind ik het wel echt mooier om ook zwarte kozijnen te verven. En ja het is nu ‘in’ ja, maar opzich zou me dat weinig boeien als het over een paar jaar weer ‘uit’ is als ik het zelf wel mooi vind.

Alleen of ik het dus mooi vind in combi met dat de rest wel wit is kan ik dus echt niet inschatten

1 like

In dat geval, zou ik het gewoon doen! Dan kun je in de kamer ook met zwarte accenten werken. Staat hartstikke mooi denk ik (Lijsten, bloempotten, lampen e.a. accessoires.)

1 like

ja dit, volgend jaar gaat alles van kozijnen tot kraanwerk weer wit zijn , de meeste sanitair merken zijn nu al wit kraanwerk aan het uitbrengen

2 likes

Heb je een foto met meerdere elementen van het houtwerk waar je de kozijnen even zwart kan photoshoppen/painten? Dan kun je misschien een wat betere inschatting maken?
Ik zou lekker doen wat je mooi vindt, ongeacht trends, zwart is nou niet zo’n enorme modekleur, als het pimpelpaars was geweest was het een ander verhaal.

Weet iemand in welke fysieke winkel je pluimen kunt kopen? Ik ben er via google achter gekomen dat het om gedroogd pampasgras gaat maar zie alleen aanbieders via Etsy. Ik wil ze in een echte winkel kopen om even te voelen en de grootte goed in te kunnen schatten maar bij het lokale tuincentrum heb ik ze niet gezien.

voorbeeldje:

1 like

De natuur? Ik zie deze altijd langs sloten en plassen staan.

3 likes

De natuur in! Zonde om voor te betalen als je ze zelf kunt plukken toch?

3 likes

Ik heb ze een tijdje terug gekocht bij Meutt in Loosdrecht (een vintage interieurwinkeltje). Is dat een beetje in de buurt voor je?

1 like

De intratuin heeft ze ook zag ik maandag!

1 like

Ik zag ze laatst in een interieurwinkel in Den Bosch maar weet niet of dat in de buurt ligt?

Thanks voor alle tips! Dat ik niet gewoon aan de natuur heb gedacht haha :sweat_smile:. We hebben niet zoveel water in de buurt maar misschien moet ik eens langs een vijver of sloot gaan. @Wally Loosdrecht is net te ver maar de Intratuin die @Flamingo noemt is wel redelijk in de buurt dus mocht ik ze niet tegenkomen in het wild ga ik daar naartoe.

2 likes

Heeft iemand tips waar ik voor een redelijke prijs schilderijen/muur kunst te vinden is?
Ik heb nu bij de eettafel een groot ikea ingelijste poster en ik zoek hier vervanging voor, liefst iets wat of geen lijst nodig heeft, of al ingelijst is.

Ik weet niet waar je woont, maar misschien is er een kunstuitleen bij je in de buurt? Dan heb je niet zo’n 13 in een dozijn desenio/junique/ixxi aan de muur, maar echte kunst, en je kunt het ook afwisselen.

2 likes

Ik heb deze strook (een beetje scheef) geverfd en wil het plankje nog wat opleuken, maar ik weet niet zo goed hoe. Het is heel smal dus er passen geen grotere plantjes op dan die er nu staan.
Weten jullie nog wat leuks wat ik kan doen?

1 like

Ik zou kijken of je iets van een paar kleine posters in lijstjes, een albumcover, een mooi bord, kleine vaas met iets erin, zo’n apothekersflesje en een klein beeldje in huis hebt en alles erop zetten en ik zou 1 plantje vervangen door een plantje wat naar beneden hangt, zoals dit:


Edit: bronvermelding: https://www.interiorjunkie.com/huizentour-in-de-sfeervolle-jaren-30-woning-van-marion/ foto is van FF’er @Sarie

3 likes

Leuk plantje! Welke is dat? Ik heb wel al een erwtjesplant, even kijken hoe die staat!